Redeemer PC

Brutalna gra akcji, zrealizowana jako hack’n’slash z perspektywą top-down i opowiadająca historię o przemianie i odkupieniu. Jako były najemnik Vitaly, zdradzony i ścigany przez swoich mocodawców, walczymy z szeregami wrogich żołnierzy, używając broni palnej, białej, a także siły własnych pięści. Zniszczenie nieludzkiej korporacji jest naszą ostatnią szansą na zadośćuczynienie za dokonane potworności.

Akcji, hack'and'slash, widok izometryczny.

Redeemer - screen - 2017-02-20 - 339100Redeemer - screen - 2017-02-20 - 339099Redeemer - screen - 2017-02-20 - 339098Redeemer - screen - 2017-02-20 - 339097Redeemer - screen - 2017-02-20 - 339096Redeemer - screen - 2017-02-20 - 339095Redeemer - screen - 2017-02-20 - 339094Redeemer - screen - 2017-02-20 - 339093Redeemer - screen - 2017-02-20 - 339092

wersja językowa:
angielska

Data premiery gry Redeemer | PC

1sierpnia2017

1sierpnia2017

Steam

PC Windows
Okładka Redeemer (PC)
Redeemer

Redeemer to dostępna na platformę PC Windows gra akcji, przypominająca nieco skrzyżowanie Diablo z Mortal Kombat. Esencją tego hack’n’slasha z widokiem top-down są krwawe starcia z licznymi przeciwnikami, toczone przy pomocy broni palnej, elementów otoczenia, a także wachlarza metod walki w zwarciu. Za stworzenie gry odpowiada pięcioosobowy zespół Sobaka Studio, zlokalizowany w Rosji. Wydaniem produkcji zajęła się firma Gambitious Digital Entertainment. Gra uzyskała aprobatę graczy na platformie Steam Greenlight.

Fabuła

W Redeemer wcielamy się w wielkiego jak góra Vasilya – byłego najemnika, ukrywającego się przed dawnymi pracodawcami. Ponad 20 lat przed wydarzeniami przedstawionymi grze Vasily pracował dla jednej z największych korporacji przemysłu zbrojeniowego. Oficjalnie był członkiem ochrony, jednak w rzeczywistości korporacja wysyłała go na niebezpieczne misje, których cele często bywały tak sprzeczne z prawem, jak to tylko możliwe. Vasily zajmował się infiltracją wrogów firmy, torturował, dopuszczał się wymuszeń, a także likwidował niewygodnych ludzi.

W pewnym momencie chlebodawcy Vasilya uznali, że czas jego użyteczności się skończył. O włos uniknąwszy śmierci z rąk dawnych kompanów, zdradzony najemnik postanowił odizolować się od świata. Zaszywając się w cichym, górskim klasztorze, Vasily wkroczył na ścieżkę duchowej przemiany. W modlitwie i pracy miał nadzieję odnaleźć harmonię i pokój ducha. Zadanie to okazało się jednak niełatwe – wspomnienia okropności, których dopuszczał się w poprzednim życiu, nie zamierzały tak łatwo odejść. O swoim byłym agencie nie zapomniała też bezwzględna korporacja. Gdy po 20 latach szukania jej szpiedzy w końcu odkryli miejsce przebywania Vasilya, natychmiast wysłane zostały wojska, które przypuściły atak na klasztor. Nasz bohater zmuszony jest ponownie przelać krew, tym razem w walce z oddziałami korporacji. Otuchy dodaje mu myśl, że ten ostatni bój może być jego prawdziwą szansą na odkupienie win.

Mechanika

Opisywana gra to klasyczny przedstawiciel gatunku hack'n'slash. Obserwując bohatera z lotu ptaka, eksplorujemy kolejne lokacje, eliminując po drodze licznych przeciwników. Do pozbywania się wrogów mamy cały wachlarz środków. Dzięki swej nadludzkiej sile oraz korporacyjnemu szkoleniu, Vasily jest w stanie uśmiercać wrogich żołnierzy gołymi rękoma. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby do walki w zwarciu użyć broni białej: toporów, młotów, noży wojskowych, itp. W charakterze broni możemy też wykorzystać niektóre elementy otoczenia - nasz bohater nie ma żadnych kłopotów z podnoszeniem ciężkich beczek i ciskaniem ich w kierunku przeciwników. W temacie bardziej standardowej broni dystansowej Redeemer oferuje nam arsenał współczesnej broni palnej: przede wszystkim karabiny automatyczne i strzelby. Możemy ją zdobyć na przeciwnikach, czasem nawet bez walki – dzięki specjalnym atakom od tyłu, pozwalającym na wykończenie zaskoczonego wroga jednym ciosem.

Tryby gry

Redeemer oferuje dwa tryby gry dla pojedynczego gracza: fabularny oraz Arena Mode. Ścieżka fabularna daje nam możliwość poznania szczegółów ponurej historii Vasilya. Arena Mode stanowi z kolei okazję do przetestowania i udoskonalenia naszych umiejętności bojowych. W tym wariancie liczy się tylko ciągła walka, zorientowana na położenie trupem jak największej liczby nadciągających bezustannie przeciwników.

Kwestie techniczne

Wydany na platformę PC Windows Redeemer oparty został o technologię Unreal Engine 4 firmy Epic Games. Zastosowanie nowoczesnego silnika pozwoliło na stworzenie klimatycznej oprawy graficznej: w mrocznych podziemiach tańczące światło pochodni tworzy sugestywny nastrój, a na powierzchni promienie słońca odbijają się od mokrych kamieni. Na pochwałę zasługują również efekty fizyczne: odrzuceni przeciwnicy wyłamują barierki mostu i spadają w przepaść.

Redeemer nie kryje się ze swoją brutalnością, jednak należy zaznaczyć, że jest to raczej brutalność komiksowa – jedynym jej wizualnym skutkiem są hektolitry tryskającej krwi; nie uświadczymy tu żadnych wyrwanych wnętrzności ani odrąbanych kończyn.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Ocena gry 6.5 / 10 na podstawie 8 ocen czytelników.
Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 7.0 / 10 na podstawie 2 głosów czytelników.

Wymagania wiekowe Redeemer

16+

Wymagania sprzętowe Redeemer

Minimalne: Intel Core i3-6300 3.8 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB Radeon R9 270X lub lepsza, 7 GB HDD, Windows 7/8.1/10

Do tej gry rekomendujemy

ASUS ROG G752VS

Procesor: Procesor Intel® Core™ i7 7700HQ
Pamięć: GB DDR4 2400MHz SDRAM, do 64 GB SDRAM
Grafika: NVIDIA GeForce GTX 1070 z GDDR5, 8GB VRAM
Wyświetlacz: 17.3"" (16:9) z podświetleniem LED UHD (3840x2160) 100% Adobe, przeciwodblaskowa z G-Sync | 17.3"" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 120Hz 72% NTSC, przeciwodblaskowa z G-Sync | 17.3"" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 45% NTSC, przeciwodblaskowa z G-Sync
Magazyn danych: SSD - 256GB/512GB PCIE Gen3X4 SSD (RAID0)

Sprawdź ceny w:

* Uwaga! Specyfikacja może się różnić w zależności od modelu i sprzedawcy.

Recenzja gry Redeemer – Rosjanie mają swoje Hatred

Recenzja 31 lipca 2017, 15:00

Wadą natomiast są, rzecz jasna, wspomniane błędy SI. Nie powinno się zdarzać, że wrogowie nie zauważają bohatera, mimo iż stoją do niego przodem – i na odwrót. Jednak bardziej dotkliwe są problemy z wykrywaniem trafień. Sporadycznie Vasily kieruje cios w stronę nie tego przeciwnika, którego wskazujemy kursorem, z kolei niektóre wraże ataki mają zbyt szerokie pole rażenia – dotyczy to zwłaszcza potężnej szarży jednego z mutantów, która może trafić bohatera, choćby ten przed ułamkiem sekundy usunął się bestii z drogi. Na szczęście nie jest to rzecz, która zwiększałaby śmiertelność protagonisty ponad miarę. Jeszcze jeden mankament wymagający wspomnienia to optymalizacja. Bywało, że płynność animacji spadała ze stabilnych 60 klatek na sekundę do 30–45, a testowałem Redeemera na mocnej maszynie, wyposażonej w Core i5-4570, 16 GB RAM-u i kartę GeForce GTX 1060.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
03.08.2017 08:46
WoJoRGW
45
Centurion

dobre to ?

03.08.2017 21:14
odpowiedz
byniu46
6
Legionista
5.0

po pewnym czasie staje się nudne to nawalanie