Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Android iOS

UFO: Decydujące Starcie PC

UFO: Aftershock

Akcja sequela rozpoczyna się w roku 2054, w pół wieku po katastrofie, która uczyniła powierzchnię Ziemi nie nadającą się do mieszkania dla ludzi. Niedobitki rodzaju ludzkiego emigrowały na powierzchnię unoszącej się wyspy, Laputy, lecz i tam dosięgło je przeznaczenie w postaci rewolty przeciw nadmiernie skorumpowanej władzy.

Strategiczne, science fiction, turowe, widok izometryczny.

UFO: Decydujące Starcie - screen - 2005-10-18 - 55411UFO: Decydujące Starcie - screen - 2005-10-18 - 55410UFO: Decydujące Starcie - screen - 2005-10-18 - 55409UFO: Decydujące Starcie - screen - 2005-10-18 - 55408UFO: Decydujące Starcie - screen - 2005-10-18 - 55407UFO: Decydujące Starcie - screen - 2005-10-18 - 55405UFO: Decydujące Starcie - screen - 2005-10-18 - 55404UFO: Decydujące Starcie - screen - 2005-10-18 - 55403UFO: Decydujące Starcie - screen - 2005-10-18 - 55402

wersja językowa:
z polskimi napisami

Data premiery gry UFO: Aftershock | PC

21października2005

18listopada2005

premiera PL

PC Windows
Okładka UFO: Aftershock (PC)
UFO: Aftershock

UFO: Aftershock jest sequelem stosunkowo chłodno przyjętej gry UFO: Aftermath. Była ona próbą stworzenia po latach gry strategicznej bazującej na sukcesie powstałej w 1994 roku UFO: Enemy Unknown – niestety wiele z tych planów nie wyszło, bo chociaż Aftermath zachował ducha oryginału, rozgrywka w nim była nadto wobec oryginału uproszczona.

Akcja sequela rozpoczyna się w roku 2054, w pół wieku po katastrofie, która uczyniła powierzchnię Ziemi nie nadającą się do mieszkania dla ludzi. Niedobitki rodzaju ludzkiego emigrowały na powierzchnię unoszącej się wyspy, Laputy, lecz i tam dosięgło je przeznaczenie w postaci rewolty przeciw nadmiernie skorumpowanej władzy. Konflikt zakończył się unicestwieniem wyspy i ludzie zostali zmuszeni łaskawym okiem spojrzeć na spustoszoną powierzchnię Niebieskiej Planety, obecnie znajdującej się w rękach obcych. Zadaniem gracza jest więc odbicie swej dziedziny z rąk kosmicznych najeźdźców – sektor po sektorze, państwo po państwie.

Przy produkcji Aftershock’a autorzy wzięli sobie do serca uwagi graczy i poszerzyli możliwe działania gracza o bogatszą interakcję ze środowiskiem, a sam rozwój kierowanych przezeń postaci został znakomicie urozmaicony. Teraz gracz może wprowadzić podkomendnych do budynku, nakazać snajperowi zajęcie pozycji na dachu, a sam budynek w wyniku walk może zostać poważnie uszkodzony. Przed misją zaś, każdego żołnierza może udoskonalić za pomocą implantów oraz różnorodnego sprzętu wojskowego.

Nadal mamy do czynienia z hybrydą dwóch gatunków: strategii oraz drużynowej gry taktycznej. W pierwszej części zadaniem gracza jest zakładanie baz, rozwój technologii, werbowanie żołnierzy oraz reagowanie na obecność obcych. W części drugiej gracz dowodzi maksymalnie siedmioosobowym oddziałem podczas misji terenowych, których zadaniem jest bądź eksterminacja obcych istot, bądź ratunek istotnych postaci, bądź odzyskanie cennych artefaktów, bądź uruchomienie fabryki, bądź zabezpieczenie surowców itp.

