Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGPC
Okładka Hard to Be a God (PC)
OkładkaHard to Be a God (PC)

Hard to Be a God PC

Hard to be a God to kolejne dzieło programistów firmy Akella, oparte na powieści pod tym samym tytułem, autorstwa znakomitych pisarzy SF i fantasy, braci Borysa i Arkadija Strugackich.

RPG | TPP | fantasy | książki | klasyczne RPG

Kolekcja gier
Obserwuj grę

Hard to Be a God Premiera PC

18października2007

producent: Burut wydawca: Akella Strona oficjalna

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

Hard to be a God to kolejne dzieło programistów z firmy Burut (wydane przez Akellę), oparte na powieści pod tym samym tytułem, autorstwa znakomitych pisarzy SF i fantasy, braci Borysa i Arkadija Strugackich. Akcja rozgrywa się na obcej planecie, w królestwie zwanym Arkanar. Kiedy krainę ogarnia pożoga wojny domowej, skierowany zostaje doń młody, imperialny agent. Dociec przyczyn, ogarnąć sytuację i rozwiązać problem - oto jego zadanie. Nieświadomy nie zdaje sobie nawet sprawy, że w intrygę wplątani są przybysze z innego świata...

Gra reprezentuje bardzo popularny gatunek cRPG, a zamierzeniem jej twórców było dostarczenie fanom rozgrywek fabularnych jak najlepszych doznań. Temu celowi z pewnością służy nieliniowa fabuła, oferująca kilka odmiennych zakończeń w zależności od zachowania naszej postaci podczas całej gry. Również świat gry, w którym przenikają się zarówno elementy epoki średniowiecza jak i alternatywnej przyszłości, jest swego rodzaju novum. Połączenie takie dało upust wyobraźni twórcom Hard to be a God - w grze znajdujemy broń oraz wyposażenie charakterystyczne dla wieków średnich, czyli miecze, łuki, kusze czy zbroje płytowe, a także futurystyczne gadżety.

Królestwo Arkanar podzielone jest na wiele lokacji. Jedne z nich dostępne są od początku naszej przygody, lokalizację innych możemy poznać np. dzięki rozmowom z bohaterami niezależnymi. Pomiędzy lokacjami poruszamy się w sposób znany z Arcanum - za pomocą mapy świata. Podróż możemy przyspieszyć dzięki zwierzętom wierzchowym. Przez większą część gry świat przemierzamy samotnie, czasami tylko ktoś na pewien czas do nas dołącza. Gra nie oferuje jednak jakichkolwiek komend w stosunku do towarzyszy, tylko biegają za nami i walczą. Wszystko odbywa się bez naszej ingerencji.

System walki, oprócz standardowych ciosów, oferuje także ich połączenia (tzw. combo) oraz ataki specjalne (ogłuszenie, rozbrojenie, itp.). Ataki te możliwe są dzięki niektórym umiejętnościom naszej postaci lub specjalnym rodzajom broni. Jeśli podczas walki postać zostanie zraniona, jej zdolności i atrybuty ulegają pogorszeniu, a czas regeneracji odpowiednio się wydłuża.

Twórcy gry chwalą się, że Hard to be a God, jest "prawdziwą" grą fabularną. W dość wierny sposób odwzorowano różnorodność warstw społecznych występujących w średniowieczu. W zależności od sytuacji czy otoczenia, w którym znajduje się postać gracza, może się ona wcielić w konkretną "rolę". Może więc przedstawić się jako wysoko urodzony szlachcic, zwykły mieszkaniec czy członek jakiejś gildii, a wszystko po to aby zdobyć zaufanie konkretnego bohatera niezależnego. W Hard to be a God obecny jest także handel, zarówno pieniężny, jak i wymienny.

Cały świat gry, mroczna atmosfera wieków średnich, główne postaci oraz wątki fabuły były projektowane i tworzone przy współudziale i pod czujnym okiem Borysa Strugackiego (Arkadij nie żyje).

Ostatnia modyfikacja 10 grudnia 2007

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1 DVD

Ocena użytkowników: 7,2 / 10 na podstawie 310 głosów czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą: 9.7 / 10 na podstawie 191 głosów czytelników.

Klasyfikacja PEGI Hard to Be a God

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Hard to Be a God Wymagania sprzętowe

PC Windows

PC Windows

  • Zalecane:
  • Pentium 4 2.5 GHz
  • 1 GB RAM
  • karta grafiki 256 MB (GeForce 7600 lub lepsza)
  • Windows 2000/XP