Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGX360PCPS3
Okładka The Lord of the Rings: The White Council (X360)
OkładkaThe Lord of the Rings: The White Council (X360)

The Lord of the Rings: The White Council

The Lord of the Rings: The White Council to nieukończony projekt gry cRPG w realiach tolkienowskiego Śródziemia.

RPG | fantasy | Władca Pierścieni | klasyczne RPG

Kolekcja gier
Obserwuj grę

The Lord of the Rings: The White Council Premiera

anulowana

PC X360 PS3

Gry podobne do The Lord of the Rings: The White Council

Fable II

Mass Effect

The Elder Scrolls IV: Oblivion

The Lord of the Rings: The White Council to tytuł z gatunku cRPG, osadzony w szalenie popularnym ostatnimi czasy uniwersum, stworzonym przez J. R. R. Tolkiena – Śródziemiu. Twórcy gry porównują swoje dzieło do Obliviona – w obu tytułach mamy do czynienia z olbrzymim światem, który możemy przemierzać w poszukiwaniu przygód i doświadczenia, a wszystko powiązane jest intrygującą i wyrazistą fabułą.

Akcja dzieje się około osiemdziesiąt lat przed wydarzeniami znanymi z trylogii Władca Pierścieni. Stworzona przez nas postać rozpoczyna grę jako zwykły poszukiwacz przygód, a jej zadaniem jest zostanie agentem tytułowej Białej Rady. W skład Rady wchodzą bohaterowie znani wszystkim wielbicielom dzieł Tolkiena: Elrond, Galadriel, Gandalf, Cirdan, Radagast i Saruman. Owa grupa, mocno zaniepokojona złem odradzającym się w fortecy Dol Guldur, poszukuje śmiałka wystarczająco odważnego i sprytnego, by zająć się zbadaniem sprawy. Zanim jednak będziemy w stanie stawić czoła temu wyzwaniu musimy sporo się nauczyć i zdobyć wiele umiejętności. Znakomicie ułatwia nam to zadanie możliwość niemal niczym nie skrępowanego podróżowania po świecie. Główna intryga nie wymusza na nas ciągłego wykonywania pleceń, mamy mnóstwo czasu na robienie wszystkiego według własnego uznania.

Postać bohatera tworzymy wybierając jedną z czterech dobrych ras Śródziemia: Ludzi, Hobbitów, Elfów i Krasnoludów. Twórcy nie zdecydowali się na tworzenie klas właściwych tylko i wyłącznie dla jednej rasy, mamy więc do czynienia z kilkoma podstawowymi dla fantasy i cRPG archetypami, np.: wojownik, czarodziej, łowca itp. Dla urozmaicenia zdecydowano się na drobne modyfikacje poszczególnych klas, tak by na przykład krasnoludzki wojownik posiadał trochę inne umiejętności od jego odpowiednika z rasy Ludzi. Wybór profesji oczywiście wpływa na rodzaj posiadanych zdolności ale ma też dodatkowe znaczenie - dla każdej klasy przygotowano zestaw kilku questów pobocznych.

W trakcie przygody spotkamy niejednego złego stwora zamieszkującego tolkienowski świat (począwszy od goblinów, a skończywszy na potężnym smoku), warto więc wspomnieć o systemie toczenia walk. Tutaj panowie z EA zdecydowali się szukać inspiracji w innych komputerowych adaptacjach dzieł Tolkiena. Tak więc mamy do czynienia z połączeniem elementów zręcznościowych (zaczerpniętych z gier LOTR: The Two Towers i LOTR: The Return of the King) oraz elementów taktycznych i typowych dla gatunku cRPG (tu z kolei wzorowano się na LOTR: Third Age). Zatem gracz musi znakomicie opanować zadawanie ciosów w czasie rzeczywistym, a także brać pod uwagę swoje obecne wyposażenie (używaną zbroję, miecz itd.) i stopień rozwinięcia bohatera.

Ostatnia modyfikacja 10 grudnia 2007

Tryb gry: single player   Tryb multiplayer: Internet / sieć lokalna  

Oczekiwania czytelników: 8,2 / 10 na podstawie 448 głosów czytelników.

Wymagania wiekowe The Lord of the Rings: The White Council: 12+

PC
X360
PS3