Path of Exile XBOX ONE

Path of Exile to mroczne RPG przeznaczone do rozgrywki online, osadzone w świecie fantasy. Gra jest dziełem nowozelandzkiego studia Grinding Gear Games. W grze występuje sześć klas postaci. Wśród nich znajdują się między innymi rabuś, łowca, templariusz oraz wiedźma. Każdego z bohaterów reprezentują trzy cechy: siła, zręczność oraz inteligencja. Całość oparto na modelu darmowym z mikropłatnościami.

RPG, fantasy, hack'and'slash, zagraj za darmo, widok izometryczny, sieciowe, RPG akcji.

Path of Exile - screen - 2017-02-16 - 338960Path of Exile - screen - 2017-02-16 - 338959Path of Exile - screen - 2017-02-16 - 338958Path of Exile - screen - 2017-02-16 - 338957Path of Exile - screen - 2017-02-16 - 338956Path of Exile - screen - 2017-02-16 - 338955Path of Exile - screen - 2017-02-16 - 338954Path of Exile - screen - 2017-02-16 - 338953Path of Exile - screen - 2017-02-16 - 338952

wersja językowa:
angielska

Data premiery gry Path of Exile | XONE

2017

Microsoft XBOX ONE
Okładka Path of Exile (XONE)
Path of Exile

Path of Exile na Xbox One to RPG akcji stworzone przez studio Grinding Gear Games, przeznaczone do rozgrywki sieciowej. Gracz wciela się w bohatera, który został wygnany z ojczyzny na zniszczony i nieprzyjazny kontynent, Wraeclast. To do niego należy decyzja, czy w obliczu zabójczego postapokaliptycznego świata fantasy sprzymierzy się z innymi banitami, czy też spróbuje, działając na własną rękę, stawić czoła przeciwnościom losu.

Świat gry jest instancjonowany, tzn. po opuszczeniu miasta (pełniącego rolę społecznościowego huba) każda drużyna porusza się po automatycznie wygenerowanych krainach. Optymalnie grupa powinna składać się z około 4–8 bohaterów. Pod tym względem Path of Exile korzysta z rozwiązań zastosowanych w pierwszej części serii Guild Wars. Oprócz trybu kooperacji, możemy również wziąć udział w zawodach PVP, w których w pojedynkę lub zespołowo walczymy z bohaterami kierowanymi przez innych graczy.

W grze występuje siedem klas postaci. Wśród nich znajduje się wiedźma, templariusz, łowca, cień, maruder, mistrz fechtunku oraz potomkini rodu szlacheckiego. Ta ostatnia zostaje odblokowana po przejściu gry na dowolnym poziomie trudności. Każdego z bohaterów charakteryzują trzy cechy: siła, zręczność oraz inteligencja. W Path of Exile nie występują punkty wolne, za które podnosi się na każdym poziomie doświadczenia atrybuty. Jedyną możliwością ich rozwinięcia jest wykupywanie odpowiednich pozycji z drzewka rozwoju.

Path of Exile mamy do czynienia z nieliniowym systemem rozwoju postaci. Drzewko rozwoju to ogromna mapa umiejętności, składająca się z 1350 indywidualnych wpisów. Jest ona wspólna dla wszystkich klas postaci, które różnią się między sobą wyłącznie miejscem, od którego rozpoczyna się ich rozwój. Bohater, awansując na kolejne poziomy doświadczenia, otrzymuje do wydania na umiejętności po jednym punkcie. Czasami uzyskuje się również dodatkowe punkty rozwoju, jako nagrodę za wykonanie zadań.

Wszystkie aktywne umiejętności występujące w Path of Exile są specjalnymi kamieniami, które można umieścić w slotach znajdujących się w większości przedmiotów. Dopiero po umieszczeniu w przedmiocie, gracz otrzymuje możliwość aktywowania danej umiejętności i zaczyna ona otrzymywać punkty doświadczenia, a w konsekwencji kolejne poziomy. Niektóre „kamienie umiejętności” mają charakter pasywny, tzn. dorzucają wyłącznie bonusy innym kamieniom. Używa się ich, „podpinając” je pod właściwą umiejętność. Wykorzystuje się do tego celu połączone ze sobą sloty w przedmiocie. Umiejętności występują w trzech różnych kolorach, natomiast przedmioty dzielą się ze względu na rzadkość występowania na: zwykłe (białe), magiczne (niebieskie), rzadkie (żółte) i unikatowe (pomarańczowe). Im rzadszy przedmiot, tym większy wybór różnego rodzaju zdolności pasywnych.

Path of Exile posiada nowatorski system ekonomiczny, w którym brak jest jakiejkolwiek twardej waluty, np. złotych monet. Ekonomia opiera się na różnego rodzaju sferach dysponujących odmiennymi mocami. Uzyskuje się je, wymieniając przedmioty w sklepach, czasami wypadają też z pokonanych wrogów. Za najsłabsze przedmioty gracze otrzymują najbardziej powszechne sfery, natomiast zdobycie tych najlepszych jest procesem dość skomplikowanym i czasochłonnym. W sumie w grze występuje ponad 20 różnego rodzaju sfer, a najrzadsze z nich wymagają wymieniania przedmiotów o różnych kombinacjach specjalnych zdolności.

Rozgrywka została zaprezentowana w rzucie izometrycznym, przywodzącym na myśl takie serie jak Diablo czy Sacred. Nie brakuje w niej krwawych animacji.

Podobnie jak przypadku większości darmowych gier sieciowych, twórcy wprowadzili szereg mikropłatności. Modyfikują one jednak wyłącznie wygląd poszczególnych elementów gry. W zamian za prawdziwe pieniądze można więc wykupić między innymi dodatkowe animacje postaci, barwniki do ubrań lub alternatywne efekty czarów. Path of Exile nie jest grą korzystającą z biznesowego modelu „płać, aby wygrywać”.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet    

Oczekiwania czytelników: 9.3 / 10 na podstawie 3 głosów czytelników.

Wymagania wiekowe Path of Exile

Gra jest odpowiednia dla wszystkich grup wiekowych.

Test Path of Exile: Awakening! Darmowy hack'n'slash jeszcze większy

Test Path of Exile: Awakening! Darmowy hack'n'slash jeszcze większy [12:32]

PoE na fali? Path of Exile kilka lat temu mocno pozamiatało na scenie tytułów free-to-play. W 2015 roku PoE nie traci impetu a twórcy udostępnili zawartość dużego rozszerzenia. Wracamy do tego hack'n'slasha i sieczemy kolejne tysiące potworów w Path of Exile: Awakening.

Zagraj w najlepsze gry!

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
21.01.2017 00:34
McLovin
19
Centurion

Na forum gry oraz na innych stronach (i na youtube) są często komentarze, po co wychodzi na XONE, że to niepotrzebne i kosztem wersji PC. Na forum z informacją, że wersja na xbox wyjdzie w tym roku niektórzy nawet pisali, że kończą z grą.
Obejrzałem film na kanale Rivid Gamer i nawet dobrze mówił a emocje nie wzięły górę.
Co do PoE na XONE to tak pewnie będzie zmniejszony poziom trudności co raczej wiadome i handel będzie rozwiązany domem aukcyjnym.
Twórcy więcej zarobią dzięki temu, co przekłada się na dalsze rozwijanie gry a o to chodzi w grach online. Czekam i mam nadzieję, że wszystko będzie OK.