The Roots PC

Kolejna, po Mimesis Online, produkcja polskiej grupy developerskiej Tannhauser Gate, aczkolwiek w odróżnieniu od tej pierwszej dedykowanej rozgrywce setek graczy w sieci Internet (MMOcRPG), ta przeznaczona jest do zabawy jednoosobowej.

RPG, RPG akcji.

The Roots - screen - 2005-01-11 - 40358The Roots - screen - 2005-01-11 - 40357The Roots - screen - 2005-01-11 - 40356The Roots - screen - 2005-01-11 - 40355The Roots - screen - 2005-01-11 - 40354The Roots - screen - 2005-01-11 - 40353The Roots - screen - 2005-01-11 - 40352The Roots - screen - 2005-01-11 - 40351The Roots - screen - 2005-01-11 - 40350

wersja językowa:
angielska

Data premiery gry The Roots | PC

Prace nad grą The Roots na PC zostały wstrzymane i nie będą kontynuowane

PC Windows
Okładka The Roots (PC)
The Roots

Kolejna, po Mimesis Online, produkcja polskiej grupy developerskiej Tannhauser Gate, aczkolwiek w odróżnieniu od tej pierwszej dedykowanej rozgrywce setek graczy w sieci Internet (MMOcRPG), ta przeznaczona jest do zabawy jednoosobowej. The Roots to gra będąca połączeniem elementów akcji i cRPG, wzorowana na charakterystycznych japońskich cRPG-ach, jak: Golden Sun, Wild Arms czy Grandia. Akcja rozgrywa się w świecie fantasy, zwanym Lorath i rozpoczyna się w momencie gdy starożytne, dawno zapomniane zło zaczyna się odradzać i zagrażać mistycznym drzewom-elementom, które od wieków utrzymywały porządek i harmonię na świecie. Przyszłość rysuje się w czarnych barwach, tym bardziej, że wszystko wydaje się być wynikiem starożytnej boskiej konspiracji. Bohaterem gry jest młody mężczyzna, wychowany przez starego Strażnika magicznych drzew w nazwijmy to, „rycerskim” duchu, co oznacza, iż jest człowiekiem odważnym i honorowym. To on stanie się kluczem do pokonania gromadzącego się zła...

Fabuła The Roots jest całkowicie liniowa. Autorzy skupili się przede wszystkim na tym, by opowiadana przygoda była niezwykle atrakcyjna, wciągająca oraz nieprzewidywalna, i tym samym nie pozwoliła graczowi odejść sprzed komputera zanim ten jej nie ukończy. Rozgrywkę rozpoczynamy kierując predefiniowaną postacią głównego bohatera, (tzn. nie możemy dobrać jego początkowych cech i charakterystyk), jednakże podczas dalszej przygody możemy dowolnie rozwijać jego umiejętności i zadecydować, czy będzie on wojownikiem walczącym w starciu przy pomocy mieczy i podobnych broni, czy też na odległość wykorzystując na przykład łuk, czy też rozgromi wrogów wykorzystując potężną magię.

Akcja gry przedstawiona jest w całkowicie trójwymiarowej, szczegółowej grafice, świat po którym się poruszamy jest bardzo rozległy i różnorodny. Mamy tu gęste lasy, góry, pustynię, przerażające cmentarzyska, katakumby, a nawet tak nietypowe lokacje jak latające wyspy, demoniczne przepaście i otchłanie oraz potężne fortece w innych wymiarach przestrzennych. Do wszystkich tych miejsc docieramy używając różnych środków transportu, łodzi, statków powietrznych czy magicznych potarli. Tak ogromny obszar zamieszkują dziesiątki NPC-etów. Część z nich nie ma wpływu na przygodę, część, owszem, pełni w niej ważną rolę za względu na posiadane informacje, czy przedmioty, a część może nawet dołączyć do bohatera. Łącznie prowadzona drużyna może składać się z trzech osób. Należy też dodać, iż każda postać jest inna, ma inną osobowość, cechy charakterystyczne, umiejętności, itd.

Walka rozwiązana jest w sposób analogiczny do tego, który widzieliśmy np. w serii Final Fantasy. Znaczy to, że w chwili gdy napotkamy wrogów, gra przełącza się z rozgrywki w czasie rzeczywistym, na specjalną arenę, gdzie w systemie będącym hybrydą systemu turowego i czasu rzeczywistego, stoczymy pojedynek. Gracz może wydawać polecenia swoim postaciom, wybrać taktykę ich walki (defensywna, ofensywna, etc.) czy wykorzystując magiczne umiejętności jednego członka drużyny przywoływać różne potwory i bestie do pomocy.

  • Około 400 różnych przedmiotów (broni, zbroi, artefaktów, itp.).
  • Rozbudowany system magii składający się z około 80 zaklęć podzielonych na kilka rodzajów (m.in. magia Ziemi, Powietrza, Ognia i Wody).
  • Blisko 100 rodzajów monstrów i potworów do pokonania.
  • Świat gry podzielony jest na 24 regiony.
  • Podczas przygody spotykamy ponad 120 postaci pobocznych.
  • Dwie mini gry: Ballooncraft Race – dynamiczna gra zręcznościowa, oraz Trion – oryginalna gra logiczna.
Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Oczekiwania czytelników: 7.9 / 10 na podstawie 20 głosów czytelników.

Wymagania wiekowe The Roots

12+

Do tej gry rekomendujemy

ASUS ROG GL553

Procesor: Procesor Intel® Core™ i7 7700HQ | Procesor Intel® Core™ i5 7300HQ
Pamięć: DDR4 2400 MHz SDRAM, 2 x SO-DIMM umożliwiające rozszerzenie do 32 GB SDRAM
Grafika: NVIDIA® GeForce® GTX 1050 z 2G/4G GDDR5 VRAM | NVIDIA® GeForce® GTX 1050Ti z 4G GDDR5 VRAM
Wyświetlacz: 15.6" 16:9 HD (1366x768)/Full HD (1920x1080)/IPS FHD (1920x1080) przeciwodblaskowa
Magazyn danych: SSD - 128GB (M.2 2280) | SSD - 256GB (M.2 2280) | HDD - 1TB 7200RPM SSH

Sprawdź ceny w:

* Uwaga! Specyfikacja może się różnić w zależności od modelu i sprzedawcy.

Wstrzymano prace nad The Roots - polską grą fabularną dla platformy PC i Xbox
Wstrzymano prace nad The Roots - polską grą fabularną dla platformy PC i Xbox

wiadomość6 kwietnia 2006

Być może Polska nie jest „erpegowym zagłębiem”, o czym napisaliśmy już przed prawie dwoma tygodniami, ale kilka ciekawych gier z gatunku cRPG w naszym kraju powstaje. Niestety jedna z nich odeszła właśnie w niebyt. Mowa o pozycji, nazwanej The Roots i opracowywanej dotąd przez wrocławskie studio Tannhauser Gate.

El Matador, The Roots, Creature Conflict i UFO: Aftershock - opóźnienia

wiadomość30 maja 2005

Korporacja Cenega Publishing dokonała aktualizacji swojego aktualnego planu wydawniczego. Zamiast „aktualizacji planu” bardziej pasowałby tu jednak zwrot „generalnego opóźnienia w planach”, gdyż aż cztery nadchodzące projekty tejże firmy (El Matador, The Roots, Creature Conflict i UFO: Aftershock) pojawią się na rynku później, niż dotychczas zapowiadano.

The Roots później niż przewidywano

wiadomość24 lutego 2005

Przed trzema laty firma Tannhauser Gate wypuściła na rynek dość udaną grę MMORPG o nazwie Mimesis Online. Kolejnym ambitnym projektem tych developerów jest RPG ochrzczony mianem The Roots. Co ciekawe, siedziba wspomnianych tutaj programistów mieści się na przedmieściach dolnośląskiego miasta Wrocław.

Premiera The Roots przełożona

wiadomość23 stycznia 2005

Fanom gier fabularnych, gra The Roots powinna być znana przynajmniej z dwóch powodów. Po pierwsze, reprezentuje ona właśnie gatunek RPG, a po drugie (to patriotyczny powód), The Roots powstaje w studiu Tannhauser Gate, polskiego developera, odpowiedzialnego m.in. za Mimesis Online. Niestety, gra nie ukaże się w zapowiadanym terminie.

Rok 2005 wreszcie pod znakiem cRPG? Przeglądu fachowców z RPGDot część druga

wiadomość5 stycznia 2005

W poprzednim odcinku wraz z RPGDot zajmowaliśmy się największym produkcjami z gatunku komputerowych gier fabularnych. Dzisiejsza część jest zdominowana przez producentów europejskich, nie zabraknie również propozycji od developerów zza wschodniej granicy.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
07.04.2006 08:58
lotas
22
Chorąży

No i znowu kaput. A już rozpisywali się o wydaniu w II kwartale, dalej w III. Czyli gra już jest nieźle rozbudowana, a tu kaplica.

10.04.2007 12:14
odpowiedz
FunMen
54
FunMan forever

no wlasnie a mogła to byc dobra produkcja

20.01.2008 19:48
odpowiedz
Hito21
49
Centurion

Szkoda, że wstrzymano produkcje, liczyłem na ten tytuł.

17.03.2008 22:00
odpowiedz
Mastyl
161
Za godzinę pod Jubilatem

Też żałuje. W ogóle chyab studio Tannhauser przepadło gdzieś bez wieści... ?