Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

Publicystyka

Publicystyka 4 lipca 2015, 13:00

Najgorsze odsłony najlepszych serii

Słynna, kultowa marka to as w rękawie każdego studia tworzącego gry komputerowe. Jednocześnie jednak także wielka odpowiedzialność, gdyż podpinając się pod legendę, łatwo rozminąć się z oczekiwaniami fanów. A efekty tego potrafią być spektakularnie złe.

Mówi się, że renomę, na którą pracuje się całe życie, można zniszczyć w ciągu raptem kilku minut. Choć jest w tym powiedzeniu nieco przesady, nie da się ukryć, że rzeczywiście łatwiej dobrą opinię zepsuć niż stworzyć od zera. I zasada ta dotyczy w równym stopniu osób, jak i marek, w tym gier komputerowych. Nieudana kontynuacja albo dziwaczny „skok w bok” potrafią skutecznie podkopać zaufanie graczy do lubianych serii. Choć zazwyczaj po takich wypadkach przy pracy deweloperom kolejnymi tytułami udaje się naprawić zszarganą reputację, bywało i tak, że naprawdę kiepska gra potrafiła pogrzebać cieszącą się olbrzymią popularnością sagę.

Postanowiliśmy zebrać przypadki najgorszego wykorzystania kultowych marek. Przedstawić Wam produkcje bazujące na doskonale znanych, posiadających miliony fanów światach i postaciach, robiące to jednak tak nieudolnie, że zarówno gracze, jak i sami twórcy woleliby zapomnieć, iż owe potworki kiedykolwiek powstały. W niektórych przypadkach zawiodły umiejętności, w innych zabrakło odpowiedniego budżetu, czasem jednak sam zamysł na grę był tak niewiarygodny, iż rodzi pytania, kto i dlaczego uznał, że taki tytuł powinien w ogóle powstać, współdzielić nazwę z szanowanymi dziełami, i kto zdecydował się go sfinansować.

Michał Grygorcewicz

Michał Grygorcewicz

W GRYOnline.pl najpierw był współpracownikiem, zaś w 2023 roku został szefem działu Produktów Płatnych. Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

więcej