Need for Speed ProStreet PC

Kolejna odsłona najpopularniejszej na świecie serii zręcznościowych wyścigów opatrzonych logiem koncernu Electronic Arts. W odróżnieniu od swego poprzednika, Carbona, opisywana część znanej sagi całkowicie zrywa z ideą nocnych, nielegalnych wyścigów, a jej akcja - dla wywołania kontrowersji wśród graczy - przenosi się wreszcie na profesjonalne, zamknięte tory.

Wyścigi, samochodowe, Need for Speed, multiplayer.

Need for Speed ProStreet - screen - 2007-11-27 - 91419Need for Speed ProStreet - screen - 2007-11-27 - 91418Need for Speed ProStreet - screen - 2007-11-27 - 91417Need for Speed ProStreet - screen - 2007-11-27 - 91416Need for Speed ProStreet - screen - 2007-11-27 - 91415Need for Speed ProStreet - screen - 2007-11-27 - 91414Need for Speed ProStreet - screen - 2007-11-27 - 91413Need for Speed ProStreet - screen - 2007-11-27 - 91412Need for Speed ProStreet - screen - 2007-11-27 - 91411

wersja językowa:
polska i angielska

Data premiery gry Need for Speed ProStreet | PC

13listopada2007

23listopada2007

premiera PL

PC Windows
Okładka Need for Speed ProStreet (PC)
Need for Speed ProStreet

Need for Speed ProStreet to kolejna odsłona najpopularniejszej na świecie serii zręcznościowych wyścigów opatrzonych logiem koncernu Electronic Arts. W odróżnieniu od swego poprzednika, Carbona, opisywana część znanej sagi całkowicie zrywa z ideą nocnych, nielegalnych wyścigów, a jej akcja - dla wywołania kontrowersji wśród graczy - przenosi się wreszcie na profesjonalne, zamknięte tory.

Zgodnie z pomysłem nadania NFS-owi nowego charakteru programiści skupili się m.in. na dokładnym przedstawieniu uszkodzeń prowadzonych przez nas wozów. Dzięki pomocy fizyków pracujących na co dzień na uniwersytecie w Vancouver autorzy projektu szczegółowo odtworzyli efekty kolizji z innymi samochodami oraz nieruchomymi elementami otoczenia. Dane jest nam zatem oglądać porozbijane szyby, wgniecione maski, zderzaki, spojlery i inne fragmenty pojazdów, które po zakończeniu wyścigów mogą pełnić rolę odznak – pamiątek po emocjonujących zawodach. Uszkodzenia, jakich dorobiliśmy się w trakcie potyczek z rywalami, mają nie tylko ujemny wpływ na wygląd naszego wozu, ale także na jego wydajność. Należy jednakże od razu zaznaczyć, że do całkowitego zdezelowania gabloty potrzeba nieco więcej aniżeli kilka muśnięć o karoserię innego auta.

Deweloperzy położyli równie duży nacisk na opcję Autosculpt, za pomocą której możemy zmieniać rzeźbę oraz osiągi swego cacka. Modyfikując poszczególne cechy samochodu wpływamy na takie szczegóły jak chłodzenie silnika, obieg powietrza, prędkość maksymalna, waga, konfiguracja przełożeń skrzyni biegów czy przyspieszenie. Efekty dokonanych zmian dane jest nam sprawdzić w specjalnym tunelu aerodynamicznym, a jeżeli stwierdzimy, że naszemu pojazdowi przydałaby jakaś unikatowa część, możemy zainwestować w któryś z ponad 1000 elementów, decydujących o wewnętrznych walorach naszego samochodu. Wszystkie one pochodzą od firm, które obecne są na rynku w rzeczywistości.

Porównując ProStreet do realnego świata należy wspomnieć również o dziesiątkach licencjonowanych wozów, reprezentujących 26 marek (m.in. Honda, BMW, Zonda oraz Audi), jakie brylowały w oficjalnych wyścigach samochodowych w ciągu ostatnich 40 lat. Wehikuły te przeznaczone są do jazdy w czterech trybach rozgrywki. Pierwszy z nich to zmagania na asfaltowym torze w gronie kilku innych zawodników, których auta umyślnie nie zostały podzielone na klasy, aby uczynić wyścig bardziej żywiołowym, pozbawionym sztywnych zasad. Pozostałe trzy opcje to znane już z wcześniejszych odsłon sagi NFS Drift oraz Drag, a także opcja Speed Challenge, w której musimy popisać się uzyskaniem jak najwyższej prędkości.

Choć zrezygnowano z zaserwowania nam możliwości swobodnej jazdy po mieście, nadal jest o co walczyć. Nagrodami za zwyciężanie w odbywających się co weekend konkurencjach są bowiem dodatkowe maszyny oraz szacunek społeczności graczy ProStreet. Nie zapomniano ponadto o entuzjastach gry wieloosobowej oraz osobach, które pragną skosztować namiastki symulacji. To właśnie dla nich przewidziano możliwość wyłączenia wszelkich ułatwień typu: wspomaganie kierownicy, ABS, dzięki czemu mogą sprawdzić oni na własnej skórze, czy Need for Speed powinien być kojarzony nadal wyłącznie ze zręcznościowym stylem jazdy.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna     Liczba graczy: 2 - 8  

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 7.605 / 10 na podstawie 7691 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 139,90 PLN

Klasyfikacja PEGI Need for Speed ProStreet

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry.

Wymagania sprzętowe Need for Speed ProStreet

Rekomendowane: Pentium 4 3 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 128MB (GeForce 5950 lub lepsza), 8.1 GB HDD, Windows XP/Vista

Do tej gry rekomendujemy

ASUS ROG GL553

Procesor: Procesor Intel® Core™ i7 7700HQ | Procesor Intel® Core™ i5 7300HQ
Pamięć: DDR4 2400 MHz SDRAM, 2 x SO-DIMM umożliwiające rozszerzenie do 32 GB SDRAM
Grafika: NVIDIA® GeForce® GTX 1050 z 2G/4G GDDR5 VRAM | NVIDIA® GeForce® GTX 1050Ti z 4G GDDR5 VRAM
Wyświetlacz: 15.6" 16:9 HD (1366x768)/Full HD (1920x1080)/IPS FHD (1920x1080) przeciwodblaskowa
Magazyn danych: SSD - 128GB (M.2 2280) | SSD - 256GB (M.2 2280) | HDD - 1TB 7200RPM SSH

Sprawdź ceny w:

* Uwaga! Specyfikacja może się różnić w zależności od modelu i sprzedawcy.

Need for Speed ProStreet - recenzja gry

Recenzja 23 listopada 2007, 15:47

Przyswajając wyjaśnienia dotyczące gry, czułem się trochę jak idiota: wyprzedzaj, gdzie to możliwe, hamuj na zakrętach, uważaj, by nie zniszczyć bryki. Ponadto w ustawieniach gry możemy włączyć opcję, która spowoduje, że na trasie, na każdym zakręcie, będzie zaznaczony strzałkami optymalny tor jazdy. Można to przeboleć i wyłączyć. Jednak wynalazek elektroników, który ma wspomagać najsłabszych graczy jest trudny do zaakceptowania: jeśli gracz w systemie pomocy wybierze „Casual”, samochód sam będzie hamował przed zakrętami – wciśnięty gaz nic nie da. W moim przekonaniu jest to zbytnie upraszczanie gry rajdowej, w której przecież przyjemnością jest uczenie się hamowania i odpowiedniego wchodzenia w zakręty. Mam nadzieje, że w przyszłości samochody w grach nie będą same skręcać...

Komentarze Czytelników (1099)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
06.07.2013 09:58
odpowiedz
micro48
1
Junior

Witam mam słabego kompa czy mi pójdzie 1800 ghz procek,2g ram/258 mb grafika intel konfigurowana,250 gb dysk
proszę o pomoc

06.07.2013 19:31
odpowiedz
@JORDAN BOSS@
9
Senator

T-A-K i twój komp nie jest taki słaby jest dobry! gra warta polecenia 8\10

06.07.2013 22:01
odpowiedz
Kita8000
4
Pretorianin

@Micro 48 - Ja kupiłem ją i średnio sobie pograłem (parametry mojego kompa są 6 postów wyżej) więc na twoim raczej cienko... A jaka masz kartę graficzną?

13.08.2013 21:15
odpowiedz
Dj Konik
4
Legionista

pojebalo cie Kita? mi poszla na 3,4 GHZ 1Gb ram i win 7

26.08.2013 15:47
odpowiedz
Mocny Full
1
Centurion

Zniechęca jazda tylko na torach a zachęca genialne odwzorowanie samochodów 7/10

03.09.2013 18:37
odpowiedz
@JORDAN BOSS@
9
Senator
8.5

Need For Speed Pro Street jest bardzo dopracowaną ścigałką od Ea Sports Game
Na plus:
+Dźwięk i grafika
+Nowe tryby rozrywki
+dynamiczne wyścigi !!
+O wiele większy Realizm od poprzednich [odsłon]
Niestety nie ma idealnych gier Na minus:
-Szwankująca płynność !
-Głos komentatora
-Mało zróżnicowane lokacje :[
Także bardzo dobry Need For Speed z mojej strony Polecam

26.09.2013 15:23
odpowiedz
marion26a
13
Legionista

Fajna gierka,ale prowadzenie niektórych aut jest absurdalnie trudne.Samochody,które powinny dobrze trzymać się drogi(np.Pagani Zonda),czasami bez powodu tracą przyczepność.Wchodzenie w niektóre zakręty jest prawie niemożliwe,bez drastycznego zwolnienia,podczas,gdy przeciwnicy śmigają obok nas. Finałowy wyścig jest trudny i wymaga więcej szczęścia,niż umiejętności.Zdecydowanie słabsza odsłona NFS.

29.09.2013 11:22
odpowiedz
TheMisiu7
5
Legionista
10

Pójdzie na: Procek: 2.66Ghz Karta: Radeon 9550 383Mb RAM: 1GB Pójdzie??

29.09.2013 11:29
odpowiedz
Contributor
23
Generał

Bedzie smigalo, jak burza...

16.11.2013 01:20
odpowiedz
primo3001
28
Centurion

Ostatni prawdziwy Need for Speed... Szkoda, ze jest wielu, którzy nie zagrali, ale z góry założyli, że jest do niczego, bo to "legalne wyścigi". Dla tych wszystkich. Shift - tam są legalne wyścigi, shift to symulator. w PRO Street wciąż jest utrzymywana ta dzikość z poprzednich części, wciąż samochody osiągające 400 km/h to normalka. Według mnie razem z MW i carbon stawiam go na pierwszym miejscu wśród Need For Speedów. Fakt. Wszystkie następne części po Pro Street zrywały z tradycjami i tym co dobre. Undercover jeszcze był podobny, ale musze przyznać, że Undercover, to jedyna gra, przy której udało mi sie zasnać na klawiaturze...

24.11.2013 10:54
odpowiedz
Guma - Szymek
18
Chorąży
9.0

NFS Pro Street to bardzo dobra gra. Mimo że są tu Legalne wyścigi to nadal gra się świetnie :) Genialne są w szczególności Dragi, i wykręcanie czasów poniżej 8 sekund było świetną zabawą :)

17.01.2014 12:44
odpowiedz
beowulf117
54
Dragonslayer
8.0

Kilka trybów wyścigów co zawsze jest na plus.

28.01.2014 16:21
odpowiedz
Tickey
3
Junior

no się kręciło zondą na drafach poniżej 8 sek na mile

31.03.2014 01:02
odpowiedz
Gazpacho
23
Chorąży

Jedna z moich ulubionych ścigałek, ostatnio grałem w 2009 - dziś wróciłem do niej i dalej świetna zabawa.

01.04.2014 22:14
odpowiedz
bizon1807
25
Legend
9.0

no się kręciło zondą na drafach poniżej 8 sek na mile
To żaden powód do radości. Ja zondą robiłem 6.20 i mniej się nie dało ale gdy odkryłem że camaro ss jest lepszy to zrobiłem 5.92.
Porsche Turbo coś tam na dragach z ulepszeniem silnika na poziomie 4 ma 1150 KM ale nie da się jechać prosto bo moc ściąga w którąś ze stron przez co na 100 wyścigów ukończyłem 5, ale gdy już się udało to czas był około 6.50 a i tak zawsze popieprzyłem biegi bo z 3 na 4 gdy włączałem nitro to nawet z najniższych obrotów silnik wskakiwał na najwyższe w 0.1 sekundy i tak to wyglądało że zawsze spaliłem bieg.
Gdyby udało mi się zmienić wszystkie biegi perfekcyjnie i nie odzierać o bandę (zawsze tak się działo bo jak już mówiłem moc ściąga) to miałbym czas około 5.50 sek bo to było widać że ten samochód może zrobić taki czas ale ja po prostu nie umiałem......chyba że nie dałem nitra to wtedy jakoś dało się te biegi zmienić ale i tak z 3 na 4 bez nitra obroty szły tak jak w zondzie z nitrem na tym samym biegu
Najdroższy nie znaczy najlepszy. W NFS PS z auta za 50k można zrobić potwora robiącego 6 sek na 1/4m

Asierozpisaem
Co do gry to......9

01.04.2014 22:19
odpowiedz
devildriver
15
Chorąży

wg mnie najgorsza czesc serii...bardzo czule prowadzenie,dziwnie sie rozpedzal iwgl lipa...

24.07.2014 20:45
odpowiedz
Kogut200225
1
Junior

fajna ;)

12.09.2014 19:03
odpowiedz
Tytanuss
4
Legionista
9.5

Rok 2007

Grafika 10/10 (potrzeba dobrego kompa, teraz mi na średnich detalach działa w 50 fps)
OST 10/10
Model Jazdy 7/10 (trochę jak w Worldzie)
Grywalność: 10/10 (dużo aut, różnorodność tras)
Gra to taki Stary Shift.
10+10+10+7=37
37:4 =9,25, aka 9.5

07.10.2014 14:38
odpowiedz
szczypiorofixpw
44
Pretorianin

To co w undergroundach albo wkurzało albo uważałem za część zbędną (tuning) tutaj zrobiono wprost genialnie. Nie chodzi mi o jakiś tam wieśniacki tuning golfa z neonami pod podwoziem: ustawianie tych wszystkich wlotów powietrza, spojlerów, grzebanie w opcjach silnika, zawieszenia, podkręcanie Dodge'a Chargera żeby wykręcać czasy lepsze o 0,1 sekundy... coś pięknego. Przez tą część NFSa przestałem praktycznie grać w Shifta.

25.12.2014 01:51
odpowiedz
thomek
7
Legionista
8.5

Dobry model jazdy, dobra muzyka, dobre tapety. Dostateczna grafika tzn, dużo opcji, nowoczesna jak na tamte czasy, ale jakby cukierkowa i to w złym słowa tego znaczeniu, dostateczny pomysł na konkurencje i ogólnie zabawę, na początku ciekawe to wszystko, ale po jakimś czasie męczące, trudne i trochę bez sensu wyniki i konkurencje.

10.05.2015 03:27
odpowiedz
Michiq
80
Pretorianin

Jak dla mnie bardzo fajna odsłona NFS'a.W końcu zamknięte tory,ciekawe zmagania i niezły model jazdy.

08.06.2015 20:10
odpowiedz
Milirthar87
2
Junior

Wbrew pozorom ta gra nie jest wcale taka wymagająca. Ledwo co prawda, ale działa na: Athlon 64 3000+ 1,7 GHz (podkręcony do 2,0), 3 GB RAM (wcześniej było 1,5 i też działało), GeForce 6100 256MB (zintegrowana) :) Tnie się trochę tylko kiedy ktoś przede mną jedzie i sypie piachem spod kół. Ogólnie gierka spoko, jednak poziom trudności jest trochę słabo zbalansowany. Przez większość gry jest mega łatwo, by pod koniec osiągnąć poziom absurdalny. W trakcie gry człowiek nie ma szans się nauczyć właściwie jeździć.

15.09.2015 16:58
odpowiedz
K4cz0r93
98
Drummer

Witam, wie ktoś jak z kompatybilnością tej gry pod Windowsem 8.1? Obecnie jest jeszcze przez 2h w promocji na Origin za ledwie 9 zł, i korci kupić. ;) Ale czytam mieszane opinie o działaniu jej pod 8.1.

15.03.2016 19:44
odpowiedz
sucharzewski
28
Centurion
8.0

Wiem, ze troche pozno pisze, ale jeszcze moze komus sie przyda, nie wiem jak z windows 8.1 ale na 10 smiga.
No i dziwie sie ze taka niska ocene ma ten nfs, moim zdaniem to jedna z najlepszych czesci.

19.03.2016 22:53
odpowiedz
1 odpowiedź
BracoForOne
8
Konsul
4.0

kibelskie dno !

11.04.2016 12:03
odpowiedz
Gazpacho
23
Chorąży
10

Myślałem że to crap i zabrałem się za grę dopiero w 2009. Ile radości mi dała - jedno z najbardziej pozytywnych zaskoczeń. Model jazdy z początku dość sztywny ale idzie się przyzwyczaić a nawet go polubić, gdy stuningujemy auto od razu jeździ się lżej. Genialna modyfikacja aut, dopiero ostatni NFS pod tym względem przewyższył Pro Streeta. Soundtrack urywa tyłek, do dziś słucham paru kawałków z tej gry - szczególnie w ucho wpadły mi Pogo i Fancy Fotwoork.
Widzę po komentarzach że w ostatnich latach gra przeżyła mały renesans i została trochę doceniona. Bardzo dobrze bo na to zasługuje. Jeden z moich najbardziej ulubionych NFS.

15.04.2016 09:18
odpowiedz
eryk666
2
Junior

Mi pójdzie na ramie 2 gb procesor 1.6 ghz karta grafiki 128 mb prosze o pomoc plis

16.04.2016 20:01
odpowiedz
Robosss
50
Konsul

@Gazpacho - powiem CI, ze sam tej gry nie docenialem, ale ostatnio zainstalowalem chwilowo z ciekawosci od nowa i zobaczylem w opcjach mozliwosc wylaczenia wszystkich ulatwien. Wtedy to jest gra. Ciezko jest jak cholera, utrzymac samochod w drifcie chocby. Potrzebna jest kierwonica najlepiej. Tylko nie wiem czy Pro Street ma wsparcie dla nich, bo nie posiadam takowej.
Wczesniej gralem tylko na jednym z trzech poziomach trudnosci, ale nie wylaczaly one wszystkich ulatwien.
Mam zamiar jeszcze raz przejsc te gre po wielu latach przerwy (gralem w 2007/2008), mimo ze nie lubie jej za bardzo, bo odstraszaja niektore rzeczy w niej. Oprocz tego mam w planach kupno kierwonicy, ale w dzisiejszych czasach Logitech stoi wysoko, poza tym to troche malo realne, ale coz. Moze na klawiaturze dam rade ;]

@eryk666 - zalezy jaki to rodzaj procesora i karty graficznej. Procesor moze nie wystarczyc, chociaz..., i karta graficzna na poziomie nvidia 6600 powinno pojsc.

15.01.2017 12:45
odpowiedz
vlad8011
8
Chorąży
8.0

Świetna gra, jeden z ostatnich udanych NFS. Szkoda tylko że MUSZE grać na piracie, bo Origin zdjął już Pro Streeta z platformy i zostają tylko używki.

Nie mam tłumików w niektórych autach, w innych zaś nitro leci po środku zderzaka, pomimo że mam wydechy po lewej i prawe, światło stopu nie działa prawie w ogóle, przycisk CONTINUE po wyścigu tez nie działa, dopóki nie zmienimy nazwy pliku exe gry, ale gra ponad wszystko ma klimat warty spróbowania. Gdyby nie powyższe błędy byłoby 10.

01.04.2017 13:26
odpowiedz
Kacper1904
1
Junior

Minusy:
- nuuuuda, brak startu do UG,MW czy Carbona,
- słabe wyścigi,
- średni model jazdy,
- denerwujący komentator
Plusy:
- tuning
- niezły drift

Wytłumaczcie mi, skąd takie wysokie oceny? Jak dla mnie jest to NFS, który zapoczątkował upadek tej serii. Miałem do tej gry dwa podejścia. Niestety, mogę pograć góra godzinę, a potem nuda nie pozwala pójść dalej. Nuda to w ogóle kluczowe słowo dla tego czegoś. Jeśli będę chciał poczuć takie "emocje", to pójdę na grzyby.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze