DiRT 4 PS4

Kolejna odsłona popularnej serii gier samochodowych, kładących nacisk na off-roadowe zmagania. Produkcja oferuje szeroki wachlarz pojazdów i dyscyplin, a największą wprowadzoną w niej nowością jest Your Stage – specjalny system pozwalający na tworzenie własnych tras.

Wyścigi, off-road, samochody, multiplayer, rajdy.

DiRT 4 - screen - 2017-06-06 - 347191DiRT 4 - screen - 2017-06-06 - 347190DiRT 4 - screen - 2017-06-06 - 347189DiRT 4 - screen - 2017-06-06 - 347188DiRT 4 - screen - 2017-06-06 - 347187DiRT 4 - screen - 2017-06-06 - 347186DiRT 4 - screen - 2017-06-06 - 347185DiRT 4 - screen - 2017-06-06 - 347184DiRT 4 - screen - 2017-06-06 - 347183

wersja językowa:
polska i angielska

Data premiery gry DiRT 4 | PS4

9czerwca2017

9czerwca2017

premiera PL

9czerwca2017

PSN

Sony PlayStation 4
Okładka DiRT 4 (PS4)
DiRT 4

Zespół Codemasters Software ma za sobą długą i burzliwą przeszłość. Studio zostało założone w 1986 roku i choć ma w swoim portfolio produkcje reprezentujące rozmaite gatunki (jak choćby Dizzy, Bodycount czy Overlord), jego koronnym osiągnięciem niemal od samego początku były gry wyścigowe. To właśnie tym deweloperom zawdzięczamy bowiem takie cykle, jak Micro Machines, Race Driver oraz Colin McRae Rally. Ścieżką wyznaczoną przez ostatnią z wymienionych marek podąża opisywany tutaj DiRT 4, czyli następna część popularnej serii gier samochodowych kładących nacisk na off-roadowe zmagania. Tytuł trafił na wiele platform, na których liście pojawia się między innymi PlayStation 4, a pozwala graczom wziąć udział w rajdach i wyścigach po bezdrożach całego świata.

Mechanika

W DiRT 4 zasiadamy za kierownicami ponad pięćdziesięciu samochodów, biorąc udział w kilku rodzajach mistrzostw. Nadrzędną rolę odgrywają rajdy organizowane na terenie Szwecji, Michigan, Walii, Hiszpanii oraz Australii. To właśnie w ich trakcie przychodzi nam pokierować zarówno klasykami pokroju Audi Sport Quattro S1 E2 czy legendarnego Mitsubishi Lancer Evolution VI, jak i nowymi autami, na czele z Fordem Fiestą R5. Ponadto, w grze pojawia się znany z wcześniejszych produkcji tryb Landrush, w którym gracze mogą zasiąść w fotelu kierowcy lekkich i zwrotnych Pro Buggy, ciężarówek klasy Pro-2 i Pro-4, a także Crosskartów, by walczyć o zwycięstwo w Nevadzie, Meksyku i Kalifornii. Największą nowością jest jednak licencja FIA World Rallycross Championship – dedykowany rallycrossowi wariant zawodów pozwala uczestniczyć w bezpośredniej rywalizacji na torach w Lydden Hill, Montalegre, Hell, Holjes oraz Lohéac Bretagne. Dopełnienie całości stanowi tak zwany Joyride, gdzie można wyszaleć się w ramach rozmaitych wyzwań – od czasowych, aż po niszczenie obiektów.

Tytuł czerpie garściami zarówno z głównych, typowo zręcznościowych odsłon cyklu, jak i ze skoncentrowanego na realizmie DiRT Rally. Z tego ostatniego zaczerpnięto zaawansowany model zniszczeń oraz rozbudowany system mechanicznych uszkodzeń pojazdu. Jeśli w trakcie jazdy zdarzy nam się poważnie zdemolować nasze cztery kółka, po jego zakończeniu nie pozostanie nam nic innego, jak zdać się na łaskę współpracujących z nami inżynierów. Im lepszych (a przy tym droższych) specjalistów zatrudnimy, tym lepiej poradzą sobie z przygotowaniem auta do ponownego startu – warto bowiem pamiętać, że pomiędzy poszczególnymi odcinkami dysponujemy ściśle ograniczonym czasem, jaki możemy przeznaczyć na ewentualne naprawy. W grze nie zabrakło również szerokiego wachlarza opcji związanych z tuningiem – ustawienia wybranego samochodu możemy dostosować do indywidualnych preferencji bądź warunków panujących na danym torze.

Tryby gry

W DiRT 4 na platformie PlayStation 4 znalazły się zróżnicowane warianty rozgrywki. Podstawowym jest tryb Kariery, gdzie tworzymy własnego kierowcę, a w miarę odnoszonych sukcesów pozyskujemy kolejnych sponsorów i budujemy coraz lepszy i wydajniejszy zespół. Oprócz tego, tytuł oferuje oparty na rywalizacji tryb multiplayer, a jego uzupełnienie stanowią dzienne, tygodniowe i miesięczne wyzwania. Nad całością czuwa usługa RaceNet – w jej ramach organizowane są internetowe ligi i turnieje. System czuwa również nad sieciowymi rankingami, na których gracze mogą pochwalić się swoimi wynikami.

Ponadto, w grze zaimplementowano specjalny moduł zwany Your Stage, pozwalający na tworzenie własnych tras w prosty i intuicyjny sposób – swoimi dziełami możemy dzielić się z innymi zawodnikami, a nawet rywalizować o lepszy wynik czasowy.

Kwestie techniczne

DiRT 4 działa w oparciu o technologię Ego, która napędzała poprzednie odsłony cyklu – twórcy poddali ją jednak modyfikacjom, co pozwoliło na wykorzystanie możliwości nowoczesnych komputerów i konsol. Dzięki temu trójwymiarowa oprawa graficzna prezentuje się naprawdę dobrze – modele samochodów odwzorowano z dbałością o detale, a otoczenie jest bogate w szczegóły. Całości dopełnia wysokiej jakości ścieżka dźwiękowa, na czele z realistycznymi dźwiękami silników i odgłosami szalejących na szutrze „rajdówek”.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet    

Ocena gry 7.525 / 10 na podstawie 18 ocen czytelników.
Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8.9 / 10 na podstawie 27 głosów czytelników.

Klasyfikacja PEGI DiRT 4

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry.
zwiastun na premierę (PL)

zwiastun na premierę (PL) [1:07]

Wydawnictwo Techland i studio deweloperskie Codemasters oraz Koch Media prezentują zwiastun premierowy DiRT 4.

4:02
Tryb "Twoja trasa"

PC | PS4 | XONE

4:0230 grudnia 1899

1:08
wyścigi rallycrossowe (PL)

PC | PS4 | XONE

1:0830 grudnia 1899

1:04
Bez strachu

PC | PS4 | XONE

1:0430 grudnia 1899

Recenzja gry DiRT 4 – w pół drogi pomiędzy DiRT 3 i DiRT Rally

Recenzja 6 czerwca 2017, 09:01

Pozostaje pytanie, czy proceduralne generowanie tras spodoba się graczom. Pewnie części z nich tak, ale ja jestem niezadowolony. DiRT 4 pozbawiony jest przez to charakteru. Po co mam generować trasę i dzielić się nią ze znajomymi, skoro będzie całkowicie pozbawiona pierwiastka mojej indywidualności? Przesunę dwa suwaki – i tyle. Nic z tego nie wynika. Mnie się to nie podoba i mam nadzieję, że taki pomysł na pozbawienie gry rajdowej tożsamości w innych produkcjach się nie przyjmie.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
26.01.2017 17:58
1
SprytnyLisekPl
5
Legionista
9.0

Fajnie! DiRT Rally byl fajny więc to tak samo!

26.01.2017 18:24
odpowiedz
cswthomas93pl
60
Legend

W Rally nie grałem, ale DiRTy owszem. Pożyjemy, zobaczymy. Dwójka najbardziej przypadła mi do gustu.

19.02.2017 22:27
odpowiedz
terakez
2
Junior

Wiadomo coś, czy ukaże się lokalny tryb split screen?

06.03.2017 18:40
odpowiedz
papież Flo IV
4
Centurion

Jeszcze tylko 3 miesiące!

09.04.2017 13:36
odpowiedz
conrad_owl
7
Pretorianin
9.0

Oby był split screen, ale i bez tego będę zachwycony. Mają być podobno dwa główne tryby trudności: ten z rally i gamer - czyli typowo dla Dirt. Tak więc będzie można nieco bardziej poszaleć niż w Dirt Rally. Nie żebym narzekał, ale bez split screen w Dirt Rally jak siadłem z kolegą to 5 miejsce było sukcesem (o tym by do mety dojechać nie mówię). Grę już mam zamówioną. To jeden z niewielu preorderów jaki warto mieć. Przynajmniej ja tak myślę, bo w rajdówki grałem już od Rally Championship czy International Rally Championship - nie pamiętam co starsze ;)

14.04.2017 00:27
odpowiedz
conrad_owl
7
Pretorianin

Oglądałem dziś filmik:
- rajdy
- rallycross
- niby gymkhana czyli joyride - tryb do zabawy ze zbieraniem punktów
- tryb treningu uczący kiedy wciskać gaz, kiedy hamulec, jakiego biegu używać
- i na koniec monstrum: trasa dowolna, losowy kreator. Wybór kraju, długości i ilości elementów trasy. Nie wiem czy nie będzie tak, że trasy będą się powtarzać po jakimś czasie, ale i tak to wydłuży zabawę, pozwoli potrenować.
Preorder czeka, co jak co ale na tej grze się nie zawiodę. Wszystko inne, nawet RDR2 zakupię po recenzjach.

09.06.2017 23:46
odpowiedz
1 odpowiedź
BzyQQQ
0
Junior

Witam Was wiecie czy Dirt 4 chodzi w 60 klatkach na sekundę na PS4?

10.06.2017 02:18
Ernest1991
1
Pretorianin

Tak chodzi w 60fps.

10.06.2017 10:27
odpowiedz
1 odpowiedź
cswthomas93pl
60
Legend

Czy ktoś z posiadających grę może się wypowiedzieć?

10.06.2017 17:11
Ernest1991
1
Pretorianin

Gram od wczoraj i jest git. Mimo, że tryb symulacyjny słabszy od tego z DR i nie ma takich emocji na trasie, to i tak nadal rajdy są w D4 bardzo dobre. Szkoda tylko, że 5 lokacji, ale może dodadzą w jakimś DLC mam nadzieję.

10.06.2017 14:15
odpowiedz
burzol5000
7
Centurion
7.5

Dobra gra ale bez szału jakoś nie zachwyca .

10.06.2017 16:29
-1
odpowiedz
3 odpowiedzi
kris2218
6
Centurion

Zawiodła mnie ta gra. Gram na PC i jak nigdy codemasters położyło optymalizacje całkowicie. Dirt rally ma takie same wymagania a działa na ultra stałe 60fps a w dirt 4 na niektórych trasach są straszne dropy do np 35 fps a na innych jest stałe 60. Nawet na wysokich są spadki do 50. Fizyka prowadzenie pojazdu to jakaś kpina. Dirt rally dalej jest najlepszy. 4 przypomina tandetne plastikowe wrc

11.06.2017 14:01
Hydro2
107
Senator

Jaki PC ?

11.06.2017 15:16
zatox11
19
Chorąży

ja mam spadki na GTX 1070, ale ustawiłem cienie i kibicow na wysokie to na odcinkach mam stałe 60fps, ale np po zakonczeniu zawodów gdzie sypie sie konfetii spadki do 40klatek.

13.06.2017 15:13
kris2218
6
Centurion

Hydro2 GTX 1060, i5 4590, 16 gb ram win 10

11.06.2017 13:00
odpowiedz
vito74m
32
Konsul
9.5

Dla mnie najlepsza część od czasów legendarnego już CMR 2 !!!
Gameplay rewelka.
Grafika rewelka (Walijskie lasy miażdzą nawet te z Forza Horizon 3)
Muzyka rewelka.
Fizyka prowadzenia (jak na warunki w grze) znacznie lepsza niż w poprzedniej części (tam małe zahaczenie o zaspę kończyło się bączkiem, jak by auto ważyło max 100kg i delikatne opory śniegu robiły z nim co chciały) Ale widać wyciągnęli wnioski z tego co pisali gracze w świecie, teraz jest ok. Wszystko sprowadza się do odpowiedniego ustawienia liniowości kierowania i czułości... u mnie to 40/45%
Oprymalizacja rewelka. Co prawda grafike mam z 8gb vramu (więc spory zapas), ale procek FX 6300 ustawiony na 6*3900ghz, i w 1080p (FHD) wszystko na ultra + programik dodający sharpening i dithering - żadnych dropów itp, jednym słowem super produkcja:)

KRIS2218 "Fizyka prowadzenie pojazdu to jakaś kpina." a ile to odcinków specjalnych w realnym świecie przejechałeś autem WRC, że takie opinie wypisujesz?:D Nie musisz odpowiadać :D

post wyedytowany przez vito74m 2017-06-11 13:05:26
11.06.2017 13:39
odpowiedz
vito74m
32
Konsul

MAŁA PODPOWIEDZ.
CO DO ASFALTÓW - inżynier domyślnie ustawia bardzo podobnie kąty nachylenia tylnej osi jak i przedniej - zwiększajcie kąt nachylenia tylnych kół, choć by o 1 czyli strzałka w lewo...(nie mylić ze zbieżność/rozbieżność)
zbieżność/rozbieżność - koła ustawić rozbieżne (strzałka w lewo) poprawia to czas reakcji w zakrętach i stabilizuje w nich tor jazdy, ale zmniejsza kontrolę auta na prostych... jednak w tego typu wyścigach proste to święto:)
CO DO SZUTRÓW I RESZTY - inżynier domyślnie ustawia tylną zawieszkę zbyt twardo. Nie zmieniajcie raczej ustawień stabilizatora, a raczej zmiększajcie sobie sprężyny tylnych kół o 1 główną i jeśli występuje to o 1 dodatkową, dodatkowo polecam zmiękczyć ODBICIE też o 1
Jak Wam obraca auto przy zamkniętej przepustnicy (bez gazu) a nim naciśniecie hamulec - lub jeszcze gorzej chcecie jechać bez gazu i bez hamowania (hamowanie dyferencjałem/biegami) to w ustawieniach trudności NIE dawać więcej jak 1 w opcji "siła hamowania przy zamkniętej przepustnicy" to rozwiąże ten problem, zwłaszcza na odcinkach poziomych i pod górkę, na zjazdach z racji zmniejszonej grawitacją wagi auta, może ten efekt występować, ale na pewno go zredukujecie:)
zbieżność/rozbieżność - tego czasem nie zmieniać na szutrach (zostawić koła we wspólnej osi) czyli na 0

post wyedytowany przez vito74m 2017-06-11 13:43:18
11.06.2017 16:20
odpowiedz
vito74m
32
Konsul

Sorka zamiast na PC wszedłem na konsolkowe wypociny.

11.06.2017 22:33
odpowiedz
papież Flo IV
4
Centurion
8.0

Ale Krytyka w tej recenzji. Mi się podoba. Jest grą trudną ale nie jestem taki że kontynuuje ten sam odcinek by osiągnąć jak najlepszy czas tylko uczę się na błędach. Mała atrakcyjność wyścigów? Trochę jest bo prawie same lasy ale na logikę: to jest rajdówka, szybkie samochody a nie wakacje i zwiedzanie terenów.

12.06.2017 18:55
odpowiedz
papież Flo IV
4
Centurion

Zapomniałem wczoraj napisać o największym minusie gry- brak podzielonego ekranu. Niestety trzeba będzie porównywać czasy. Albo grać w Colina 2005.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze