Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 23 listopada 2016, 14:53

Starożytność, jakiej nie znamy – Total War: Orient. Nasze spekulacje o nowej odsłonie Total War

Premiera kolejnej odsłony serii Total War przed nami. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by zastanowić się, w jakie realia studio Creative Assembly zabierze nas tym razem. Możliwych opcji nie jest wcale aż tak wiele.

Starożytność, jakiej nie znamy – Total War: Orient

Po Japonii czas na jej rywala – Chiny? - 2016-11-23
Po Japonii czas na jej rywala – Chiny?

Nie oznacza to jednak, że szeroko pojęta starożytność jest zupełnie wykluczona. Pamiętajmy, że również kraje Dalekiego Wschodu mają długą – i interesującą – historię, której przedstawienie w kolejnym Total War stanowiłoby spory powiew świeżości. Dotyczy to zwłaszcza Chin, które mogą pochwalić się dziejami dłuższymi niż Rzym czy Grecja, a przy tym nie mniej „barwnymi”. I choć w pierwszym tysiącleciu przed Chrystusem Państwo Środka zajmowało dominującą pozycję wśród nacji „orientu”, nie przeszkadzałoby to w wyważeniu ewentualnej rozgrywki.

Przez długi czas Chiny były bowiem rozbite na walczące ze sobą małe królestwa. W ten sposób po dodaniu okolicznych ludów (np. przodków znanych skądinąd Hunów z północy albo nawet mieszkańców Wysp Japońskich) otrzymalibyśmy szeroką paletę zróżnicowanych frakcji, odznaczających się nietuzinkowym, „egzotycznym” charakterem. Ewentualnie Creative Assembly mogłoby rozszerzyć teatr działań dalej na zachód, uwzględniając również takie azjatyckie potęgi jak Indie czy Persja.

Zresztą starożytność to nie jedyna opcja w odniesieniu do tego obszaru – równie dobrze można byłoby podążyć do kolebki imperium mongolskiego, osadzając akcję na średniowiecznym Dalekim Wschodzie (choć w takim wariancie np. Japonia reprezentowałaby obraz kraju podobny do tego, jaki znamy z gier Shogun: Total War i Total War: Shogun 2). A czy takie „orientalne” Total War faktycznie jest prawdopodobne? Na pewno bardziej niż to z wizji opisanej wcześniej, ale deweloper wciąż ma do dyspozycji realia, na które stawiałbym mocniej.

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Która epoka wydaje Ci się najciekawsza?

Total War: Hellada (wczesna starożytność)
6,9%
Total War: Orient (Daleki Wschód w starożytności)
5,9%
Total War: Ogniem i mieczem (nowożytność)
57,5%
Total War: Steam Age (XIX wiek)
5,4%
Total War: Wielka wojna (I wojna światowa)
20,6%
Inna
3,6%
Zobacz inne ankiety
Total War: Rome II

Total War: Rome II

Total War: Warhammer

Total War: Warhammer

Rome: Total War

Rome: Total War

Total War: Shogun 2 - Zmierzch samurajów

Total War: Shogun 2 - Zmierzch samurajów

Wszystko o grze Total War: Warhammer – przewodnik po Starym Świecie i frakcjach
Wszystko o grze Total War: Warhammer – przewodnik po Starym Świecie i frakcjach

Warhammer stanowi w serii gier Total War przełom, jakiego ów strategiczny cykl nie doświadczył od lat. Postanowiliśmy więc przygotować przewodnik po Starym Świecie i jego frakcjach.