Interesującymi cechami gry są:

  • ścisłe przenikanie się części strategicznej i taktycznej;
  • nowe technologie do opracowania;
  • nowe rodzaje broni do zdobycia i do produkcji;
  • nowi wrogowie i nowi sprzymierzeńcy;
  • poszerzone opcje zarządzania bazami;
  • wzrost znaczenia elementów erpegowych;
  • trzymająca w napięciu fabuła;
  • nieliniowa rozgrywka, w której rozwój sytuacji ściśle zależy od poczynań gracza;
  • różne specjalizacje żołnierzy w używaniu sprzętu;
  • statystyki postaci obejmujące: siłę, szybkość, zręczność, siłę woli, inteligencję, percepcję;
  • bogate opcje rozbudowy baz.
Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1 DVD / 4 CD

Ocena gry 7.85 / 10 na podstawie 299 ocen czytelników.
Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8.2 / 10 na podstawie 7 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 29,90 PLN

Klasyfikacja PEGI UFO: Aftershock

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe UFO: Aftershock

Rekomendowane: Pentium III 1 GHz, 512 MB RAM, karta grafiki 128 MB (GeForce FX5700 lub lepsza), 4 GB HDD, Windows 2000/XP

Do tej gry rekomendujemy

ASUS ROG GL553

Procesor: Procesor Intel® Core™ i7 7700HQ | Procesor Intel® Core™ i5 7300HQ
Pamięć: DDR4 2400 MHz SDRAM, 2 x SO-DIMM umożliwiające rozszerzenie do 32 GB SDRAM
Grafika: NVIDIA® GeForce® GTX 1050 z 2G/4G GDDR5 VRAM | NVIDIA® GeForce® GTX 1050Ti z 4G GDDR5 VRAM
Wyświetlacz: 15.6" 16:9 HD (1366x768)/Full HD (1920x1080)/IPS FHD (1920x1080) przeciwodblaskowa
Magazyn danych: SSD - 128GB (M.2 2280) | SSD - 256GB (M.2 2280) | HDD - 1TB 7200RPM SSH

Sprawdź ceny w:

* Uwaga! Specyfikacja może się różnić w zależności od modelu i sprzedawcy.

UFO: Decydujące Starcie - recenzja gry

Recenzja 16 grudnia 2005, 11:12

Od chwili pojawienia się na miejscu należy bezwzględnie, przy zatrzymanym upływie czasu, obejrzeć teren na którym przyjdzie stoczyć bój z obcymi. Należy podkreślić, iż rozgrywka, mimo że taktyczna, to nie jest turowa. Czas, za wyjątkiem włączonej pauzy, płynie jednocześnie dla wszystkich. Za każdym razem, gdy ma miejsce zdarzenie – zdefiniowane w opcjach – czas zostaje zatrzymany. Może to być na przykład zauważenie wroga, zranienie postaci lub niemożność zaatakowania oponenta. Dobrze jest wypróbować odpowiednie dla siebie ustawienia, gdyż domyślnie zdefiniowane przerwy w grze następują zdecydowanie zbyt często, powodując irytację.

Komentarze Czytelników (289)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
06.12.2005 15:55
odpowiedz
Asmodeusz
136
Legend

Pejotl:
Z tymi torami jest roznie. Ja np. tracilem na nich kase, ale znajomy stwierdzil, ze jak tory ida przez prowincje z kopalnia, to zarabia wiecej (niby zwiekszaja wydobycie). Wiec prawde mowiac 100% nie jestem juz niczego pewien :)

A co do losowego przydzielania mineralow - mialem pecha chyba, bo na calej planszy sa glownie czerwone mineraly (cyborgow) - ludzkich jest strasznie malo (ciagle duuuzy minus), a obcych jeszcze mniej :/

Wychodzi na to, ze ludzkich mam okolo -20 do -40, cyborgow jakies +150 +200, obcych okolo -20 :/

06.12.2005 16:01
odpowiedz
Pejotl
91
Senator

Asmodeusz -> na pewnym etapie gry policzyłem wydobycie z ołówkiem w ręku - wyszło mi ze dostaje z każdej prowincji tyle ile jest napisane na ekranie po kliknięciu na prowincję - z torami czy bez (wczesniej wydawało mi się że nie dostaje całego wydobycia jakie powinienem). Ale nie patrzyłem czy czasem ta liczba nie zmienia się po wybudowaniu torów...

06.12.2005 20:46
odpowiedz
dudek101
142
redneck

meentos
4. wgraj plik localizationpack.vfs od niespaczowanej wersji, albo jeszcze lepiej od spaczowanej angielskiej
plik mozesz wyciagnac z oryginalnej plytki rozpakowujac cab'a (chyba data1.cab), narzedzie do cabow mozesz sciagnac stad:
http://www.cdmediaworld.com/hardware/cdrom/files.shtml
te od aftershocka trzeba uzyc tego I6COMP02.ZIP
narzedzie dziala z linii polecen (opis masz w readme w srodku zipa)

pejotl
nie uzywam widokow - na mojej karcie nie dzialaja takie bajery :(
rodzaj kopalni w danym terytorium jest losowy ale na szczescie dosc rownomierny wiec jak bedziesz miec sporo terytoriow wydobycie wyrowna sie
aha - ilosc wydobytych surowcow rosnie wraz ze wzrostem poziomu wiedzy w bazach (niestety nie pamietam wzoru - ale mozna go znalezc gdzies na oficjalnym forum)

06.12.2005 22:25
odpowiedz
tymczasowy145902
2
Junior

Widok PSI wygląda bardzo fajnie. Ogólnie w tonacji ciemofioletowej z białymi przebłyskami. Wszystko jest rozmyte, faluje i kolory się przelewają :) a inteligentne obiekty, to iskrzące kule żółtego światła.

Z robotów na razie opłaca mi się tylko budować najcięższego, dawać ciężkie tarcze, napęd gąsienicowy i CKM z amunicją AP. Celność bardzo słaba, trzeba właściwie podjechać pod cel, ale seria po 10 pocisków wymiata wrogów. Jest bardzo wytrzymały, jeden bez problemu rozwali 6 wargotów. Nieźle też sprawdza się karabin dźwiękowy, niby mniejszy zasięg, ale i tak trzeba podjechać pod sam cel.

06.12.2005 23:17
odpowiedz
sajlentbob
128
Vetus Fungus

wystarcza, że tory łączą tylko bazy, ale jeśli mamy prowincje z kopalnią i nie mamy jeszcze zdobytej bazy, której podlega to bezpośrednie doprowadzenie torów do takiej prowincji zapewnia z niej wydobycie. Ja w krajach, w których mam rzadko spotykane surowce stawiam parę budynków na wiedzę. Mam nawet kilka, w których są tylko takie. Warto stawiać według schematu: szkoła--->2uczelnie--->burzymy szkołę i w razie potrzeby stawiamy następne uczelnie

Asmodeusz ---> na początku też miałem najwięcej zaawansowanych i obcych a niedostatek zwykłych ale bardzo szybko się to zmieniło

Doświadczenie jest dodawana wszystkim jednostkom biorącym udział w misji bez względu na zasługi w wysokości podanej w podsumowaniu (dlatego warto mieć zawsze maksymalną obsadę) Nie jestem tylko pewien, czy im więcej wyeliminuje się wrogów tym jest go więcej, czy raczej dostajemy doświadczenie za wykonanie zadania jako takiego. Wydaje mi się jednak, że liczba skasowanych nie ma znaczenia. Dlatego też najfajniejsze są misje odnalezienia kogoś - sprint najszybszą jednostką i misja kończy się przeważnie po 10sekundach.

Patch 1.1 naprawdę sporo naprawia i ulepsza - jeśli jednak go instalujecie to pamiętajcie o zachowaniu starego lokalization packa i zamianie zręczności ze zwinnością

Gram zestawem: dwie szybkie jednostki z max bliskim zasięgiem (max zwinność/siła, zręczność 0) komandos/tropiciel/strzelec lub cyborg) każda uzbrojona w 2 colty9mm
2snajperów psioników, trzy jednostki z karabinkami i (zwiadowca, dowódca/strzelec/snajper medyk/technik/żołnierz). dodatkowo w bazie 6jednostek w rezerwie

oprócz celowników optycznych są jeszcze laserowe (ale też wymagają szkolenia snajperskiego) i celowniki termiczne (jedynie te nie wymagają szkolenia)

na koniec coś co przydarzyło mi się podczas jedne misji (mieliście coś takiego -ciekawe jak to zrobił) ----------->

He he, na koniec mieliście coś takiego

07.12.2005 01:12
odpowiedz
Marvoz
10
Legionista

tory dzialaja tak jak pisze sajlentbob, tylko mi bazy potrzebne sa na laby a nie na univerki :)

kiedy pojawiaja sie duchy potrzebne do broni podprzestrzennej (nowa rasa)??

zauwazylem ze po dotarciu wargotow liczba expa z dowolnej misji skoczyla o 100 - dawniej srednio 150, teraz 250

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-12-07 01:22:43]

07.12.2005 01:32
odpowiedz
Asmodeusz
136
Legend

sajlentbob:

U mnie to juz nie taki poczatek znowu... Mam odkryta cala ameryke pd/ polowe polnocnej, cala europe i afryke. Zostala jedynie azja - wiec tak czy siak pozostalych bedzie znacznie mniej niz czerwonych surowcow. Ale tak czy siak zaczne gre od nowa - chce teraz dobrze team ustawic.

07.12.2005 09:33
odpowiedz
MI4
4
Junior

hej
chciałem sie zapytac was jaką drużyne kompletować???
chce miec w podstawowej drużynie: 2 snajperów, 2 strzelców (z ciezka bronią) i 1 psoniaka - nie wiem czy to dobry team???

aha jeszcze jedno: jak rozwinąc lepszy pancerz???

07.12.2005 13:03
odpowiedz
sajlentbob
128
Vetus Fungus

proszę nie dopisywać się już do tego wątku, ze względu na jego rozmiar.
Link do następnej części:

13.01.2006 10:30
odpowiedz
bogasie
6
Junior

ja dopiero zacząłem a już mnie wciągnęła
może być zobaczymy jak to będzie dalej hihihi

10.03.2006 00:53
odpowiedz
masław
42
Centurion


dudek101 znasz jakas fajna stronke z modami?

14.03.2006 16:16
odpowiedz
OESTER
1
Junior

czy ktos moze mi podpowiedziec jak zabic "Chmure GO" w Decydujacym Starciu. Domyslilem sie ze dziala na nia tylko PSI, ale moj blaster retikulanski jest niewystarczajacy. Prosze o kontakt na gg 3689117. z goruy dzieki, pozdrawiam

15.03.2006 21:23
odpowiedz
mirok78ld
1
Junior

Potrzebny HELP ! Czym i jak wysadzic te 3 rdzenie na statku matce obcych ? Please help ;(

16.03.2006 14:12
odpowiedz
dudek101
142
redneck

masław -> mody sa tutaj http://www.strategycore.co.uk/files/index.php?cid=68 innych stron nie znam
OESTER -> chmurki rozwalalem bronia energetyczna, na wiekszosc misji jako bron zaposowa dawalem kazdemu wojakowi jakis pistolecik laserowy/plazmowy z dodatkowym magazynkiem.
niewiele zajmuje to miejsca a ulatwia znacznie ubicie plaskulca czy takiej chmury (jak zauwazalem chmurke to 2-3 wojakow bralo lasery do lapek i po kilku seriach chmurki juz nie bylo)
mirok78ld -> rdzenie rozwalilem strzelajac z automatu (XM-8 czy jakos tam). pod znacznikami pokazujacymi gdzie sa rdzenie jest cos w rodzaju studni - strzelalem w jej wewnetrzne sciany, trzeba na to kilku strzalow (czasem nawet caly magazynek)

06.04.2006 14:20
odpowiedz
dudek101
142
redneck

mario -> gra w sklepie kosztuje ~30zl - numerek znajdziesz w srodku.
i nie rznij glupa ze posiales gdzies sam numer bo jest on umieszczony na plycie z gra

10.05.2007 22:55
odpowiedz
Malutki1992
14
Chorąży

bedzie w CDA :P

10.05.2007 22:56
odpowiedz
Malutki1992
14
Chorąży

bedzie w CD-Action :P:P :)

10.05.2007 23:33
odpowiedz
Szaku25
54
Pretorianin

Będzie w nowym CDA

11.05.2007 11:49
odpowiedz
Mega_Wypas
3
Junior

Ta Gra będzie w najnowszym CD-A który wyjdzie już w ten wtorek

27.05.2007 21:25
odpowiedz
bartek234
15
Chorąży

moja ocena 7+/10 :P nawet nawet

28.05.2007 20:44
odpowiedz
bartek234
15
Chorąży

fajna gierka,troche trudna mógłby ktoś odpowiedziec jak zdobyc jakies fajne uzbrojenie lub kombinezon dla ludzi???

20.07.2008 16:37
odpowiedz
EG2008_96285789
1
Junior

Hmm generalnie jest dobrze chociaż po pewnym czasie nudzi się powtarzanie tych samych (prawie) misji w kółko. Poza tym trochę za łatwa... Wole Jagged Aliance :P

09.01.2010 13:19
odpowiedz
Prusi
40
Pretorianin

Dostałem tą grę na święta, ale ciągle zapominam o niej dziś mam mi przypomniała i mam pytanie, ile zajmuje ta gra miejsca? xD

14.11.2010 19:25
odpowiedz
arkadius2
95
Dark Crusader

Czy ktoś orientuje się może jak zmienić rozdzielczość z 1024X768 (jedyna właściwa) na jakąś większą ?

22.01.2011 14:35
odpowiedz
Garudas1
1
Junior

Cześć!

Mam jeden, bardzo poważny problem... Mianowicie jedno z badań ( zapewne na Lapucie) nie pojawia mi się wcale, a walczę z Gwiezdnymi Duchami, Wargotów rozniosłem w pył i nudze się stale przejmując tereny kultystów z pomocą karabinów plazmowych, bez tego nie pchne fabuły do przodu.

Czy ktoś ma ten sam problem i jakoś udało mu się na to zaradzić?

17.08.2011 20:27
odpowiedz
arkadius2
95
Dark Crusader

Zbadałeś wszystkie rodzaje GD ??

05.07.2013 16:38
odpowiedz
@JORDAN BOSS@
9
Senator

jak ja to lubię żart

15.09.2013 11:03
odpowiedz
piotreksik23
80
Konsul

Mam pytanie, może jakaś dobra duszyczka mi odpowie.

W późniejszej części gry pewne prowincje zaczynają mieć status "niekontrolowanych". Problem polega na tym, że nic z nimi nie można zrobić. Nie ma przycisku "misji", a jedyne co można zrobić to przeprowadzić nie nie tory. Po co są te prowincje i jak można je zająć?

10.05.2016 22:58
odpowiedz
arkadius2
95
Dark Crusader

@piotreksik23 tych prowincji nie można zając, one po prostu są, nie wiem może twórcy planowali jakiś dodatek czy coś i zostawili sobie furtkę, ale fakt jest taki że na niekontrolowanych prowincjach nic się nie dzieje.

21.12.2016 14:00
odpowiedz
SpecShadow
49
wiZARD of OZ
8.5

Zdecydowanie najlepsza część nowej trylogii. Trochę zagmatwałem się z przychodami zasobów i torami ale ogarnąłem się na tyle, by skończyć grę (na szczęście nie wywalała mi się jak innym pod sam koniec). W ogóle zakończenie śmiechu warte ale kto gra w to to by przejść?

Gram drugi raz z ACM 2.02 i jest trudniej ale i więcej gratów do przetestowania. Braki w wyposażeniu na początku jeszcze bardziej dotkliwsze.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze