StarCraft: Ghost XBOX

StarCraft: Ghost to rozbudowana gra akcji, w której wydarzenia obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby (widok TPP). Jak sama nazwa wskazuje, warstwa fabularna opisywanej produkcji osadzona jest w świecie targanym wojną pomiędzy rasami Terran, Zergów i Protossów, który w 1998 roku został wykreowany dla potrzeb bestsellerowej serii strategii czasu rzeczywistego na PC.

Akcji, TPP, science fiction.

StarCraft: Ghost - screen - 2004-10-12 - 34835StarCraft: Ghost - screen - 2004-10-12 - 34834StarCraft: Ghost - screen - 2004-10-12 - 34833StarCraft: Ghost - screen - 2004-10-12 - 34832StarCraft: Ghost - screen - 2004-10-12 - 34831StarCraft: Ghost - screen - 2004-10-12 - 34830StarCraft: Ghost - screen - 2004-10-12 - 34829StarCraft: Ghost - screen - 2004-10-12 - 34828StarCraft: Ghost - screen - 2004-10-12 - 34827

wersja językowa:
angielska

Data premiery gry StarCraft: Ghost | XBOX

Prace nad grą StarCraft: Ghost na XBOX zostały wstrzymane i nie będą kontynuowane

Microsoft Xbox
Okładka StarCraft: Ghost (XBOX)
StarCraft: Ghost

StarCraft: Ghost to rozbudowana gra akcji, w której wydarzenia obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby (widok TPP). Jak sama nazwa wskazuje, warstwa fabularna opisywanej produkcji osadzona jest w świecie targanym wojną pomiędzy rasami Terran, Zergów i Protossów, który w 1998 roku został wykreowany dla potrzeb bestsellerowej serii strategii czasu rzeczywistego na PC (oryginalny StarCraft plus pełnoprawny dodatek o podtytule Brood War).

Gracze wcielają się w postać Novy - najznakomitszej przedstawicielki elitarnego oddziału armii Terran, tj. Ghostów, który to specjalizuje się w wykonywaniu skomplikowanych operacji dywersyjno-sabotażowych. Dzięki wieloletniemu szkoleniu, prowadzona heroina nie tylko umie kierować szeregiem rozmaitych pojazdów czy posługiwać się szeroką gammą futurystycznej broni palnej, ale również sprawnie wykorzystuje na polu walki możliwości psychologicznie (m.in. Cloaking, czyli maskowanie; Lockdown - tymczasowe unieruchomienie wrogich maszyn). Dużą rolę w grze odgrywa także kostium Novy, nazwany Hostile Environment Suit (HES). Na bieżąco pokazuje on wskaźniki witalne bohaterki czy ilość posiadanej amunicji, a także pozwala jej na znaczne przyspieszenie poruszania się i wykonywania wybranych czynności (swego rodzaju „stim-pack”).

Do przejścia oddano szereg zróżnicowanych misji, rozgrywających się w lokacjach znanych z oryginalnego RTS-a (bazy Terran, Protossów, tereny otwarte, etc.), chociaż nie tylko. Istotną część rozgrywki stanowią sekcje skradankowe, kiedy to niepostrzeżenie musimy działać na obszarze kontrolowanym przez siły wroga, aczkolwiek autorzy postarali się również o przygotowanie poziomów odwzorowujących wielkie ofensywy (duży dynamizm, konieczność szybkiego reagowania na zaistniałą sytuację).

Bardzo dobrze prezentuje się warstwa audio-wizualna gry. W StarCraft: Ghost zastosowano trójwymiarowy silnik graficzny, pozwalający na generowanie doskonałych modeli postaci, świetnie wyglądających lokacji, jak również dopracowanych efektów wystrzałów czy wybuchów. Animacja utrzymuje stały, płynny poziom (standardowo najlepiej spisuje się wersja gry na konsolę Xbox). W tle słychać zaś klimatycznie utwory, których rodzaj zmienia się wraz z wydarzeniami, jakie obserwujemy na ekranie telewizora.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1 DVD

Oczekiwania czytelników: 8.5 / 10 na podstawie 81 głosów czytelników.

Gry podobne do StarCraft: Ghost

Wymagania wiekowe StarCraft: Ghost

12+

intro

intro [5:59]

Intro do gry StarCraft: Ghost. Tym razem mamy do czynienia z tytułem nastawionym na akcję, w którym kierujemy losami tytułowego Ducha, czyli żołnierza sił specjalnych posiadającego moce psioniczne.

StarCraft: Ghost - przed premierą

Przed premierą 27 czerwca 2005, 11:19

Najważniejszą chyba nowością SC:G zaprezentowaną światu w czasie Electronic Entertainment Expo 2005 jest tryb multiplayer. Wszyscy wiemy, jak istotny jest to aspekt wszystkich produkcji Blizzarda i że tak naprawdę to jest czynnik, który zadecydował o ich niezaprzeczalnej ponadczasowości. Wiele wskazuje na to, że i tym razem tryb wieloosobowy stanie się główną zaletą gry. Potyczki toczyć będzie mogło na PS2 i X-Boxie do 8 graczy jednocześnie. Dostępne tryby zabawy obejmować będą „podkręcone” Deatchmatche (nie jest do końca jasne, co oznacza to sformułowanie z materiałów prasowych – wiadomo tylko, że będą bardziej nastawione na taktykę, niż w większości TPP/FPS-ów), Team Deatchmatche, Capture The Flagi i King Of The Hille. Nowością natomiast będzie tryb Capture The Base. Sytuacja będzie w nim następująca – na przeciwległych końcach mapy znajdować się będą bazy dwóch rywalizujących ze sobą drużyn, a pośrodku – unosząca się w powietrzu fabryka (terrańskie latające budynki, anyone?). Warunkiem zwycięstwa będzie przejęcie kontroli nad fabryką (tj. dolecenie do niej Grizzlym, odnalezienie centrum sterowania i skierowanie jej do własnej bazy) oraz przetrzymanie jej u siebie przez odpowiednią ilość czasu. Jeśli dołożyć do tego całą różnorodność płynącą z dostępności pojazdów oraz generalnie taktycznego charakteru gry, może szykować się niezła jatka.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
01.03.2010 07:43
Zhar the Mad
0
Konsul

Jest to ruska gra

15.02.2011 01:51
odpowiedz
Fear_It!
4
Junior

Jaka "ruska" ty pajacu ty!!