Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Android iOS

Street Fighter V PS4

Piąta główna odsłona jednej z najsłynniejszych serii bijatyk w dziejach gier, zapoczątkowanej przez firmę Capcom. Street Fighter V różni się od poprzedniczki przede wszystkim pewnymi innowacjami w systemie walki (np. system V-Gauge), paroma nieznanymi wcześniej postaciami oraz nieco ładniejszą grafiką (zapewnianą przez silnik Unreal Engine 4).

Bijatyki, multiplayer, na 2 osoby, funkcje cross-platform, 2.5D, podzielony/wspólny ekran.

Street Fighter V - screen - 2017-10-16 - 357511Street Fighter V - screen - 2017-10-16 - 357510Street Fighter V - screen - 2017-10-16 - 357509Street Fighter V - screen - 2017-10-16 - 357508Street Fighter V - screen - 2017-10-16 - 357507Street Fighter V - screen - 2017-10-16 - 357506Street Fighter V - screen - 2017-10-16 - 357505Street Fighter V - screen - 2017-10-16 - 357504Street Fighter V - screen - 2017-10-06 - 357095

Capcom | producent

Capcom | wydawca

Cenega S.A. | wydawca PL

Strona oficjalna   Pomoc techniczna

wersja językowa:
polska i angielska

Data premiery gry Street Fighter V | PS4

16lutego2016

16lutego2016

premiera PL

Sony PlayStation 4
Okładka Street Fighter V (PS4)
Street Fighter V

Street Fighter V to wydana m.in. na konsolę PlayStation 4 piąta główna odsłona kultowego japońskiego cyklu bijatyk, zapoczątkowanego w 1987 roku. Tak jak w całej dotychczasowej historii tej serii, mamy do czynienia z dziełem japońskiej firmy Capcom. Wersja na PlayStation 4 jest jedną z zaledwie dwóch, w których ukazała się piątka – stało się tak z powodu „strategicznego partnerstwa”, jakie deweloper zawarł z Sony Computer Entertainment. Street Fighter V w wydaniu na PS4 działa w 60 klatkach na sekundę i wspiera rozdzielczość 1080p.

Mechanika

Mechanizmy rozgrywki w Street Fighter V na platformie PlayStation 4 nie uległy większym zmianom względem poprzednich odsłon serii. Nadal mamy do czynienia z klasyczną bijatyką, w której dwie postacie stają naprzeciw siebie, by walczyć przy użyciu szerokiej gamy mniej lub bardziej efektownych ataków. W wersji podstawowej gry znalazło się 16 zawodników, z czego czworo pojawia się po raz pierwszy w historii cyklu.

Największą zmianą w mechanice walki w Street Fighter V jest V-Gauge – specjalny pasek, który napełnia się, gdy postać jest atakowana. Gracz może robić użytek z gromadzonej w nim energii na trzy sposoby. V-Skills to wyjątkowe ataki, inne dla każdego wojownika, V-Reversals umożliwiają wyprowadzanie kontruderzeń, natomiast V-Triggers pochłaniają cały V-Gauge, oferując w zamian czasową premię (np. zwiększenie zadawanych obrażeń). Oprócz tego dodano Stun Gauge, który w momencie napełnienia – po otrzymaniu określonej liczby ciosów – powoduje czasowe oszołomienie postaci (ma on na celu skłonienie graczy do bardziej ofensywnego stylu rozgrywki).

Mimo tych nowości nie zabrakło miejsca na rozwiązania wprowadzone w poprzednich Street Fighterach, na czele z EX Gauge – paskiem ładującym się przy wyprowadzaniu ataków i pozwalającym wykonywać specjalne ruchy lub przepotężne kombosy (Critical Arts).

Tryby gry

Street Fighter V na PlayStation 4 oferuje klasyczne formy rozgrywki, zarówno dla jednego, jak i wielu graczy. Mamy tu tryb fabularny, pojedyncze walki i małe turnieje, multiplayer sieciowy i na wspólnym ekranie etc. Nie brakuje również opcji treningu do uczenia się ciosów i szlifowania swoich umiejętności.

Kwestie techniczne

Koncepcja artystyczna w Street Fighter V na platformie PlayStation 4 nie uległa większym zmianom względem poprzednich gier z serii – nadal mamy do czynienia z pełnym trójwymiarem, ale podanym w nieco karykaturalnej, komiksowej formie. Z tego względu trudno mówić o graficznej rewolucji względem Street Fighter IV, mimo że zastosowano nowy silnik – Unreal Engine 4.

Warto też wspomnieć, że Street Fighter V oferuje możliwość wspólnego grania użytkownikom pecetów i PlayStation 4 (funkcja cross-platform).

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / wspólny ekran    

Ocena gry 3.7 / 10 na podstawie 413 ocen czytelników.
Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 9.4 / 10 na podstawie 19 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 254,90 PLN

Klasyfikacja PEGI Street Fighter V

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy.

Czarny Wilk Ekspert 16 marca 2017

Rok po premierze, Street Fighter V ma solidne tryby zabawy dla pojedynczego gracza, świetny system walki oraz doskonały dobór charakterystycznych postaci. System zbierania waluty, za którą można dokupić bonusowych wojowników, areny i kostiumy również został nieźle zbalansowany, nie robiąc od razu najazdu na nasze portfele. Jednocześnie jednak BARDZO długie czasy oczekiwania oraz konieczność użerania się z wiecznie zrywającymi połączenie serwerami bardzo skutecznie odbierają frajdę czerpaną z obcowania z tym tytułem.
Pełna recenzja: https://gameplay.pl/news.asp?ID=103015

5.5
Capcom zapowiada Street Fighter V: Arcade Edition
Capcom zapowiada Street Fighter V: Arcade Edition

wiadomość5 października 2017

Firma Capcom zapowiedziała Street Fighter V: Arcade Edition, czyli swego rodzaju kompletne wydanie piątej odsłony swojego flagowego cyklu bijatyk. Niemniej, autorzy pokusili się o implementację szerego nowości, które zostaną udostępnione za darmo również posiadaczom podstawowej wersji gry.

Capcom przedstawia wyniki sprzedaży swoich gier. Street Fighter V i Dead Rising 4 zawodzą
Capcom przedstawia wyniki sprzedaży swoich gier. Street Fighter V i Dead Rising 4 zawodzą

wiadomość28 lipca 2017

Firma Capcom ujawniła, jak sprzedawały się jej niedawno wydane produkcje. O ile Resident Evil VII: Biohazard cieszy się dużą popularnością, tak Street Fighter V i Dead Rising 4 nie okazały się komercyjnymi hitami.

Wieści ze świata (American Truck Simulator, Jay Pinkerton/Valve, Super Street Fighter V) 8/6/2017
Wieści ze świata (American Truck Simulator, Jay Pinkerton/Valve, Super Street Fighter V) 8/6/2017

wiadomość8 czerwca 2017

Dziś piszemy o „ciężkim” DLC do American Truck Simulator, rezygnacji scenarzysty Jaya Pinkertona z posady w Valve i plotkach o Super Street Fighter V. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Street Fighter V z 1,6 miliona sprzedanych egzemplarzy
Street Fighter V z 1,6 miliona sprzedanych egzemplarzy

wiadomość24 maja 2017

Firma Capcom ujawniła najnowsze wyniki sprzedaży gry Street Fighter V. Ostatnia odsłona kultowej serii bijatyk znalazła 1,6 miliona nabywców. Japoński koncern zaznaczył też, że nie zamierza rezygnować z rozwoju gry, a 30 maja ukaże się patch balansujący rozgrywkę.

W Dead Rising 4 zagrało ponad milion osób. Wkrótce testy nowego multiplayera Street Fighter V

wiadomość23 marca 2017

Firma Capcom poinformowała, że w grę akcji Dead Rising 4 zagrało ponad milion osób. Ponadto w dniach 28 marca – 3 kwietnia odbędą się beta-testy ulepszonego systemu multiplayer Capcom Fighters Network, przeprowadzonego w ramach darmowego weekendu z bijatyką Street Fighter V na Steamie.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
17.02.2016 21:06
DeadSpace12
69
Pretorianin

Ogólnie rzecz biorąc, gra jest bardzo dobra. Grafika która naprawdę cieszy oko, świetna mechanika, genialne postacie te które wracają, oraz te nowe. Jednakże obecnie gra jest bardzo uszczuplona. Mało trybów, problemy z siecią, brak jakiejkolwiek kastomizacji postaci która pojawiła się w IV, ogólnie bida z nyndzą. Capcom obiecał w niedługim czasie aktualizacje które mają sporo nowego wprowadzić, więc gra przytyje. Na chwilę obecną grę naprawdę warto kupić, można znajomym nieźle obić mordę, ale na ostateczną ocenę wystawię po wprowadzeniu sklepu.

post wyedytowany przez DeadSpace12 2016-02-17 21:07:21
19.03.2016 17:09
odpowiedz
sewciu95
3
Centurion

Ogólnie fajna jeżeli chodzi o walki...fajne komba,postacie,ale co mi nie odpowiada to praktycznie brak kampanii,plansze do fightow dość słabe graficznie,mortal kombat to nie jest.7/10

26.11.2016 15:29
odpowiedz
mmnapoli
8
Legionista
7.5

Nie wiem skąd tak niska ocena. Gram w Streetka od SFII na Amidze i oceniam całkiem nieźle ostatni wypust. Nie jest to coś nadzwyczaj porywającego ale stary dobry streetek w odświeżonej grafice. Nudzi się tak samo szybko jak każdy inny wcześniejszy :-) Ocena 7 jest dlatego, że autorzy nie ulepszyli, rewolucyjnie zmienili na plus ani też nie skopali. "Dzięki" niskiej ocenie na tym portalu ceny gry są bardzo przystępne i mimo wszystko polecam każdemu fanowi Streeta.

10.03.2017 11:33
odpowiedz
Czarny Wilk
57
Bo jestem czarny

Wczoraj zacząłem grać i o ile system walki robi dobre pierwsze wrażenie, tak gra ma dwa fundamentalne problemy. Pierwszy to czasy ładowania - do pół minuty czekania na rozpoczęcie pojedynczej walki czy po kilka sekund oczekiwania na załadowanie się kolejnych podstron w menu głównym to stanowczo za dużo jak na bijatykę, nie mówiąc o tym że momentami grze zdarzają się dużo dłuższe chwile namysłu - zwłaszcza po kończeniu trybów fabularnych poszczególnych postaci. Dwie -trzy walki, po których na powrót do menu głównego trzeba czekać tak długo, że kilka razy zacząłem zastanawiać się czy gra się po prostu nie zwiesiła.

Drugi problem to fakt, że głównym czynnikiem zachęcającym do dłuższej zabawy jest zbieranie waluty, za którą kupujemy nowe postacie, poziomy, kostiumy itp. Żeby jednak zbieranie waluty w ogóle działało, musimy być podłączeni do serwerów Capcomu - nawet gdy gramy stricte offline. A serwery te są NIEWIARYGODNIE niestabilne - w ciągu 3-4 godzin rozłączyło mnie dobre dwadzieścia razy, czasem w środku walki, przerywając ją i wyrzucając do menu głównego - mimo że bawiłem się trybami offline. Można to olać, przejść na dobre w tryb offline i po prostu cieszyć się grą - ale wtedy zapomnijcie o dodatkowych postaciach, mapach czy czymkolwiek innym, a bez tego zawartości jest mniej niż można by chcieć.