Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Android iOS

NBA 2K18 PC

Kolejna część najpopularniejszej serii symulatorów koszykówki od studia Visual Concepts. Gracze otrzymują do dyspozycji rozbudowaną grę sportową, wprowadzającą szereg zmian i usprawnień do znanej mechaniki zabawy.

Sportowe, koszykówka, multiplayer, na 2 osoby, podzielony/wspólny ekran.

NBA 2K18 - screen - 2017-09-04 - 354700NBA 2K18 - screen - 2017-09-04 - 354699NBA 2K18 - screen - 2017-09-04 - 354698NBA 2K18 - screen - 2017-09-04 - 354697NBA 2K18 - screen - 2017-09-04 - 354696NBA 2K18 - screen - 2017-09-04 - 354695NBA 2K18 - screen - 2017-09-04 - 354694NBA 2K18 - screen - 2017-09-04 - 354693NBA 2K18 - screen - 2017-09-04 - 354692

Visual Concepts | producent

2K Games | wydawca

Cenega S.A. | wydawca PL

Strona oficjalna   Pomoc techniczna

wersja językowa:
angielska

Data premiery gry NBA 2K18 | PC

15września2017

15września2017

premiera PL

15września2017

Steam

PC Windows
Okładka NBA 2K18 (PC)
NBA 2K18

NBA 2K18 to kolejna odsłona najpopularniejszego cyklu gier sportowych poświęconych koszykówce. Podobnie jak miało to miejsce w przypadku poprzednich części serii, za opracowanie tej produkcji odpowiada studio Visual Concepts, znajdujące się pod skrzydłami firmy 2K Games. Tytuł został wydany na szereg platform, na których liście pojawia się PC Windows.

Mechanika

W porównaniu z wcześniejszą grą spod tego szyldu, NBA 2K18 nie wprowadza większych zmian w mechanice zabawy. Gracze po raz kolejny otrzymują więc rozbudowany symulator koszykówki, którego twórcy starali się jak najdokładniej odwzorować zmagania prawdziwych drużyn grających w lidze NBA. Oprócz aktualnych zespołów, a także reprezentacji Stanów Zjednoczonych i Australii, w opisywanym tytule pojawiają się kultowe drużyny z wcześniejszych lat – wśród nich można znaleźć nie tylko teamy znane z wcześniejszych części serii, na czele z Boston Celtics w składzie z lat 1985-1986 oraz Chicago Bulls z lat 1995-1996, ale i szesnaście innych zespołów, jak choćby New York Knicks z lat 1998-1999 czy Denver Nuggets z lat 2007-2008.

Na osobną wzmiankę zasługuje system rozpoznawania twarzy, który zadebiutował w NBA 2K15. W najnowszej odsłonie cyklu doczekał się on kolejnych usprawnień zmniejszających ryzyko wystąpienia błędów, przez które zamiast wirtualnego odpowiednika twarzy gracza potrafił generować rozmaite abominacje.

Tryby gry

Wydane na platformie PC Windows NBA 2K18 pozwala na zabawę w pojedynkę lub w towarzystwie innych graczy, w ramach internetowego i lokalnego trybu multiplayer. W grze znalazło się kilka wariantów rozgrywki, wśród których prym wiedzie MyCareer, gdzie tworzymy własnego koszykarza i wraz z nim pniemy się po kolejnych szczeblach sportowej kariery. Ponadto powracają doskonale znane MyGM i MyLeague, w ramach których nie tylko bierzemy udział w rozgrywkach, lecz także możemy się sprawdzić w roli menadżera zespołu; warto odnotować, że w przypadku tego pierwszego deweloperzy pokusili się o implementację większej liczby przerywników filmowych. Dopełnieniem tego wszystkiego jest MyTeam, gdzie tworzymy własną drużynę marzeń poprzez pozyskiwanie specjalnych kart – zawodnicy prężący muskuły na zebranej przez nas talii mogą zostać wystawieni do pojedynku z drużyną innego gracza.

Kwestie techniczne

Trójwymiarowa grafika NBA 2K18 prezentuje wysoki poziom wykonania, nawet pomimo tego, że nie doczekała się ona większych zmian względem NBA 2K17. Dzięki pełnym detali modelom zawodników, a także komentarzom m.in. Kobe Bryanta i Kevina Garnetta, wirtualne zmagania przypominają transmisje telewizyjne prawdziwych meczów.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / wspólny ekran    

Oczekiwania czytelników: 9.4 / 10 na podstawie 39 głosów czytelników.

Gry podobne do NBA 2K18

Klasyfikacja PEGI NBA 2K18

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry.

Wymagania sprzętowe NBA 2K18

Rekomendowane: Intel Core i5-4430 3 GHz/AMD FX-8370 3.4 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 770/Radeon R9 270 lub lepsza, 70 GB HDD, Windows 7/8/10 64-bit
Minimalne: Intel Core i3-530 2.93 GHz/AMD Phenom II X4 805 2.5 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GT 450/Radeon R9 270 lub lepsza, 70 GB HDD, Windows 7/8/10 64-bit

Do tej gry rekomendujemy

ASUS ROG Strix GL702ZC Ryzen

Procesor: Procesor AMD® Ryzen™ 7 1700
Pamięć: 2 x SO-DIMM, do 32 GB SDRAM
Grafika: AMD AMD Radeon™ RX580 , z 4GB, VRAM
Wyświetlacz: 17.3" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 60Hz 72% NTSC, przeciwodblaskowa z 178° szerokim kątem widzenia | 17.3" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 120Hz 72% NTSC, przeciwodblaskowa z 178° szerokim kątem widzenia | z IPS Technology oraz Freesync
Magazyn danych: SSD - 128GB/256GB/512GB SATA3 M.2 SSD

Sprawdź ceny w:

* Uwaga! Specyfikacja może się różnić w zależności od modelu i sprzedawcy.

Twórcy NBA 2K18 przesadzili z mikropłatnościami
Twórcy NBA 2K18 przesadzili z mikropłatnościami

wiadomość20 września 2017

Studio Visual Concepts i firma 2K Sports przesadziły z mikropłatnościami w grze NBA 2K18. W trybie dla jednego gracza są one praktycznie niezbędne, by odpowiednio ulepszyć postać i nabyć chociaż część z dostępnych elementów kosmetycznych.

NBA 2K18 załapało się do pierwszej trójki. Top 10 Steam (10 - 16 września)

wiadomość17 września 2017

Playerunknown’s Battlegrounds nie pozwala sobie w kaszę dmuchać i pozostaje liderem sprzedaży na Steamie - najpopularniejszej platformie cyfrowej dystrybucji. Do pierwszej trójki, obok Divinity: Original Sin II, załapało się również NBA 2K18, dla którego to premierowy tydzień sprzedaży.

NBA 2K18 – ujawniono wymagania sprzętowe wersji PC
NBA 2K18 – ujawniono wymagania sprzętowe wersji PC

wiadomość12 września 2017

Firma 2K Games opublikowała wymagania sprzętowe gry NBA 2K18. Kolejna odsłona koszykarskiej serii pozwoli na komfortową zabawę nawet na kilkuletnim sprzęcie.

W NBA 2K18 pojawi się tryb The Neighborhood, czyli tętniąca życiem dzielnica
W NBA 2K18 pojawi się tryb The Neighborhood, czyli tętniąca życiem dzielnica

wiadomość1 września 2017

W nadchodzącej grze sportowej NBA 2K18 pojawi się interesujący tryb kariery The Neighborhood. Jego centralnym elementem będzie dzielnica, w której spotkamy innych graczy, zrobimy sobie tatuaż, zagramy na lokalnym boisku i nie tylko.

Komentarze Czytelników (40)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
13.02.2017 13:23
D-Rose#1
4
Junior
10

Nie mogę się doczekać :D

22.05.2017 20:36
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
Sapakowy
1
Junior

Nie wiem po co windować ocene oczekiwań do 10 lub okolicy skoro gra będzie prawie identyczna z poprzedniczkami :D

16.08.2017 13:27
2
odpowiedz
ZiqShh
15
Chorąży

wiem że hype już się powoli pojawia, ale posłuchajcie starego wyjadacza... nie kupujcie od razu! jesli macie 2k17, zostańcie do końca roku(przynajmniej) przy tej wersji. Z poczatku 2k18 będzie niegrywalna. Bardzo słaba optymalizacja, długie szukanie optymalnych rozwiazan dla naszej grafiki, zamiast po prostu granie w grę. Nie warto. 2k17 (mimo posiadania dobrego kompa) stało się przyjemne mniej więcej w styczniu/lutym. I tak co roku. Polecam ale dla mnie premiera juz zawsze bedzie miala miejsce na koniec roku. Żeby nie było że nie ostrzegałem:)

17.08.2017 18:17
odpowiedz
1 odpowiedź
Quadtrix
2
Junior
9.5

Może masz i rację, ale chęć zagrania w nowszą wersje (miejmy nadzieje że lepszą ) jest niestety za duża, żeby czekać do stycznia ;)
Niestety, ogólnie 2k nie stawia na PC , patche itd. wychodzą z opóźnieniem, w odróżnieniu od konsol.
Gra w sieci też nie stoi na wysokim poziomie ( bardzo duże opóźnienia ).
Ale czekamy z niecierpliwością a nóż w tym roku będzie dużo lepiej :)
Pozdrawiam fanów NBA !!!

12.09.2017 12:51
odpowiedz
ZiqShh
15
Chorąży

Quadtrix jednak zakupiłem już preorder:) ale tylko z jednego powodu. Na gwiazdybasketu były kody rabatowe i jak odkryłem, mozna bylo kumulowac te rabaty :) dzien wczesniej sprzedalem PUBG za 60zl z myslą że powoli bede zbieral na 2K :) A tu sie okazało że kupiłem NBA 2k18 wersję Legend, tę pośrednią, za 49zł !!! przeboleję za tę cenę fatalna optymalizację, a jak bedzie lipa to sprzedam konto steam z grą. Czekam w takim razie na piątek :)

15.09.2017 11:10
odpowiedz
Kserkses
107
Generał

Krótkie podsumowanie, rozegrałem kilka meczy i na podstawie tego nie widzę jakiś większych różnic w stosunku do edycji zeszłorocznej, za to wymagania są wyższe, pewnie kosztem lepiej wyglądających zawodników (bez szału). ShadowPlay nie działa, a co mnie trochę irytuję to wskaźnik przy rzutach, przedtem robiłem to intuicyjnie a teraz muszę patrzyć na skalę :/ choć to pewnie kwestia przyzwyczajenia.

16.09.2017 11:28
odpowiedz
2 odpowiedzi
ZiqShh
15
Chorąży

Przesiedziałem wczoraj prawie cały dzień i mam inne doznania. Optymalizacja w tym momencie jest lepsza w 2k18 niż po roku updatow w 2k17. Mi przynajmniej chodzi dość znacząco płynniej 2k18, a sprzętu nie upgrade'owalem.
Zmiany są dość SPORE. Przede wszystkim historia jest kozacka. Cały real life imponujący. Park poprawiony, chodzi mi o płynność. Naprawdę jest chęć bycia zawodnikiem i rozwijania go. Mnostwo nowych treningów i nowe podejscie do zdobywania odznak, które jest rewelacyjne. Wiele nowych rozwiązań. Fajnie że potrafili znaleźć nową drogę.
Co do samego gameplaya. Ponownie widzę zmiany nie mało. Pierwsza to taka, że AI jest mądrzejsze. Granie pkanrolami już nie jest takie łatwe. Lepsze wyjścia z kontrami, powroty do obrony. Poziom HallOfFame lepiej zbalansowany. Wskaźnik rzutu przy głowie to plus, bo wczesniej podczas rzutu trzeba bylo patrzec na poziomie stóp.. Szczerze, wyłączam ten wskaźnik i uczę się rytmu rzutu, więc możesz to wyłączyć:) Oyczwiście dochodzą nowe animacje, nowe ruchy i to w każdej niemal edycji się czuje. Cieszę się, że poprawili animacje wpadania piłki do kosza.. to było straszne :) oczywiście grafika wygląda kosmicznie. Twarze, grymasy, masakra. Po prostu czujesz, że tam jesteś. Wg mnie najlepsza z dziesięciu ostatnich edycji w jakie grałem, a do 2k14 mam naprawdę dużo miłości :) Polecam z ręką na sercu. Kserkses, trochę nie rozumiem sceptycyzmu. Niemal każdą edycję mam przegraną na poziomie 400-500godzin. Wydaje mi się, że w miarę obiektywnie podchodzę do oceny.. piona i mam nadzieję do zobaczenia w parku :)

16.09.2017 14:45
odpowiedz
1 odpowiedź
ZiqShh
15
Chorąży

Stary, ja często gram w Parku Jordana w krk :P ale sypnąłeś temat :) masz jakieś stałe pory kiedy się tam pojawiasz? ale jaja

16.09.2017 14:49
odpowiedz
1 odpowiedź
ZiqShh
15
Chorąży

jeśli chodzi o serwery to jest na ten moment bardzo na plus. Ale ocena jest nie obiektywna, bo teraz jest czas preorderow, więc ludzi mniej niż normalnie. Tak myślę. Ale nie mogę oprzeć się wrażeniu, że niemal każdy element jest poprawiony. Łącznie z serwerami. Musieli je poprawić, bo teraz w trybie MyCareer wszystko jest połączone z innymi ludźmi, nawet siłka :) życie przeniosło się na ulicę :)

16.09.2017 15:46
odpowiedz
1 odpowiedź
Kserkses
107
Generał

offline? a jak ściągniesz ponad 50 GB ? :) tak będzie można.

16.09.2017 16:24
odpowiedz
1 odpowiedź
ZiqShh
15
Chorąży

Na 100% wpadnę jakiegoś dnia, dam znać tu na forum, bo gdzie :P jeśli się pojawiam, to dokładnie w tych samych godzinach więc pewnie beka, bo się widzieliśmy.

Bartwielki - zastanawiam się jak to było offline.. hm... czy nie było przypadkiem tak, że można było grać ale po zakończonym meczu nie dostawałeś VC?.. coś mi się tak wydaje...

16.09.2017 16:29
odpowiedz
1 odpowiedź
ZiqShh
15
Chorąży

sprawdziłem, jednak nie da się grać offline. Tzn. możesz rozegrać mecz, ale będziesz okrojony ze wszystkiego co najlepsze, łącznie z animacjami ruchu(sic!), VC i innymi rzeczami, które są esencją 2k.. w najgorszym razie, przed meczem i po meczu musiałbys udostepniac sobie neta z komórki. Upierdliwe ale zadziała..

18.09.2017 13:26
odpowiedz
Jon Irenicus
24
Chorąży

Mi właśnie kończy się pobierać gra na steam. Pograłem wcześniej 2 dni na wersji z zatoki. Optymalizacja lepsza niż w wersjach 15-17. 2k16 było grywalne dopiero po 3 miesiącach a 2k17 po miesiącu. Myślę że jest to spowodowanie zaciemnieniem tłumu. Wcześniej crowd robił największe problemy. Sam gemplay także lepszy. W 2017 najbardziej wkurzało glitche zawodników(trudniej gra się P&R i P&P) teraz walka ciałem i na zasłonach wygląda lepiej. Poprawione zbiórki jak i podania w poprzedniej wersji przeciwnik przechwytywał każde źle zagrane zagranie. Wytrzymałość też jest ok. mocno kulała w 17. Szwankują nieco rzuty jak rok temu. 2017 w pewnym patchu zrezygnowano z paska rzutów w "real player" teraz jest tak samo, trzeba popracować na suwakami bo zawodnicy z pół dystansu mało co trafiają, tylko czyste pozycje za 3. Ogólnie jest dobrze, grę kupiłem ze względu na mody. W zeszłym już było ok(choć wciąż daleko do 2k14) w tym powinno być lepiej.

18.09.2017 15:21
odpowiedz
zamek9
19
Chorąży

Czy dojdzie w polsce kiedyś do spolszczenia jakiegos nba 2k ?
Cenega do roboty leniwce.. żenada, tyle juz wersji i zadna w polskiej wersji

19.09.2017 16:58
odpowiedz
Piotras1991
1
Junior

Czy mógłby ktoś z posiadaczy 2k18 sprawdzić i napisać czy jest możliwość zmiany tempa gry w trybie MyCareer? Od lat czekam na to usprawnienie i ciągle go nie ma. Granie na gamespeed 50 jest tragiczne. Po prostu za wolne. Z góry dzięki

20.09.2017 09:04
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Jon Irenicus
24
Chorąży
7.0

Piotras1991 nie ma takiej opcji. Ogólnie co do MyCareer to chyba jego najsłabsza odsłona tryb lezy i kwiczy. Punkty VC zdobywa się bardzo wolno a za wszystko trzeba płacić. Nadal jest wiele oszustów którzy kradną VC. Przez co takim parku to połowa graczy jest wymaksowana. Od wersji 2k17 zmniejszyli ilość punktów MT które trzeba zdobyć aby wygrać w domination. To jest na plus ale za to szwankuje system rzutów. Taki Carmelo leci sam na sam na kosz i pudłuje. Przez to gra od pewnego momentu staje się frustrująca. Przykład: mecz z Heat w week challenge. Trzeba dobrze nauczyć się grać aby to wygrać. Grę warto kupić ze względu na dobrą optymalizacje i na mody. Moja ocena 7.

20.09.2017 12:58
odpowiedz
ZiqShh
15
Chorąży
9.5

Jon Irenicus jak zawsze w punkt:) W tym roku naprawdę mamy dobry tytuł. Są rzeczy, które mogą czasami wywołać falę przekleństw, ale cóż.. :) W 2k18 w myCareer VC nabija się naprawdę wolno. Cieszy mnie to. Początki są ciężkie. Gram na HoF. Ale jak ktoś chce się wczuwać to jest to ok. Nie muszę w pierwszym sezonie walczyć o MVP finałów :) Trust the process :P Faktycznie półdystans to jest masakra, za to KAŻDA w miarę czysta pozycja dla Curry'ego to czysta trója. Ale wiecie, naprawdę wiele rzeczy poprawione. Choćby nieszczęsne pick&rolle. Pobawcie się też fade away'ami. Pięknie wchodzą w tym roku. Shake and bake :) ok 50 godzin za mną.
Pokuszę się o ocenę. Skoro mam wielką ochotę wracać do niej każdego dnia(mimo różnych błędów i w przeciwieństwie do ostatnich 3 odsłon) to coś jest na rzeczy.

26.09.2017 22:13
odpowiedz
Kali19
10
Legionista

A jak oceniacie system rzutu? Ten z 17 jakoś mnie nie porwał, czy teraz waszym zdaniem jest lepszy/ gorszy niż rok temu?

17.10.2017 22:18
odpowiedz
Jon Irenicus
24
Chorąży

Kali19 w zeszłym roku system rzutu był popsuty naprawiano go w patchach. W tym roku nie widzę różnicy w tym aspekcie. Za to w innych jak najbardziej.
Największą wadą poprzedniej wersji były błędy animacji podczas grania tyłem. Postać po szybkim obrocie (dropstep, albo spin or drive) znajdowała się z boku przeciwnika a później po błędzie animacji teleportowała się pod kosz. Nie do końca działała regulacja szybkości no i zawodnicy pod koniec meczu bardzo szybko się męczyli. Nawet jak się wystawiło świeżego zawodnika to też szybko mu znikały siły witalne. Kto grał ten wie o co chodzi. Wszystko to naprawiono ale nba 2k18 ma jeszcze więcej błędów pojawiło się już parę łatek a po patchu 1.4 uważam że gra jest nie grywalna.
Największą wadą tej serii są niewidzialna odpychająca siła zawodnik nie ważne jakiej drużyny naszej czy komputera nagle zaczyna biec tylko w sobie wiadomym kierunku i robi stratę piłki. Ogólnie straty są dość częste bo zawodnicy mają problem z utrzymaniem piłki. Drugą bardzo upierdliwą wadą jest aura zawodnika która nie pozwala oddać celnego rzutu, nie trzeba mieć podniesionych rąk ani postawy obronnej, można być nawet obróconym tyłem jak się jest blisko przeciwnika to on nie trafia. Kolejna wada to opóźnienia w reakcji od naszego ruchu padem. Trzeba wcisnąć przycisk na padzie ułanek sekundy szybciej bo inaczej nasze zagranie będzie nie udane.
Sam ruch zawodnika w Nba2k18 odnoszę wrażenie jakby zawodnicy nie biegali po boisku tylko się ślizgali na łyżwach.
ZiqShh
Shake and bake czy granie post fadey jest w tym roku lepsze, ale co do P&R się nie zgodzę. komp to zagranie gra perfekcyjnie. Za to my mamy go ciężko zagrać. Zbiórki w obronie i zastawianie też jakoś dziwnie działa, komputer w tym aspekcie też ma przewagę. No i to co pisałem reakcje zawodnika komputerowego jest szybsza niż nasza. Cóż gdybym teraz miał oceniać tą grą nie dał bym jej więcej niż 5.0. Osobiście wolę NBA2k17.

20.10.2017 12:52
odpowiedz
ZiqShh
15
Chorąży

Bardzo mocna recenzja :) Zastanawiam się na ile pewne rzeczy postrzegamy jako faktyczny błąd a ile jest w tym przyzwyczajenia z poprzedniej edycji. Np. P&R, początkowo było mi trudno, teraz za nic nie zamienię na 2k17 gdzie do perfekcji opanowałem by obrońca przy picku wpadał w ramiona screenujacego.
Mowiąc o free runningu zawodnika i stracie, zdarza mi się to tylko wtedy gdy odłącza mi się kabel od pada. TYLKO wtedy, czyli prawie nigdy.
Aura zawodnika ktora nie pozwala oddac celnego rzutu. Faktycznie przy fade away'ach jak robisz w otoczeniu dwoch obroncow to lipa. Ale jak wykreujesz miejsce nie ma problemu. Jesli chodzi o normalne jump shoty nie mam takich problemow. Jestem na 74 poziomie, midrange mam w połowie a oddaje dobre difficult shots. Wręcz mocno powiem, że jest to system znacznie lepszy niz w 17, gdzie wystarczyło być przy atakujacym i podniesc ręce, by mieć niemal gwarancje że nie trafi! Tu tego nie ma, rzuty wpadają przez ręce, doslowne in your face, tak dla nas jak i dla komputera, duzy plus za to. Ale by to docenic trzeba trochę poczekac by podbic swój level.
Opoznienia pada - kompeltnie nie czuję. Zastanawiam się czy nie wpadamy w coroczną pułapkę gdy zawodnik na początku jest strasznym klocem i wszystko działa niesamowicie topornie i to zderza się z wymaksowanym zawodnikiem z poprzedniej edycji. Zawodnik na 74 levelu lata przemiodnie, jest super smoove wg mnie. Płynnośc animacji poprawiona i ich ilość (nareszcie jest Iverson:)
Generalnie jest trudniej, zarówno P&R czy alleyoopy(matko). Ale jest ZNACZNIE więcej zabawy. Nie będę pisał o osiedlu i wielu wielu wielu innych smaczkach. Sam gameplay jest naprawdę fajny. 17 od początku mnie zniechęcała mocno, gameplay, wieczne ładowanie wszystkiego, nie przegrałem aż tak wielu godzin, bo mnie odpychała, a optymalizacja nastąpiła długo po premierze. W 18 juz mam 100 godzin za sobą, więc tak myślę, że mimo tych róznych błędów wciąż chcę do niej wracać i wracać i to jest jakaś recenzja tej gry.
Dodam jeszcze, że jest bardzo ciekawa opcja, której nie było wcześniej. Opcja graficzna. Można ustawić 75 klatek. Dla mnie to była wielka sprawa. Może dlatego mam teraz taką radość, bo czuję PŁYNNOŚĆ! I gram z publicznością w końcu :) więc optymalizacja znacznie lepsza.
Jedyna rzecz, która naprawdę mnie drażni to plays'y. Gram jako SG. Wtedy komputer sam ustala zagrywkę w zależności gdzie ustawimy się na boisku. Są one mocno powtarzalne, dosłownie 2 czy 3. Mimo, że playbook bogaty. W tym momencie wspominam 14.. :)
Moja ocena po 100h - 9,5. Strasznie wysoko prawda? Już mówię dlaczego. Po pierwsze pochłonęła mnie bez reszty. Bugi nie dokuczają wcale(oprocz plays'ow). Jestem pogodzony z faktem, że pewne niewidzialne siły dające przewagę komputera od czasu do czasu muszą istnieć(poki nikt nie wymysli nic lepszego), bo inaczej gromiłbym przeciwnika w każdym meczu a gram na HoF..

24.10.2017 17:07
odpowiedz
Jon Irenicus
24
Chorąży

Chciałbym aby mnie NBA2k18 cieszył tak samo jak Ciebie. Niestety zniechęca mnie do niej właśnie gameplay, myślę że te "niewidzialne siły" to błędy kolizji obiektów (w 2K17 dropstep, albo spin or drive). Bodajże od zeszłorocznej wersji czuć że duży zawodnik jest rzeczywiście duży i w kontakcie z sporo mniejszym ma przewagę. Stad błąd kolizji obiektów, że min. zawodnik wybiega na aut albo robi błąd połowy (co do pada to mam bezprzewodowy i jak złapie gorszy zasięg to się tak dzieje) ale w tej edycji po raz pierwszy zauważyłem to u CPU. Te błędy są rzadkie, ale się zdarzają stąd moja frustracja. Co do samego gamplayu to co pisałem przewaga CPU w takich aspektach jak zbiórki straty piłki itp.
Zgadzam się z jedną rzeczą z Tobą na bank "przyzwyczajenia"
Tak chcemy grać jak wcześniej, ale w tej wersji gra się inaczej i sporo nieudanych zagrań jest powodowanych właśnie przyzwyczajeniami do wcześniejszej edycji:)

Ostatnio zauważyłem że grając w blacktop dużo lepiej się mi gra niż zwykły mecz. Niektóre opóźnienia pada itp rzeczy mogą mi się dziać przez zbyt duże ustawienia grafiki. Ogólnie wszystko mam na High tylko publiczność zmniejszyłem na medium. Tak z ciekawości jak ustawiłeś to 75 klatek bo vsync ustawia na 60?

Na koniec mała uwaga odnośnie HoF w NBA2k18 na jakim poziomie trudności gramy nie ma znaczenia, ze względu na błędy w obronie CPU. To jest największy "ból dupy" tegorocznej edycji. Wystarczy grać izolacje i prawie każde wejście na kosz jest udane.
https://www.youtube.com/watch?v=ytwn0kBkpkU
Pozdrawiam i udanych meczów życzę:)

25.10.2017 02:01
odpowiedz
ZiqShh
15
Chorąży

Dużo dużo racji w tym co piszesz. Jestem pewien, że obronę poprawią.
Na ten moment jestem w playoffach, żadnego meczu nie symulowałem i wciąż mam mnóstwo zabawy. Staram się nie forsować rzutów, gram play'sami. Taki bardziej koneser ze mnie :P
Jestem na 77 poziomie i płynność rozgrywki jest super. Na początku wiadomo, kloc.
Jesli masz pewne opoznienia reakcji pada, to mam silne przeczucie ze to kwestia grafiki paradoksalnie. Mialem takie odczucia w 17. W blacktop grało się ekstra płynnie, bo to lżejsza graficznie rozgrywka. Nawet szybki mecz nie chodził najgorzej. Ale kariera dość dramatycznie. Dopiero jak ogarnąłem ustawienia, zacząłem cieszyć się grą. Inaczej w życiu tyle czasu bym przy niej nie spędził, frustrując się co sekundę.
Na screenie przesyłam ci ustawienia. Mi bardzo pomogły. Niestety musiałem zmniejszyc rozdzielczosc z 1920. Ale nie odczuwam zadnego rozmazania pikseli. Jest naprawde elegancko. W 17 tez udało mi się tak ustawić, ale parę dni po premierze zginęła ta opcja i musiałem się męczyć szukając innych sposobów.

Pozdrawiam i również good game for you!

31.10.2017 14:02
odpowiedz
artorn
49
Pretorianin

Mam pytanko do bardziej doświadczonych.
1. Czy tutaj coś się zmieniło jeśli chodzi o gameplany? Wcześniej szło wybierać jaki schemat zagrać a teraz nie bardzo to czaję bo każdy zawodnik wykonuje to samo (wcześniej każdy zawodnik miał swój schemat).
2. Jak poznać na szybko (na boisku) kto ma dobre rzuty na jakim odcinku boiska? Kiedyś było to zaznaczone, teraz nie bardzo widzę.
3. Jak się teraz wykonuje layupy? U mnie Zach Lavine ma prawie czyste pole, nikt go nie dotyka a on nie trafia...

post wyedytowany przez artorn 2017-10-31 14:11:05
01.11.2017 21:38
odpowiedz
artorn
49
Pretorianin

up:)?

02.11.2017 12:00
odpowiedz
ZiqShh
15
Chorąży

artorn - zależy o jakim trybie mówisz. W karierze plays'y wybierasz gdy grasz jako rozgrywający. W innym przepadku jest randomowo, ale jak słusznie zauważyłeś schematy są powtarzane do usrania te same:) to najwekszy mankament.
Od siebie polecam tryb MyGm, który jest naprawdę rewelacyjny. Po prostu grasz w basket. W karierze chodzi o coś innego xd
Jesli chodzi o hotspoty zawodników, możesz je zobaczyć we właściwościach zawodnika. Jest odpowiednia zakładka, wszystko opisane, nawet procentowe wyliczenia skuteczności do każdego miejsca.
Jesli chodzi o layupy, to nie do konca rozumiem o co chodzi że nie trafia. Możesz je wykonywać na parę sposobów.
Zwykly layup, idziesz na kosz i analog w lewo lub prawo.
Eurostep - analog na godzinę 4 lub 8
Layup z naskokiem - biegniesz na kosz i pojedynczy przycisk rzutu
Jest jeszcze firmowy layup , najciekawszy acz nie najskuteczniejszy xd - biegniesz na kosz, puszczasz tylko gałkę odpowiedzialną za kierunek i dajesz analog w lewo badz prawo xd Oczywiście, jak jesteś kryty to nie zawsze wszystko wchodzi, chyba rozumiesz :)

02.11.2017 14:52
odpowiedz
artorn
49
Pretorianin

SUPER DZIĘKI ZA OPDOWIEDŹ!:D

Gram w trybie chyba MyGM (kariera zespołem - tam gdzie zarządzam zespołem, robię wymiany zawodników itd.).

1. Co do play'sów:
a) Chodzi mi o to że w 17stce wybierało się "kto ma je zakończyć" a później się wybierało dane zagranie dla tego zawodnika (oczywiście każdy miał swoje, np Nowitzki inne niż Harris). Wybierając na danego zawodnika wiedziałem że to on zakończy akcję. Teraz wybieram przykładowo Mirotica a kończy się na Lavigne.
b) skąd mam wiedzieć kto u mnie jest TYM rozgrywającym? Po piłkę zawsze podchodzi Wade ale wolałbym żeby to Lavigne rozgrywał - gdzie to zmienić?
c) co mam rozumieć randomowo? - nie czaję xD

2. Co do karty to wiem, ale np w 17stce pod tym "kółkiem" którym oznaczony jest gracz (pod nogami) był pasek, który napełniał się przykładowo przy lini za 3pkt jeśli był dobry, i jeśli był średni to pasek był do połowy - rozumiem że to wycofali i teraz liczy się bardziej rozeznanie przeciwnika przed meczem?

3. Co do layup'ów:
a) dzięki za instrukcje, brakowało mi właśnie tych layup'ów:)
b) co do trafiania, czasem mam przypadek, że z 1m za moim lavigne biegnie przeciwnik (niby mam czysty rzut) - trzymam sprint i robię layup a on mimo to nie trafia (jakby za mocno rzucił)
c) co to znaczy bardziej firmowy layup xD? Coś w stylu przełożenie z 1 ręki do 2 ?

4. Macie jakieś ciekawe stronki z tutorialami do tego NBA?

02.11.2017 15:10
odpowiedz
ZiqShh
15
Chorąży

1. a) tak jest wciąż. Pamiętaj, że zagrywka także rozwija się wraz z akcją. Plays nie musi się zakończyć na zawodniku ktory wybrałeś, często ewoluuje, gdy coś po drodze idzie nie tak. W myGM masz opcję trenigów plays'ow, polecam.
b) po piłkę podchodzą różni zawodnicy, w zależności od ustawienia i playsa :) polecam traning playsow.
c) losowo
2. Dobrze, że to usunęli :)
3. b) nie rozumiem, wykonuje ci jumpshot czy wchodzi animacja layupu i nie trafia?
c) są różne typy: athletic(cos jak Russ),, eurostepper(taki Harden), floatery(taki Curry) i inne.
4. praktyka xd
Widzę, że przed tobą jeszcze nauka crossoverów, bo można tu różne comba wyczyniać, czy stepbacki xd funfunfun

05.11.2017 11:38
odpowiedz
artorn
49
Pretorianin

1.
a) OK
b) czyli nie ma typowo 1 rozgrywającego? "Podchodzi po piłkę" chodzi mi o wznawianie gry po stracie punktów spod kosza.
c) randomowo - losowo czaję ale co się dzieje losowo xD?

2.
OK

3.
b) animacja layupu i nie trafia
c) OK

4.
OK

05.11.2017 13:48
odpowiedz
ZiqShh
15
Chorąży

xd
1.
b)faktycznie nad tym też jeszcze myślę. Jestem prawie pewien że opcja ustawienia istnieje. Widzę to po Milwuakee Bucks. Antek gra przecież jako SF, a pojawia się pod koszem po wznowieniu i rozgrywa. A przeciez zawsze podbiega PG lub SG. Więc coś jest na rzeczy.
c) tak, randomowo. To zależy też od tego jak masz ustawioną procentowo ilość playsów. W myGM mam ustawione 90 na 100 posiadań, praktycznie zawsze jak znajdę się na połowie rywala uruchamia mi się losowy plays. Osobiście i tak gram swoje, które znam xd
3.
b)to już nie wiem xd czasem jest coś takiego o czym pisał Irenicus, czyli jakby aura obrońcy, ktory jak jest w poblizu skutecznie odbiera ci skuteczność rzutu. Ale szczerze mówiąc tak bardzo tego nie odczuwam.

Tak czy inaczej gra jest zajebioza.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze