Hexen II [PC]

Kolejna gra akcji/FPS stworzona przez zespół Raven Software. Tym razem, programiści Raven Software, postanowili zaadaptować dla potrzeb gry, engine Quake'a. Oczywiście nie obeszło się bez drobnych poprawek, wszak pierwszy Hexen znany był z tego, że oprócz tradycyjnej porcji dewastacji, oferował także akcenty charakterystyczne dla gier przygodowych.

wersja językowa:
angielska

Hexen II data premiery gry na PC:

02 czerwca 1997 ( światowa data premiery )

obecnie brak planów wydania ( w Polsce )

gry podobne do Hexen II:

Doom 3
Hellraid
Quake II

Akcji, FPP, strzelanki

Eidolon, ostatni z Wężowych Jeźdźców przybywa do Thyrion, żeby wzorem swoich poprzedników, siać zniszczenie wśród mieszkańców krainy. Tylko od Ciebie zależeć będzie, czy ludzkość przetrwa ciężkie czasy, a demon podzieli los współbratymców.

Tym razem, programiści Raven Software, postanowili zaadaptować dla potrzeb gry, engine Quake'a. Oczywiście nie obeszło się bez drobnych poprawek, wszak pierwszy Hexen znany był z tego, że oprócz tradycyjnej porcji dewastacji, oferował także akcenty charakterystyczne dla gier przygodowych. Wzorem poprzednika dodano więc inwentarz, możliwość wyboru bohatera i rzecz najbardziej istotną - swobodne przemieszczanie się pomiędzy kolejnymi planszami. Do walki z Eidolonem może przystąpić czterech śmiałków: Nekromanta, Zabójczyni, Paladyn i Krzyżowiec. Jest to chyba największy krok naprzód w historii serii i ma ogromne znaczenie podczas właściwej rozgrywki, jako że każdy z bohaterów dysponuje unikatowymi zdolnościami, np. Zabójczyni może chować się w cieniu, a Krzyżowiec samoistnie odzyskuje straconą energię. Właściwości te uaktywniają się po osiągnięciu kolejnych poziomów doświadczenia, bo Hexen II, wzorem gier RPG, umożliwia rozwój postaci dzięki punktom, które dostajemy za zabijanie rozrzuconych po planszach potworów. Rozgrywka podzielona jest na cztery duże krainy, mające swoje ziemskie odpowiedniki. Są więc średniowieczne zamki, egipskie piramidy i azteckie świątynie. Trzeba przyznać, że autorzy popuścili wodze fantazji, zwłaszcza w dziedzinie projektowania poziomów, dzięki czemu zmagania nabrały zupełnie nowego charakteru. Można godzinami błąkać się bez celu i po prostu podziwiać monumentalne budowle. Na końcu każdej krainy czekają na nas generałowie Eidolona, czterej jeźdźcy Apokalipsy. Ich eksterminacja jest również konieczna, jeśli marzysz o pomyślnym ukończeniu gry.

Hexen II jest produktem przemyślanym i co najważniejsze, perfekcyjnie zrealizowanym. Autorzy wycisnęli z engine'u Quake'a wszystko, co tylko się dało, tworząc zupełnie nową jakość w dziedzinie FPS o fabularnym podłożu. W porównaniu do poprzedniej części gry, program jest też bardziej wyważony, zwłaszcza w elementach przygodowych - mimo, że można się czasem zaciąć, wszystko ma swoje logiczne uzasadnienie i wystarczy tylko przez chwilę spokojnie pomyśleć, tudzież skorzystać z rozrzuconych tu i ówdzie podpowiedzi, żeby znaleźć właściwe rozwiązanie problemu. Jeden z najlepszych przedstawicieli gatunku, nie zagrać w niego to grzech!

Tryb gry: single / multiplayer  
Ocena gry 8.7 / 10 na podstawie 187 ocen czytelników.  

wymagania sprzętowe

Rekomendowane: CPU 60MHz Intel/AMD, 16MB RAM, 2MB akcelerator 3D

Drakensang Online

Drakensang Online

Zagraj za Darmo!

Koyotl

Koyotl

Zagraj za Darmo!

Total War: WARHAMMER + DLC - PC - 164,50 zł

kup w sklepie

PC 164,50 zł

DOOM PL - PC - 159,90 zł

kup w sklepie

PC 159,90 zł

Homefront: The Revolution + DLC - PC - 133,50 zł

kup w sklepie

PC 133,50 zł

9 graczy poleca tę grę. Ostatnio:

Nnorm

Gieroczłek

Jeh'ral

Lemur80

sebal1231

Dinki-Di

RyM18

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
03.01.2005 18:50
gothmok
135
Generał

Do podstawki wyszedł dodatek Hexen 2: portal of Praveus.
Też wprowadzajacy kilka nowosci do gry.

03.01.2005 18:54
odpowiedz
Maevius
3
Senator

Gra byla naprawde swietna. Do dzis trzyma klimat :)

16.12.2006 15:27
odpowiedz
kuvery
44
Centurion

Gra legenda.
Równać się z nią mogą jedynie Thief, Unreal, HL...
Powinni zrobić trzecią odsłonę.
Te klimaty, starożytne zamki, strażnicy egipscy...

20.12.2006 13:22
odpowiedz
Amo
99
Pro-vocator

Ja wlasnie sobie dzisiaj instalne i na swieta znow zanurze sie w ta znakomita gierke ,teraz mozna odpalic w najwyzszej rozdzialce 4xaa 16xanizo :D ciekawe jak bedzie wygladac :P
Gra legenda - nie do przebicia taki Dark Messiah sie umywa ,pomyslami ,realizacja ,klimatem ...
Podstawa i klasyk na miare SS2 i innych doskonalych tytulow

20.12.2006 13:29
odpowiedz
infernus67
51
Prezes Misiura

Jeh, to jest gra. Wspominam ją jak najlepiej. Zdaje się, że to była czwarta gra w jaką grałem.
Pierwszy był Quake 2, później Blood, GTA i następnie H2. Tzn. tak mi się wydaje:) Nie jestem pewien czy czasem nie grałem w H2 przed GTA.

06.07.2008 17:21
odpowiedz
dario97
0
Konsul

Fajna gierka lepsza od jedynki

13.08.2008 16:31
odpowiedz
Reendlerer
71
Konsul

Ja niewiem, czy lepsza, ale jest wspaniałą częścią.

03.03.2009 17:21
odpowiedz
Bayer4
14
Chorąży

Dziwie sie dlaczego tak dobra gra nie doczekała się kontynuacji. Rozumiem że panowie z Raven pracują nad Singularity, X-menem Origins i nowym Wolfensteinem (i chwała im za to :D), ale fajnie by było (kiedy już skończą te gry oczywiście) gdyby zabraliby się za nowego Heretica. Byłbym naprawde bardzo mile zaskoczony ;))

29.03.2011 14:33
odpowiedz
Irek22
70
Legend

12-14 lat temu była naprawdę bardzo dobra. Ale dzisiaj już się bardzo zestarzała nie tylko pod względem grafiki (co oczywiste). Obecnie ta gra już w ogóle nie jest atrakcyjna.
Gdyby zrobili Hexena III była by to świetna sprawa, ale na dziś najlepszym przedstawicielem gatunku jest (mimo pewnych wad) Dark Messiah.

21.06.2011 21:04
odpowiedz
Czudowny
9
Skupiony DOS-owiec

Godna gra. Mimo iż rozwiązania graficzne i fabularno-eksploratorskie z poprzedniej epoki - właśnie przez to że jest reliktem - będzie grywalna po wsze czasy. Koniec.

30.06.2011 11:03
odpowiedz
rottensun
55
Konsul

cud miód i orzeszki ! jedna z najlepszych gier w historii ! wstyd nie znać ! wstyd nie grać ! wstyd nie przejść ! wstyd nie mieć w swojej kolekcji!

26.08.2012 21:21
odpowiedz
Sir Xan
58
Senator

Zgadzam się z Wami. Hexen 2 jest kolejny warty uwagi i dobrze zrobiony. Ocena: 9/10

01.08.2013 01:22
odpowiedz
mmaakkss
48
Generał
9.0

Nawalełem w to za dzieciaka ... fajna gierka była :)

18.11.2013 13:56
odpowiedz
barth83
4
Junior

gra mojej mlodosci az zal sciska ze 3 czesc nie powstaje:((( to byl klimat

10.10.2014 00:00
odpowiedz
krokots
5
Junior
8.5

Właśnie jestem w trakcie swojego - być może - drugiego "przechodzenia" gry, po jakichś 15 latach. Polecam użyć do tego portu Hammer of Tyrion - gra wygląda wtedy na prawdę nieźle.

Co mogę napisać o Hexenie 2 - zdecydowanie nie jest dla każdego (aczkolwiek raczej też nie byle kto zagra w niego w dzisiejszych czasach), gra wymaga sporo cierpliwości, bardzo często można się zablokować i nie wiedzieć gdzie iść. Tu nie ma prowadzenia za rączkę, a niektóre konieczne do ukończenia gry przedmioty są ukryte bardziej niż niektóre sekrety. To generalnie jest na plus, do momentu kiedy faktycznie trafisz na taki element którego za cholerę nie możesz znaleźć, a po 30 minutach znajdujesz przejście które pominąłeś...które i tak nigdzie nie prowadzi, i poszukiwań ciąg dalszy. To, że klasy mają tylko po cztery bronie może też zniechęcać. Grając paladynem - broń nr 1 czyli pięści stają się bezużyteczne od momentu znalezienia miecza, a broń nr 4 zżera manę za szybko na większość potworów - więc praktycznie używam tylko dwóch broni.

Podsumowując, na plus:
- klimat oraz styl i architektura poziomów (egipt, grecja, średniowiecze, aztekowie)
- styl bossów (jeźdźcy apokalipsy)
- odpowiedni poziom trudności
- zagadki

na minus:
- zagadki...czasem
- mało satysfakcjonujące bronie

10.10.2014 00:33
odpowiedz
Aen
143
Anesthetize

Powiedz mi proszę, czy w HoT zaimplementowano swobodne rozglądanie się myszą? I jak to zainstalować?

13.10.2014 11:17
odpowiedz
lukaszsa1
6
Junior
10

Wystarczy przed gra w konsolo wpisac +mlook.

16.03.2015 19:49
odpowiedz
Sir Xan
58
Senator
9.0

@krokots - Cytat: "a broń nr 4 zżera manę za szybko na większość potworów" -> Po to jest broń "ostateczny" na tylko wyjątkowe niebezpieczni potwory w krytycznym sytuacji, a nie na zwykli przeciwnicy. ;) Nie pozwól, by wróg miał dostatecznie czasu na zabieranie twojej życia. ;)

Hexen II ma niepowtarzalny klimat. Była naprawdę świetna. :)

21.05.2015 17:13
-1
odpowiedz
Mellekor
3
Junior
6.5

Hexen 2 jest gorszy od hexen'a 1. Hexen 1 to dla mnie najlepsza gra FPP, ilekroć ją odpalam świetnie się bawię (tak jak w Heretic'a 1), podczas gdy do dwójki siadam już 3-ci raz i odechciewa mi się w to grać.

Autorzy zepsuli grę pseudo-zagadkami. Zamiast walczyć z potworami, włóczysz się w te i z powrotem szukając klucza lub przycisku, które są porozrzucane po różnych mapach, zwykle ze znikomymi wskazówkami jak co działa.

Lokacje mają klimatyczne miejscówki z mnóstwem ruchomych elementów, niestety są wepchnięte w ciągi monotonnych korytarzy. Ściany mają bardzo ładne tekstury. Irytuje mnie zmuszanie gracza do dewastacji otoczenia (żeby znaleźć przełącznik, przedmioty).

Przeciwników jest mało, a walka z nimi jest nudna. Każdy wróg ma mnóstwo HP (przynajmniej na przedostatnim poziomie trudności), w wyniku czego nawalasz w jednego długi czas, a potem gryziesz następnego. Trafienia nie wywołują na przeciwnikach żadnego efektu, poza śmiercią (trzeba poświęcić z 10 (!) min żeby zatłuc łucznika) .

Oponenci: paru jest ciekawych (jaguar, anubius), uchylają się od ataków, mają kilka ataków lub odpadają im kończyny; trochę przeciętniaków z jednym bajerem (kucający łucznik, teleportujący się mag) inni są nudni jak kupa kamieni (kałamarnice, golemy, pająki, pokraczne impy).

Jak przeciwnicy powinni (wg. mnie) być zrobieni: powinno ich być dużo (im wyższy poz. trudności tym więcej), każde trafienie w przeciwnika powinno się kończyć efektem => śmiercią, odrzuceniem, spowolnieniem, ogłuszeniem (rycerz/enforcer z Quake1), odpadnięciem kończyny (jak anubiusiowi, okaleczeni przeciwnicy powinni pozostawać zagrożeniem), dzięki czemu ciągłe zmienianie celów ataków miałoby sens. Małe stwory (pająki, kałamarnice) powinny hurtowo ginąć od wszystkiego (nawet od rozdeptania). Każdy miotający pociski przeciwnik, powinien też mieć wariant ataku z bliska. Anubis jest sporym wyzwaniem na odległość, ale szermierka z nim jest łatwiejsza (dlaczego łucznik nie dostał podobnej opcji?).

Klasy, czyli zestaw broni, jest niepotrzebnie na siłę urozmaicony przez doświadczenie, statsy i zdolności o znikomym wpływie na grę. O wiele bardziej pasującym do old-schoolowego FPS'a systemem byłoby "zbieranie znaczków". Gracz znajdowałby znajdźki które podnosiłyby na stałe nieznacznie maxHP, maxMane, szybkość albo obrażenia. Rozróżnienie class powinno dotyczyć bardziej działania przedmiotów z ekwipunku (jak mina Glyph of Ancients).

Bronie są gorsze od tych z 1-ki. Monotonne cięcie mieczem paladyna, doprowadza mnie do frustracji, zwłaszcza, że kiedy go wyciąga to potrafi machnąć w drugą stronę! Uderzanie pięściami ma, aż 4 różne animacje, podczas gdy miecz tylko jedną! Miotany topór nie ma opcji "melee" - tak jak młot w hex1 (w h1 nie było nawet innej animacji, a dało się odczuć różnice w ataku młotem z bliska). Ostatnie 4te bronie, są zwykle mniej efektywne od 3cich, choć są ciekawe w działaniu (poza "karabinem" Paladyna). Granaty Assasina są bardzo nieskuteczne (wina wysokiej żywotności przeciwników). Młotek krzyżowca jest świetny, alternatywny atak (rzut) po ulepszeniu z książki świetny. Zamrażanie - zmarnowany potencjał, Ice staff powinnien spowalniać trochę z każdym trafieniem, jednocześnie dodajac Armor ofierze; dzięki temu po kilku strzałach w twardego przeciwnika otrzymamy powoli rozmrażający się, odporny na ciosy posąg lodu, który rozwalić należy inną bronią. Księga zaklęć Nekromanty fajny bajer z przewracaniem kartek, jako drugą broń powinnien mieć wyładowanie elektryczne, które ogłusza w krótkim zasięgu przeciwników na kilka sekund.

Hexen 2 miał (ma?) niesamowity potencjał zepsuty koncepcją gry - zamiast old-school'owej masakry z ciężkim klimatem fantasy, mamy puzzle.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze