Steel Fury: Kharkov 1942 PC

Steel Fury: Kharkov 1942 jest symulatorem czołgu, stworzonym przez developerów ze studia Graviteam. Jak sama nazwa wskazuje, omawiany produkt nawiązuje do bitwy pod Charkowem z maja 1942 roku.

Symulacje, czołgi.

Steel Fury: Kharkov 1942 - screen - 2008-11-12 - 122955Steel Fury: Kharkov 1942 - screen - 2008-11-12 - 122954Steel Fury: Kharkov 1942 - screen - 2008-11-12 - 122953Steel Fury: Kharkov 1942 - screen - 2008-11-12 - 122952Steel Fury: Kharkov 1942 - screen - 2008-11-12 - 122951Steel Fury: Kharkov 1942 - screen - 2008-11-12 - 122950Steel Fury: Kharkov 1942 - screen - 2006-11-14 - 75473Steel Fury: Kharkov 1942 - screen - 2006-11-14 - 75472Steel Fury: Kharkov 1942 - screen - 2006-11-14 - 75471

Graviteam | producent

Discus Games | wydawca

Strona oficjalna

wersja językowa:
angielska

Data premiery gry Steel Fury: Kharkov 1942 | PC

22listopada2007

PC Windows
Okładka Steel Fury: Kharkov 1942 (PC)
Steel Fury: Kharkov 1942

Steel Fury: Kharkov 1942 jest symulatorem czołgu, stworzonym przez developerów ze studia Graviteam. Jak sama nazwa wskazuje, omawiany produkt nawiązuje do bitwy pod Charkowem z maja 1942 roku. W tym starciu pomiędzy Związkiem Socjalistycznych Republik Radzieckich (dowodził marszałek Siemion Konstantinowicz Timoszenko) i III Rzeszą Niemiecką (generał Friedrich Paulus) wzięło udział ponad dwa tysiące czołgów. Autorzy "Stalowej Furii" postanowili możliwie wiernie odtworzyć pamiętną bitwę z okresu II Wojny Światowej, wprowadzając do swojego dzieła realistyczne algorytmy fizyczne, wysoce podatne na zniszczenia otoczenie, dopracowane efekty wizualne etc.

Rozgrywkę podzielono na trzydzieści misji w ramach trzech kampanii, ściśle powiązanych z historycznymi wydarzeniami. Uwzględniono zarówno dzienne, jak i nocne działania wojenne – wszystko przy zmiennych warunkach pogodowych z udziałem czołgów, a także artylerii polowej, piechoty i lotnictwa. Wśród autentycznych maszyn pancernych, którymi możemy pokierować, widnieje m.in. Panzerkampfwagen IV i T-34. Podczas widowiskowych bitew przejmujemy kontrolę nad każdym z członków załogi danego czołgu, czyli np. kierowcą i celowniczym. Warto zauważyć, iż przebieg akcji możemy śledzić z wnętrza opancerzonego pojazdu lub za pośrednictwem wirtualnej kamery, umieszczonej na zewnątrz. Całości dopełnia rozbudowany edytor, pozwalający użytkownikom na tworzenie własnych scenariuszy, jednostek bojowych itp.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Ocena gry 8.6 / 10 na podstawie 269 ocen czytelników.
Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 7.9 / 10 na podstawie 12 głosów czytelników.

Gry podobne do Steel Fury: Kharkov 1942

Klasyfikacja PEGI Steel Fury: Kharkov 1942

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Do tej gry rekomendujemy

ASUS ROG GL553

Procesor: Procesor Intel® Core™ i7 7700HQ | Procesor Intel® Core™ i5 7300HQ
Pamięć: DDR4 2400 MHz SDRAM, 2 x SO-DIMM umożliwiające rozszerzenie do 32 GB SDRAM
Grafika: NVIDIA® GeForce® GTX 1050 z 2G/4G GDDR5 VRAM | NVIDIA® GeForce® GTX 1050Ti z 4G GDDR5 VRAM
Wyświetlacz: 15.6" 16:9 HD (1366x768)/Full HD (1920x1080)/IPS FHD (1920x1080) przeciwodblaskowa
Magazyn danych: SSD - 128GB (M.2 2280) | SSD - 256GB (M.2 2280) | HDD - 1TB 7200RPM SSH

Sprawdź ceny w:

* Uwaga! specyfikacja może się różnić w zależności od modelu i sprzedawcy.

Wieści ze świata w telegraficznym skrócie (12 października 2008)

wiadomość12 listopada 2008

„Wieści ze świata w telegraficznym skrócie” to codzienna porcja krótkich doniesień z rynku elektronicznej rozrywki. Dzisiaj w menu: opóźniony dodatek do Sins of a Solar Empire, światowa premiera nowego Banjo, Arkane Studios z problemami, zainteresowanie wokół MMO Jumpgate: Evolution, EVE Online w pudełku. Zapraszamy do lektury.

Wieści ze świata w telegraficznym skrócie (26 czerwca 2008)

wiadomość26 czerwca 2008

Dzisiaj w „Wieściach ze świata w telegraficznym skrócie”: Sins of a Solar Empire odnosi sukcesy również w Europie, E3 bez Księcia, dodatki do UTIII, Steel Fury zawita na Stary Kontynent, polowanie na niedźwiedzie, WoW w GHIII, beta Street Fightera, co pokaże SOE na E3, Nancy Drew na Wii. Zapraszamy do lektury.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
07.02.2007 10:32
ELZOP
22
Chorąży

NO Zapowiada sie Bardzo Ciekawie! Swoja drogą w Khakovie Była niezła bitwa.

07.02.2007 11:11
odpowiedz
Judith
83
Dr Judym

Gdzie? Eee, Warsaw Uprising było fajniejesze, no i rebelsami możnaby grać, joł!

13.10.2008 20:18
odpowiedz
lamborghini534
45
Pretorianin

ludzie to gra jest fajna?? może jest trochoe podobna do tank killer???? pozdro dla graczy

30.10.2008 20:24
odpowiedz
Mad
28
Chorąży

Kurcze... grałem w demo... powaliło mnie na kolana. Prawdziwa gradka dla fanów prawdziwych i trudnych symulatorów. Szkoda tylko, że nikt w Polsce nie ma zamiaru tego wydać...wstyd...

09.11.2008 02:57
odpowiedz
matchaus
170
sturmer

Widzę, że w encyklopedii GOLa figuruje cały czas 'babol' w postaci daty premiery gry.

P.S. Z tym wydaniem w Polsce to rzeczywiście kaszana...

24.11.2008 11:56
odpowiedz
KraVeN
47
Konsul

i jak gral ktos juz w ta gre??

14.12.2008 16:35
odpowiedz
robak8
103
Pretorianin

Autorzy oddali nam do kontroli T-34/76 mod. 1941, Mk.II ‘Matilda' III i Pz. IV Ausf. F2.Pz IV. Na każdy z tych 3 czołgów przypada po 5 misji. Sama kampania jest dość krótka. Nadzieja w moderach, którzy dodali już kilka misji i nawet nowe czołgi (np. KV-1).

Duże znaczenie w grze ma piechota, która nareszcie robi coś więcej niż tylko za tarcze. Podjeżdżając zbyt blisko można dostać granatem przeciwpancernym. Generalnie piechota jest niezłą atrakcją. Co ciekawe nasi ziomkowie wiedzą dokładnie że nawet sojusznicza gąsienica może im zrobić krzywdę i robią wszystko aby pod nie nie wpaść. Sama animacja poruszania się piechurów jest dość skromna.

W grze są jeszcze samoloty, które są niezniszczalne i mają jakąś dziwną fizykę lotu. No ale to w końcu symulator czołgów a nie IL2 Sturmovik.

Sama fizyka gry sprawia wrażenie dobrej. Np. biedna Matilda nie ma pocisków z mat. wybuchowym przez co nie może zniszczyć załogi jednym strzałem (no chyba że masz farta). Pociski te dziurawią pancerz i nic poza tym. Natomiast pocisk Pz. IV przebije pancerz po czym wybuchnie zabijając załogę. Dodatkowo fizyka oblicza w co trafił pocisk (działo, silnik, załoga, radio, gąsienice itp.). Co prawda do ideału jeszcze brakuje ale z tym walczą dzielni moderzy.

Została jeszcze kwestia błędów. Dziwi mnie to że w wersji anglojęzycznej wyszły błędy, które były poprawione w wersji rosyjskiej. W grze jest jeden dość denerwujący błąd. Po naciśnięciu literki T czołg traci gąsienicę. Na szczęście na forum Lighthouse-Interactive można znaleźć nieoficjalną łatkę oraz mody o których wspominałem na początku.

Sama gra mnie pozytywnie zaskoczyła. Wcześniej grałem w WWII Battle Tanks: T34 vs Tiger i myślałem że na SF się zawiodę. Ale było inaczej. Natomiast T34 vs Tiger ma jedną dość istotną przewagę nad SF: tryb gry wieloosobowej. Niestety w SF tego nie ma. Autorzy już coś wspominali o multi więc jest nadzieja :D

30.06.2011 11:12
odpowiedz
rottensun
66
Konsul

fajne ale battle tanks t-34 vs tiger lepsze ( sterowanie wygodniejsze, wieksza kontrola nad czolgiem )

16.10.2011 17:58
odpowiedz
rottensun
66
Konsul

em zmieniam zdanie.... SF jest zdecydowanie nie do pokonania... po blizszym kontakkcie gra zrujnowala moje zycie powodujac ze nie moge oderwac sie od komputera... gra otarla sie o ideal brakuje multi i pare innych drobnych rzezy pozatym cudo na moim kanale na yt mam mase filmow poswieconych tej swietnej grze :D

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze