zobacz na gry-online.pl targi
gamescom 2017
22-26 sierpnia, Kolonia
newsy z gamescom gamescom facebook tvgry.pl na targach

Machinarium iOS

Klasyczna, dwuwymiarowa przygodówka point-n-click, charakteryzująca się nietypową oprawą graficzną. Akcja toczy się w świecie zbudowanym głównie z metalu, a my wcielamy się w robota, który musi uratować swoją dziewczynę i przeszkodzić w zamachu na burmistrza miasta. Zabawa polega na eksplorowaniu lokacji i rozwiązywaniu pomysłowych łamigłówek.

Przygodowe, point-and-click, 2D, indie.

Machinarium - screen - 2017-06-05 - 347099Machinarium - screen - 2017-06-05 - 347098Machinarium - screen - 2017-06-05 - 347097Machinarium - screen - 2010-02-24 - 180850Machinarium - screen - 2010-02-24 - 180849Machinarium - screen - 2010-02-24 - 180848Machinarium - screen - 2010-02-24 - 180847Machinarium - screen - 2010-02-24 - 180846Machinarium - screen - 2010-02-24 - 180845

wersja językowa:
angielska

Data premiery gry Machinarium | iOS

8września2011

8września2011

App Store

Apple iOS
Okładka Machinarium (iOS)
Machinarium

Machinarium na Apple iOS jest kolejnym dziełem niezależnego czeskiego studia Amanita Design, znanego z Botaniculi i cyklu flashowych przygodówek Samorost. Podobnie jak wspomniane produkcje, Machinarium jest klasyczną, dwuwymiarową przygodówką point&click charakteryzującą się nietypową oprawą graficzną.

Fabuła

Świat gry to bardzo dziwne miejsce, w którym wszystko wykonane jest z metalu. Nie uświadczymy tu roślin, zwierząt i ludzi; ich rolę pełnią różnego rodzaju roboty. Oczywiście, jednym z nich jest również główny bohater, niezasłużenie wygnany na wysypisko. W chwili, gdy go poznajemy, powraca do miasta, gdzie natrafia na członków stowarzyszenia Black Cap Brotherhood. Okazuje się, że planują oni zamach na siedzibę burmistrza, mieszczącą się w głównej wieży. Nasz protagonista postanawia do tego nie dopuścić, a w dodatku musi jeszcze uratować swoją dziewczynę.

Mechanika

Machinarium nie należy do długich produkcji – ukończenie jej zajmuje około siedmiu godzin, jednak jak na przygodówkę, rozgrywka jest dość dynamiczna; nie ma tu zbędnych przestojów czy przesadnie trudnych zagadek. Abyśmy mogli dany przedmiot użyć lub zabrać, musi on znaleźć się w zasięgu ramion naszego małego robota. Wszystkie, nawet najprostsze działania przedstawiane są za pomocą unikalnych animacji wykonanych z myślą o konkretnym obiekcie.

Kwestie techniczne

Z pewnością mocną stroną Machinarium jest oprawa audiowizualna. Wszystkie lokacje, jakie przychodzi nam odwiedzić, zostały zilustrowane poprzez rysowane grafiki, których inspirację stanowiły industrialne budowle, stare zardzewiałe maszyny i powieści o tematyce science fiction. W grze nie pada ani jedno słowo – fabuła przedstawiana jest za pomocą odpowiedniej animacji postaci, obrazów i prostej symboliki. Skomponowaniem muzyki zajął się często współpracujący z Amanita Design Tomáš Dvořák, znany jako Floex.

Minirecenzja Machinarium – jedna z najlepszych przygodówek na smartfony i tablety

PLUSY:
  1. Idealna konwersja doskonałej komputerowej przygodówki point-and-click;
  2. Świetna, dwuwymiarowa oprawa audiowizualna, pełna doskonale wykonanych lokacji i klimatycznego udźwiękowienia;
  3. Przygodówka dla każdego – zagadki nie wymagają wykonywania całkowicie nienormalnych czynności, a w razie problemów można skorzystać z przewodnika.
MINUSY:
  1. Zabawa kończy się stosunkowo szybko, bo już po kilku godzinach.

Machinarium to produkcja doskonale znana wszystkim fanom przygodówek. Pierwotnie tytuł autorstwa studia Amanita Design ukazał się na komputerach PC w 2009 roku, a w późniejszych latach doczekał się konwersji na inne platformy sprzętowe. Projekt trafił też na urządzenia mobilne, na których odnalazł się po prostu znakomicie.

Jak powszednie wiadomo, gatunek point-and-click doskonale sprawdza się na ekranach dotykowych i nie inaczej jest w tym przypadku. Rozgrywka opiera się na przemierzaniu kolejnych lokacji, w których musimy rozwiązywać łamigłówki, polegające zazwyczaj na odnalezieniu danego przedmiotu i wykorzystaniu go w odpowiednim miejscu. W odróżnieniu od innych tego typu produkcji, bezsensowne stukanie palcem po całym ekranie z nadzieją, że trafi się na ciekawą rzecz, w tym przypadku nie działa, gdyż bohater musi znajdywać się przy celu, by mógł wejść z nim w interakcję.

Zabawa jest właściwie taka sama jak w oryginalnej wersji na komputerach PC. Rozgrywka nie jest przesadnie trudna, ani też zbyt łatwa, a w razie problemów przychodzi nam specjalny przewodnik, pomagający rozwiązać uciążliwe sekwencje. Dodatkowo, by nieco urozmaicić rozgrywkę, twórcy przygotowali także kilka mini gierek.

Jednym z największych atutów Machinarium jest świetna oprawa audiowizualna. Produkcja może się pochwalić klimatycznym, fantastycznym światem, w którym zatroszczono się o niemal każdy szczegół. Poszczególne lokacje są zróżnicowane i pełne detali, postacie świetnie animowane, a wszystko to doprawiono znakomitym udźwiękowieniem.

Machinarium jest jedną z tych gier, którą można polecić właściwie wszystkim osobom. Produkcja została świetnie wykonana, zagadki mają dobrze wyważony poziom trudności, historia jest wciągająca i właściwie jedynym minusem jest fakt, że przygoda kończy się nieco zbyt wcześnie.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Rozmiar aplikacji: średnia (50 do 500 MB)

Ocena gry 9.2 / 10 na podstawie 37 ocen czytelników.

Wymagania wiekowe Machinarium

Gra jest odpowiednia dla wszystkich grup wiekowych.

Machinarium rozeszło się w 4 mln egzemplarzy

wiadomość22 lipca 2016

Przygodówka point-and-click Machinarium odniosła wielki sukces, sprzedając się w ciągu blisko siedmiu lat od momentu premiery w nakładzie przekraczającym 4 miliony egzemplarzy.

Promocje mobilne na weekend 9-10 maja (m.in. Shadowrun Returns i Assassin's Creed Pirates)
Promocje mobilne na weekend 9-10 maja (m.in. Shadowrun Returns i Assassin's Creed Pirates)

wiadomość10 maja 2014

Przed Wami pierwsze wydanie cyklu poświęconego najlepszym promocjom cenowym na gry dedykowane smartfonom i tabletom. W dzisiejszym przeglądzie zamieściliśmy informacje o przecenach takich gier jak Shadowrun Returns, Assassin's Creed Pirates, Rayman Jungle Run, Machinarium czy Flashout 2.

Nowe Humble Weekly Sale (m.in. Machinarium, Botanicula i Shelter)
Nowe Humble Weekly Sale (m.in. Machinarium, Botanicula i Shelter)

wiadomość3 stycznia 2014

Ruszyła nowa tygodniowa promocja w serwisie The Humble Bundle. Objeła ona przygodówki studia Amanita Design, w tym Machinarium i Botanicula, oraz kilka innych produkcji, takich jak Shelter czy Lume.

Wieści ze świata (BioShock: Infinite, Path of Exile, Saints Row 4) 18/3/13
Wieści ze świata (BioShock: Infinite, Path of Exile, Saints Row 4) 18/3/13

wiadomość18 marca 2013

Dziś piszemy m.in. o dubbingowej obsadzie BioShock: Infinite, liczbie zarejestrowanych graczy w Path of Exile, grze Saints Row 4 w wersji na Wii U, a także dacie premiery przygodówki Machinarium na PlayStation Vita. Witamy w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.

Wieści ze świata (Steam, Machinarium, Sonic Adventure 2) 17/7/12
Wieści ze świata (Steam, Machinarium, Sonic Adventure 2) 17/7/12

wiadomość17 lipca 2012

Dziś piszemy m.in. o potencjalnych nowościach w serwisie Steam, przygodówce Machinarium w wersji na PlayStation Vita, a także zapowiedzi odświeżonej wersji gry Sonic Adventure 2. Witamy w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz