Fatal Inertia XBOX 360

Zawrotne prędkości, zaawansowane techniczne uzbrojenie i bezwzględna rywalizacja – te elementy są głównymi atrakcjami futurystycznej gry wyścigowej pt. Fatal Inertia.

Wyścigi.

Fatal Inertia - screen - 2007-08-29 - 88158Fatal Inertia - screen - 2007-08-29 - 88157Fatal Inertia - screen - 2007-08-29 - 88156Fatal Inertia - screen - 2007-08-29 - 88155Fatal Inertia - screen - 2007-08-29 - 88154Fatal Inertia - screen - 2007-08-29 - 88153Fatal Inertia - screen - 2007-08-29 - 88152Fatal Inertia - screen - 2007-08-29 - 88151Fatal Inertia - screen - 2007-08-29 - 88150

Koei | producent

Koei Tecmo | wydawca

wersja językowa:
angielska

Data premiery gry Fatal Inertia | X360

11września2007

Microsoft Xbox 360
Okładka Fatal Inertia (X360)
Fatal Inertia

Zawrotne prędkości, zaawansowane techniczne uzbrojenie i bezwzględna rywalizacja – te elementy są głównymi atrakcjami futurystycznej gry wyścigowej pt. Fatal Inertia. Ścigamy się przy pomocy ultranowoczesnych statków powietrznych, opracowanych specjalnie na potrzeby rzekomo najbardziej widowiskowego sportu XXIII wieku. Chociaż nie musimy już przejmować się przyczepnością, sterowanie naszym bolidem nadal wymaga olbrzymiej koncentracji i odpowiedniej wprawy, gdyż fizyka lotu odgrywa tutaj pierwszoplanową rolę.

Wirtualna planeta obfituje w piękne, naturalne krajobrazy, będące świetnym tłem dla morderczo szybkiej rywalizacji latających pojazdów. Trasy wiodą między innymi przez długie, pełne pyłu kaniony, opuszczone knieje czy gigantyczne lodowce. Co ważne, barwne elementy środowiska naturalnego nie pełnią jedynie roli ozdobnika. Gra wykorzystuje niezwykle skomplikowany i rozbudowany silnik fizyczny, który odpowiada za bardzo precyzyjne i możliwie najwierniejsze odwzorowanie praw fizyki w trakcie wyścigu. W efekcie niemal każdy element trasy może ulec przemieszczeniu lub zniszczeniu, zaś umiejętne wykorzystanie otoczenia może odmienić losy całego wyścigu. Chociaż pomysł ten nie jest zupełnie nowy (podobne rzeczy widzieliśmy chociażby w Rollcage), to dzięki potężnej mocy obliczeniowej X360 oprogramowanie zastosowane w Fatal Inertia gwarantuje nowy poziom interakcji.

Bardzo nowatorsko wygląda także dostępny arsenał – zamiast standardowego rynsztunku, w stylu kierowanych rakiet czy działek wielolufowych, korzystamy ze skomplikowanych i nowoczesnych urządzeń, za pomocą których mamy możliwość wytwarzania konkretnych zjawisk fizycznych, a nawet bezpośredniego manipulowania prawami fizyki! Takie rozwiązanie jest niesłychanie interesujące i daje graczowi wielkie pole do popisu, tym bardziej, że każda z dostępnych broni ma wiele (często ukrytych lub zależnych od trasy) zastosowań, więc rozpracowanie sprzętu wymaga trochę czasu. Jak widać, filozofia gry bardzo mocno bazuje na wyspecjalizowanym silniku programowym, więc grając w Fatal Inertia szybko dochodzimy do wniosku, iż warto jest uważać na lekcjach fizyki.

Istotną składową FI są dostępne w grze statki. Autorzy opracowali znaczącą liczbę wszelkiego rodzaju dodatków, ulepszeń itp. Możemy je zainstalować na naszym bolidzie, dostosowując go do potrzeb i nadając mu unikalny wygląd. Następnie nasz „wypasiony” stateczek zapisujemy, aby wykorzystać go do gry online, którą sami twórcy określają mianem epickiej – głównie ze względu na sporą liczbę dostępnych opcji i trybów gry (w tym Cooperative, dosyć egzotycznie brzmiący w kontekście gier wyścigowych).

Nawet gdy nie mamy dostępu do sieciowych rozgrywek lub po prostu preferujemy samotny relaks w domowym zaciszu, nieprędko zaczynamy narzekać na brak atrakcji – przygotowano szereg różnorakich trybów gry, oferujących zupełnie odmienne zasady i wymagających określonych umiejętności. Wreszcie, nasza kariera w trybie mistrzowskim podzielona została na sezony, a każdy sukces gracza owocuje np. odblokowaniem ukrytych przedmiotów i dodatków. Zachęca to nas do rozgrywania kolejnych mistrzostw i zdobywania kolejnych nagród.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet    

Nośnik: 1 DVD

Klasyfikacja PEGI Fatal Inertia

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry.
Fatal Inertia EX w złocie
Fatal Inertia EX w złocie

wiadomość12 czerwca 2008

Jak poinformowała firma Koei, futurystyczna ścigałka, Fatal Inertia EX, osiągnęła złoty status i 19 czerwca będzie do nabycia za pośrednictwem usługi PS Network w cenie 29,99$ (ok. 65zł). Tego samego dnia będziemy mogli pobrać również demo, zawierające tryb multiplayer.

Fatal Inertia Ex dla PS3 w maju
Fatal Inertia Ex dla PS3 w maju

wiadomość30 kwietnia 2008

Fatal Inertia - niedoszły exclusive PS3 w końcu pojawi się na tej platformie. Wydawca, firma Koei nie zdecydowała się jednak na pudełkową wersję tego tytułu, będzie on dostępny jedynie za pośrednictwem PS Network pod koniec maja w cenie 29,99$ (ok. 65zł). Gra ukazała się już na X360 we wrześniu ubiegłego roku. Powodem zmiany platformy był fakt wykorzystania silnika Unreal Engine 3.

Fatal Inertia na PS3 ukaże się na wiosnę 2008 roku
Fatal Inertia na PS3 ukaże się na wiosnę 2008 roku

wiadomość22 listopada 2007

Z Fatal Inertia związana jest ciekawa historia. Koncern Koei najpierw zapowiadał ten tytuł jako exclusive dla PlayStation 3 (była to zresztą jedna z pierwszych potwierdzonych produkcji na tę konsolę). Potem okazało się, że firma planuje wydać tę gre także na Xboxa 360. Problem w tym, że o ile wersja na 360-tkę już dawno leży w sklepach, odpowiednik na PS3 cały czas jest przekładany.

Fatal Inertia na PS3 dopiero w przyszłym roku
Fatal Inertia na PS3 dopiero w przyszłym roku

wiadomość9 października 2007

Gra Fatal Inertia w wersji na PS3 wciąż jest w produkcji, jednak zadebiutuje na rynku dopiero w przyszłym roku, poinformował serwis Gamasutra. Przypominamy, że wspomniany tytuł to wzorowane na grze Wipeout futurystyczne wyścigi wydawane przez firmę Koei, które w edycji na X360 trafiły do sprzedaży w minionym miesiącu.

Fatal Inertia na X360 w złocie
Fatal Inertia na X360 w złocie

wiadomość2 września 2007

Fatal Inertia to futurystyczne, ultraszybkie wyścigi przywodzące na myśl serię Wipeout. Ta debiutancka produkcja studia KOEI Canada, nad powstawaniem której czuwał twórca serii Dynasty Warriors, Takazumi Tomoike, została już ukończona i trafiła do tłoczni. Dotyczy to jednak wyłącznie wersji na X360. Posiadacze PS3 będą musieli jeszcze poczekać.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
14.09.2007 07:27
Deoc
5
Junior

Jezeli ktos ma wydac na ta gre 200zl to niech sobie odpusci !!
Naprawde - jesli to porownywac z Wiepeout to moze sie schowac.... krotkie trasy - grafika na srednim poziomie i BRAK PREDKOSCI a na to najbardziej liczylem....

12.10.2007 20:26
odpowiedz
kubiczewski
14
Legionista

Tytul mowi sam za siebie FATAL ...

06.07.2008 13:22
odpowiedz
Cziczaki
108
Renifer

Na PC by było lepsze!