Regalia: Of Men And Monarchs PC

Regalia: Of Men And Monarchs to dostępna na PC produkcja RPG z turowym systemem walki, wzbogacona elementami strategii ekonomicznej. Zadaniem gracza jest przywrócenie świetności niewielkiemu państwu. W tym celu konstruuje budynki, gromadzi surowce oraz udaje się na przygody z drużyną bohaterów.

RPG, fantasy, turowe, taktyczne, elementy strategiczne, polskie, Kickstarter.

Regalia: Of Men And Monarchs - screen - 2016-08-16 - 328086Regalia: Of Men And Monarchs - screen - 2016-08-16 - 328085Regalia: Of Men And Monarchs - screen - 2016-08-16 - 328084Regalia: Of Men And Monarchs - screen - 2016-08-16 - 328083Regalia: Of Men And Monarchs - screen - 2016-08-16 - 328082Regalia: Of Men And Monarchs - screen - 2016-08-16 - 328081Regalia: Of Men And Monarchs - screen - 2016-08-16 - 328080

Pixelated Milk | producent

Klabater | wydawca

CDP | wydawca PL

Strona oficjalna   Pomoc techniczna

wersja językowa:
polska i angielska

Data premiery gry Regalia: Of Men And Monarchs | PC

18maja2017

18maja2017

premiera PL

18maja2017

Steam

PC Windows
Okładka Regalia: Of Men And Monarchs (PC)
Regalia: Of Men And Monarchs

Regalia: Of Men And Monarchs to wydana na PC turowa gra RPG z silnymi elementami strategicznymi. Opracowało ją polskie studio Pixelated Milk.

Akcja toczy się w pełnej magii krainie fantasy, w której wszelkie wojny dawno temu uległy zakończeniu i wszędzie panuje pokój. My wcielamy się w młodego szlachcica imieniem Kay Loren. Przed śmiercią jego ojciec wyjawia mu, że odległym rejonie Rashytil znajdują się tereny, które według prawa należą do ich rodu. Po pogrzebie bohater, wraz z dwoma siostrami i wiernym rycerzem, postanawia udać się w to miejsce i objąć nad nim rządy. Niestety, u krańca podróży okazuje się, że cała domena jest w opłakanym stanie. Z miasta Ascalia pozostały ruiny, a większość terytorium przejęła we władanie dzika natura. Co gorsza, wkrótce potem z Kay’em kontaktuje się indykator, informujący, że jego rodzina zaciągnęła dawno temu dług, który wraz z odsetkami urósł do olbrzymich rozmiarów i to my mamy go spłacić.

W trakcie kampanii podstawowym zadaniem gracza jest przywrócenie świetności miastu, gdyż to zapewni mu stały dostęp do gotówki na rozwój i spłatę zadłużenia. Przy okazji musimy odkryć, co doprowadziło domenę do tak opłakanego stanu. Wykreowany przez autorów świat zamieszkuje wiele postaci niezależnych posiadających unikalne osobowości i biografie. Poprzez rozmowy i interakcje z nimi kształtujemy dynamiczne relacje, które wpływają na dalszy rozwój fabuły.

W grze najwięcej czasu spędzamy eksplorując świat, wypełniając zadania oraz przede wszystkim walcząc. Bitwy rozgrywane są w systemie turowym na pokrytych siatką kwadratów mapach. W skład naszej drużyny może wchodzić maksymalnie pięć osób, czyli bohater plus czterech towarzyszy wybranych z galerii dwunastu, jakich możemy zwerbować w trakcie całej kampanii. Wszystkie postacie dysponują unikalnymi umiejętnościami, które mają bardzo duży wpływ na przebieg potyczek. Co ciekawe, w grze brakuje zaklęć regenerujących zdrowie oraz eliksirów leczących. Zamiast tego musimy minimalizować otrzymywane obrażenia poprzez korzystanie z tarcz, pancerzy oraz osłon terenowych. Nie zapomniano oczywiście o systemie rozwoju, pozwalającym ulepszać statystyki i zdolności postaci.

Pomiędzy bitwami zajmujemy się rozwojem miasteczka. Musimy wznosić nowe budynki i ulepszać te już istniejące, gromadzić surowce, ulepszać technologie oraz dbać o zaspokajanie potrzeb mieszkańców. Nie zabrakło także opcji nawiązywania stosunków dyplomatycznych i handlowych z innymi nacjami oraz wysyłania bohaterów na samodzielne misje. Aspekty strategiczne rozgrywki są ściśle zintegrowane z mechanizmami RPG i nasze decyzje mają bezpośrednie przełożenie na przebieg przygód. Przykładowo, jeśli zadbamy o to, aby w mieście pojawił się kowal, to potem będziemy mogli udać się do niego w celu zmodyfikowania uzbrojenia i pancerzy. Ponadto gracz otrzymuje pełną swobodę eksplorowania mieściny i może wejść do każdego budynku oraz porozmawiać z każdym podwładnym.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Ocena gry 7.745 / 10 na podstawie 42 ocen czytelników.
Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 9.3 / 10 na podstawie 27 głosów czytelników.

Klasyfikacja PEGI Regalia: Of Men And Monarchs

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język.

Wymagania sprzętowe Regalia: Of Men And Monarchs

Rekomendowane: Intel i3 2100 3.1 GHz, 6 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 550 Ti lub lepsza, 5 GB HDD, Windows 7(SP1)/8.1/10
Minimalne: Intel Core 2 Duo E8400 3.0 GHz/Athlon 64 X2 6000+ 3.0 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 512 MB GeForce 9600 GT/Radeon HD 3850 lub lepsza, 5 GB HDD, Windows 7(SP1)/8.1/10

Do tej gry rekomendujemy

ASUS ROG G752VS

Procesor: Procesor Intel® Core™ i7 7700HQ
Pamięć: GB DDR4 2400MHz SDRAM, do 64 GB SDRAM
Grafika: NVIDIA GeForce GTX 1070 z GDDR5, 8GB VRAM
Wyświetlacz: 17.3"" (16:9) z podświetleniem LED UHD (3840x2160) 100% Adobe, przeciwodblaskowa z G-Sync | 17.3"" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 120Hz 72% NTSC, przeciwodblaskowa z G-Sync | 17.3"" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 45% NTSC, przeciwodblaskowa z G-Sync
Magazyn danych: SSD - 256GB/512GB PCIE Gen3X4 SSD (RAID0)

Sprawdź ceny w:

* Uwaga! Specyfikacja może się różnić w zależności od modelu i sprzedawcy.

zwiastun na premierę (PL)

zwiastun na premierę (PL) [1:34]

Zwiastun na premierę Regalia: Of Men And Monarchs, „polskiego jRPG-a” od studia Pixelated Milk.

Recenzja gry Regalia: Of Men and Monarchs - dobre taktyczne RPG z rodzimego podwórka

Recenzja 24 maja 2017, 16:00

Twórcy postarali się o różnorodność wyzwań podczas walk. Nasze misje nie ograniczą się jedynie do wybicia wszystkich wrogów. Często musimy pokonać jedną konkretną nieprzyjacielską jednostkę lub wytrzymać określoną ilość tur czy dotrzeć w dany punkt mapy. Czekają na nas też wyzwania w stylu zlikwidowania wszystkich przeciwników w ciągu 6 tur. Zadania tego typu, połączone ze wspomnianymi wcześniej elementami rozgrywki, czynią Regalię naprawdę ciekawą pozycją. Mam wrażenie, że walki przypominają bardziej zagadki niż typowe starcia z gier SRPG. Do plansz podchodzimy na różne sposoby i tylko odkrycie patentu na daną mapę pozwala na jej przejście, a dobór odpowiednich jednostek do danego typu zadania stanowi klucz do sukcesu.

Komentarze Czytelników (24)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
22.10.2016 19:26
yasiu
159
Legend
9.0

Na żywo prezentuje się przepięknie.

24.04.2017 18:47
odpowiedz
Piratos
126
Niewidzialny Templariusz

Jako że Rushin siedział nad oprawą graficzną od razu dostaje duży plus w końcu komiksy były zacne jego. Tylko czekać do premiery

07.05.2017 20:47
odpowiedz
Valgard
27
Centurion

Polacy zrobili jrpg? o.O Trzeba wspierać ten trend :D

18.05.2017 23:28
2
odpowiedz
wronczanin
52
Konsul
9.0

Gra jest świetna, gorąco polecam :)

18.05.2017 23:45
2
odpowiedz
karvimaga
84
Generał
9.0

Zgadam się! Gra warta każdej złotówki :)

20.05.2017 01:44
odpowiedz
grabeck666
9
Legionista

<edit>

to samo chyba się dodało w opinii

post wyedytowany przez grabeck666 2017-05-20 01:45:58
23.05.2017 16:48
odpowiedz
NaRvI
1
Junior

Świetna gra, ale drobiazgi rujnują rozgrywkę jak dla mnie.
Presja czasu w taktycznym rpg? Wtf....
System perków, dangeonów i walka gdzie wszystko ogranicza widoczność.
Sentyment do FFT, VH itp każe grać, ale to po prostu nie jest to :/
6/10

post wyedytowany przez NaRvI 2017-05-23 16:51:28
26.05.2017 13:24
1
odpowiedz
Zakapiorrrrr
4
Junior
9.0

Świetna gra. Presja czasu to może boleć zwłaszcza niedoświadczonych graczy gdyż z góry trzeba planować jakie misję zrobimy w następnym epizodzie. Trudne dungeony to fakt trzeba kombinować ze składem osobowym i do tego mieć odrobinę szczęścia :). Piękna oprawa graficzna i humor (osobiście uwielbiam Theo hehehe ). Kto przeszedł Beholdera przejdzie i to :). Są drobne niuanse ale nie na tyle duże żeby się czepiać . Warta każdej wydanej złotówki :)

26.05.2017 14:08
-1
odpowiedz
5 odpowiedzi
Sinic
155
Senator

Nigdy nie zrozumiem tworcow gier wprowadzających jakies limity czasowe. Co powoduje powstanie takiego pomysłu?
Czytajac o tej grze mam doprawdy calkiem spora ochote w nia kiedyś zagrac. Widzac wpis o limitach czasowych wiem, ze nie mam zamiaru w nia zagrac nigdy.
Zapewne sporo osob uzna iż mimo to warto w nia zagrac ale ile z tego tylko jednego powodu z niej zrezygnuje?
Nie sadze by ustnialo zbyt wiele osob, jeśli w ogole ktokolwiek, kto uważa limity czasowe za dobry pomysl. Wiec co to ma na celu? Nikogo do gry w ten sposób się nie przekona, sporo osob przez to z niej zrezygnuje. Finansowo to jest decyzja w stylu "strzal w stope", wiec dlaczego ktokolwiek cos tak głupiego robi?

26.05.2017 21:07
Zdzichsiu
53
Ziemniak

Limity czasowe w tym tytule są akurat bardzo dobrze zrobione. Jest presja i zmuszają do myślenia, ale przy dobrym rozplanowaniu nie powinny być żadną trudnością i dni jeszcze zostanie ci w nadmiarze.

27.05.2017 13:21
diaboł
100
boss

Miałem iść do empika i kupić ale jak są limity czasowe to odpadam, nie lubię grać na czas.

27.05.2017 13:52
Sinic
155
Senator

Tyle, ze mnie nie interesuje jak dobrze jest limit czasowy zrobiony i czy mogę się w nim zmiescic bez problemu. Jest limit mnie nie ma ;)
Jeszcze przeboleje gdy w jakiejś misji dadza ten bzdurny limit, bo wyjścia nie mam. Ale wchodzić w gre oparta na limitach niestety mi się nie uśmiecha.
Wszelkie limity, nie tylko czasowe, wprowadzane w grach sa irytujące i nie jest dziwne, ze niemal zawsze, gdy jest możliwość, powstają do nich modyfikacje znoszące je.

Na dodatek w tej grze jeszcze wprowadzili miejsca zapisow jak się dowiedziałem. Plus bug i możesz wracac kilka godzin w rozgrywce jak masz pecha, co wynika z recenzji tutaj na GOL.

Dwa najbardziej archaiczne rozwiązania w grach, niemal już niespotykane, znalazly się razem w tej grze.
Rozumiem gdy pasjonaci tworza gre dla siebie, zgodnie ze swoimi zainteresowaniami, i maja zamiar się podzielić ewentualnie nia z innymi. No ale w takim wypadku niech ja rozdają zamiast sprzedawac skoro na pieniądzach im nie zależy ;p

Troche uszczypliwie ale dość z opisu mi się spodobala ta gierka i zapewne bym się w nia mogl niezle bawic. Ale te bzdurne rozwiązania sprawiają, ze się od niej niestety wole trzymać z daleka.

28.05.2017 08:45
1
Koinu
1
Junior

Akurat mi się wydaje, że trochę tu przesadzasz (no aleee o gustach się nie dyskutuje, co nie? :D)
Bo, ja też nie cierpię limitów czasowych. W Warcrafcie III w kampanii był to dla mnie horror i stres, i fuj. Ale! To jest gra turowa i czas nie leci przecież w... czasie rzeczywistym. Ja tak sobie rozplanowałem działania (a zapewniam, nie jestem mistrzem gier), że w 3 miesiące (czasu gry, nie naszego realnego) zrobiłem zadania na ten okres i na kolejne 3 miesiące, więc...
I przyznam, że ja również ignoruję każdą grę z takimi limitami, ale nie wiedziałem o nich, kiedy ją instalowałem i wcale mi to nie przeszkadza. Muszę powiedzieć, że faktycznie, zmusza jedynie do sensownego planowania. Zapisywanie w konkretnych miejscach również uważam za plus, ponieważ to daje taki dreszczyk. Zdziwiło mnie, że ktoś pisał, że przechodził tutorial 6 razy, bo przegrywał :D Ale nie śmieję się, bo faktycznie poziom trudności nie jest taki niski. Chociaż ja tutorial przeszedłem za pierwszym razem. Ale w trakcie gry umarło mi się kilka razy. Strategia jest tu bardzo ważna i system daje duże pole do popisu.

06.06.2017 14:24
1
Too Old for Games
2
Junior

Nie ma to jak narzekać na limity czasowe nawet nie sprawdzając gry i tego na czym się opierają.

Co powoduje powstanie takiego pomysłu?
A no mechanika rozgrywki, a dokładniej system zażyłości z NPC, który bez uwzględnienia czasu byłby zupełnie bez sensu - po prostu każdy wyklikałby wszystkie relacje na maxa co ucięłoby jakieś 30% gry. System czasowy i podzielenie tygodnia na poszczególnie dni, gdzie NPC mają różne obowiązki w każdy dzień powoduje rozbudowanie mechaniki.

I bądźmy szczerzy, akurat wyrobienie rozdziałowych limitów (zaliczenie wymaganej ilości zadań przez 60 dni) jest banalnie proste i presja czasu właściwie nie występuje.

Tak więc zamiast narzekać, proponuję jednak ograć tytuł, bo większość wygłasza bzdury. Presja czasu nadaje właśnie grze klimatu i unikalności.

26.05.2017 16:04
odpowiedz
1 odpowiedź
SoCold
1
Junior

Przepiękna, pięknie wydana. Fajne, wyraziste postaci, ale... walki bolą. Za wolne, za długie, zbyt nieczytelne - niby jest tryb, który pozwala na ominięcie ich, ale co to za zabawa. Do tego ogromny minus, za niedostarczenie prepaidów na czas premiery.

post wyedytowany przez SoCold 2017-05-26 16:06:50
21.06.2017 09:17
Niebieskiej żaby kły
9
Legionista

A dla mnie walki są świetne. Trzeba pomyśleć, dają ogromną satysfakcję, jest syndrom "jeszcze jedna tura, jeszcze jeden loch, już ostatni na dziś...". Po ośmiu godzinach gry stwierdzam, że prezentują poziom z "Defender's quest: valley of the forgotten". Zobacz sobie, ile ta gra ma pozytywnych opinii na Steamie. Moim zdaniem "Regalia" powinna mieć przynajmniej tyle samo, jak nie znacznie, znacznie więcej, bo to po prostu o wiele lepsza gra.

27.05.2017 17:00
odpowiedz
Iselor (Łódź)
96
Generał

Będzie trzeba przełknąć czasówki. Też niecierpię gry na zcas no ale trudno. I tu gatunek gry nie ma znaczenia, gry na zcas mnie irytują, najbardziej wnerwiało mnie to w Nosferatu: Gniew Malachiego.

30.05.2017 15:38
odpowiedz
treveis
1
Junior

Graficznie przypomina mi DOFUS. Oj wiele godzin się na nim "straciło" :). Trzeba kupić koniecznie.

16.06.2017 08:44
odpowiedz
Caviez89
12
Chorąży

W grze dodali jakiś tryb endless że można grać od nowa bez czasu limitowego :). Ale oczywiście trza chyba ukończyć grę. To poczekam na znajomego i wezmę od niego sejwy z gry .. Jeśli to zadziała ;)

17.06.2017 17:00
odpowiedz
bastusss
1
Junior

hej
a czy wiecie jak rozwiązać tę zagadkę w porożcu ?

21.06.2017 09:11
1
odpowiedz
Niebieskiej żaby kły
9
Legionista
10

Jeśli ktoś zastanawia się, czy warto - warto. Dlaczego? Wyjaśnienie poniżej, się rozpisałem... :D

Im dłużej gram tym większy szacunek mam dla twórców tej gry - w moich oczach to po prostu arcydzieło. Na każdym kroku czuć, że deweloperzy w czasie produkcji mieli możliwość realizacji swoich marzeń, a do tego świetnie się bawili. Bardzo przemyślane mechaniki, rewelacyjne, taktyczne bitwy, bardzo wciągające i emocjonujące, do tego czarny humor, humor sytuacyjny, dialogi i inne teksty 10/10 (chciałbym tak dobrze napisane teksty w Wasteland 2 albo Torment: tides of numenera). No gram i czuję, że w ekipie twórców było paru zapaleńców z głową na karku, dzięki czemu gra jest różnorodna, teksty - nie są klepane na jedno kopyto, mają swój klimat, różnią się od siebie i chronią przed monotonią... Do tego parę wzruszających scen, ale zrealizowanych wybornie, normalnie strzał w pysk znikąd... Ta gra to mój najlepszy zakup od bardzo dawna, w dodatku wydanie pudełkowe w końcu sprawia radość, bo stanowi coś więcej niż instrukcję z kodem na Steama :-) Bardzo, bardzo gorąco polecam.

A, co do poziomu trudności - w końcu coś, co wymaga myślenia, a nie tylko bezmózgiego wciskania klawisza /strzał/. Gra jest bardzo satysfakcjonująca i daje świetne poczucie progresu. Aż żal, że powstaje tak mało tak wciągających produkcji ostatnimi laty.

P.S. Ograniczenie czasowe w tej grze to "must have", bez niego Regalia nie byłaby już tak dobrą produkcją. Śmiem twierdzić, że to najlepiej zrobione ograniczenie czasowe w grach komputerowych "ever". Akurat przypomniało mi się pierwsze Prince of Persia - tam też ograniczenie czasowe było potrzebne, bez niego ta gra nie byłaby tym samym. Dawało motywację do działania, zamiast stania w miejscu, wzmacniało immersję i budziło znacznie więcej emocji związanych z rozgrywką, niż samo "suche" przejście gry. Tu jest podobnie, tylko znacznie, znacznie lepiej :-)

14.07.2017 20:34
-1
odpowiedz
2 odpowiedzi
MarucinS
60
Pretorianin
7.0

Z początku gra wydawała się zabawna, a przygoda interesująca. Kolejne dni, kolejne lokacje ciekawiły i pozostawiały pytanie - co będzie dalej, co będzie dalej... A im dalej w las tym gorzej.
Humor to nie wszystko, skoro główny wątek, zadania poboczne i wala to nuda.
Zmusiłem się aby skończyć ten tytuł. Zrobiłem niemal wszystkie zadania główne - bez wykucia kilku przedmiotów i rozwalenia 1 alokacji. oczywiście mogłem to zrobić w "gra po grze" ale im prędzej usunąłem tytuł. Nie tędy droga.
A ci co sypią 9 czy 10 - w ogóle skończyliście grę?

16.07.2017 13:31
-1
Caviez89
12
Chorąży
7.5

Osoby co dają ocenę 9 lub 10. To po prostu są to pewnie chwyty marketingowe. Rozdali bliskim gry i za to reklamuj grę i mów o niej w samych superlatywach.

Gra fajowa ale nie dałbym jej więcej niż 7/10. Ciekawe rozwiązania ale na dłuższą metę mogli bardziej urozmaicić i rozwinąć umiejętności naszych bohaterów + walki.

17.07.2017 12:23
Zdzichsiu
53
Ziemniak

Skończyłem, zrobiłem wszystkie lokacje i questy poboczne. Dla mnie Regalia jest świetną grą.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze