Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Android iOS

Get Even XBOX ONE

Pierwszoosobowy dreszczowiec miksujący elementy strzelanki FPS i eksploracyjne aspekty gry przygodowej. Podczas gry nieustannie towarzyszy nam niepokojąca atmosfera grozy. Sama rozgrywka opiera się na badaniu kolejnych lokacji, stworzonych przy użyciu technologii fotogrametrii (skanowania rzeczywistych obiektów), oraz na okazjonalnych sekwencjach walki, w których do eliminacji przeciwników używamy współczesnego sprzętu bojowego.

Akcji, FPP, detektywistyczne, FPS, polskie, przygodowe gry akcji.

Get Even - screen - 2017-02-09 - 275588Get Even - screen - 2017-02-09 - 275587Get Even - screen - 2017-02-09 - 274940Get Even - screen - 2017-02-09 - 274939Get Even - screen - 2017-02-09 - 274938Get Even - screen - 2016-08-18 - 328671Get Even - screen - 2016-08-18 - 328670Get Even - screen - 2016-08-18 - 328669Get Even - screen - 2016-08-18 - 328668

wersja językowa:
polska i angielska

Data premiery gry Get Even | XONE

23czerwca2017

23czerwca2017

premiera PL

23czerwca2017

Xbox Live

Microsoft XBOX ONE
Okładka Get Even (XONE)
Get Even

Do tej pory gliwicka firma The Farm 51 kojarzona była raczej z dynamicznymi strzelaninami FPS, takimi jak NecroVision czy Painkiller Hell & Damnation. Ich najnowsze dzieło, dostępne na konsoli Xbox One, również jest zrealizowane w widoku pierwszoosobowym, jednak bardzo daleko mu do klasycznych shooterów, w których nasz bohater pełni rolę jednoosobowej armii.

Get Even to gra, w której pierwsze skrzypce grają elementy fabularne oraz mroczna atmosfera psychologicznego horroru. Prowadzony przez nas bohater cierpi na zanik pamięci, a wizje, w których bierzemy czynny udział, mogą równie dobrze mnożyć pytania, zamiast dostarczać odpowiedzi. Podchodząc do Get Even warto pamiętać, że tym razem priorytetem twórców jest opowiedzenie złożonej historii, a kwestia walki jest raczej drugorzędna.

W budowaniu klimatycznej, sugestywnej atmosfery Get Even kluczowym narzędziem była zastosowana przez twórców technologia tworzenia świata gry na podstawie zdjęć – fotogrametria. Za jej pomocą możliwe stało się przeniesienie do wirtualnej rzeczywistości istniejących w prawdziwym świecie budynków i elementów otoczenia. Ekipa The Farm 51 używała nawet dronów, za pomocą których przechwycono szczegóły miejsc, do których w inny sposób nie dałoby się dostać.

Fabuła

W Get Even gracz wciela się w mężczyznę o nazwisku Cole Black – prywatnego detektywa i bezwzględnego najemnika. Pewnego dnia Black budzi się w starym, zdewastowanym szpitalu psychiatrycznym. Jego pamięć jest jak niezapisana karta – jedyne, co może sobie przypomnieć, to nieudana próba uratowania młodej dziewczyny, do której piersi przymocowano ładunek wybuchowy.

Aby odzyskać pamięć i zrozumieć tajemnice swojej przeszłości, Black musi wyruszyć w podróż w głąb własnego umysłu. Jest to możliwe dzięki urządzeniu przypominającemu hełm wirtualnej rzeczywistości, które może odczytać wspomnienia użytkownika i umożliwić mu przeżycie ich jeszcze raz. Instruowany przez swojego porywacza, tajemniczego Reda, nasz bohater zanurza się w przeszłość, starając się oddzielić prawdę od kłamstwa, a faktyczne wspomnienia od zwodniczych wizji. Black musi się spieszyć z rozwiązywaniem tajemnicy śmierci dziewczyny, zanim sam straci poczucie rzeczywistości i podzieli los innych więźniów Reda.

Mechanika

Wydana na platformę Xbox One gra Get Even często bywa kategoryzowana jako strzelanka, jednak wrzucenie jej do jednego worka z takimi seriami jak Battlefield czy Call of Duty byłoby błędem. Produkcja The Farm 51 ma o wiele więcej wspólnego z grami przygodowymi i horrorami, niż z popularnymi FPS-ami, w których lekką ręką eliminujemy całe kompanie przeciwników. Grając w Get Even nieraz napotkamy momenty, w których użycie broni jest nieodzowne, jednak o wiele większe znaczenie ma w tej produkcji odkrywanie tajemnic zagmatwanej, nieraz wręcz psychodelicznej fabuły, głównie poprzez uważną analizę dialogów oraz eksplorację interaktywnego otoczenia.

Podczas rozgrywki naszym najlepszym przyjacielem jest smartfon, będący o wiele więcej niż tylko nowoczesnym urządzeniem do komunikacji. Gadżet znajduje zastosowanie niemal na każdym kroku: nie tylko podpowiada nam, jakie elementy otoczenia warto przeskanować pod kątem poszlak, ale też np. bada pozostawione na przedmiocie ślady DNA i wyszukuje dane osobowe ich właściciela. Pozwala też znaleźć i zbadać poszlaki niezauważalne dla gołego oka: dzięki zintegrowanej lampie, oświetlającej otoczenie w ultrafiolecie, możemy podążyć śladami, których wcześniej kompletnie nie dało się dostrzec.

Wbrew pozorom, smartfon przydaje się nie tylko podczas detektywistycznych sekwencji gry, znajduje on też zastosowanie w tych momentach, które każą zaliczyć Get Even do kategorii first person shooter. Telefon jest integralną częścią specjalnej broni o nazwie CornerGun, na którą składa się również pistolet oraz wyginająca się na boki platforma, umożliwiająca ostrzeliwanie przeciwników zza węgła bez konieczności wystawiania się na ich kule. Podczas normalnego poruszania się smartfon pełni rolę minimapy, a po przycelowaniu – pozwala na obserwację otoczenia w podczerwieni i łatwą eliminację celów, nawet przy słabym oświetleniu. Zestaw militarnych zastosowań dopełnia tryb wykrywacza ludzi, nakładający pozycje przeciwników na małą mapkę.

Kwestie techniczne

Wydane na platformę Xbox One Get Even wykorzystuje silnik Unreal Engine 3 firmy Epic Games.

Podczas tworzenia oprawy wizualnej gry na ogromną skalę zastosowano technologię fotogrametrii, która polega na skanowaniu obiektów istniejących w rzeczywistości i dokładnym odtwarzaniu ich w przestrzeni wirtualnej. Technika ta rozwijana jest przez studio The Farm 51 we współpracy z niezależnymi ekspertami i placówkami naukowo-badawczymi w ramach projektu Reality 51, obejmującego także takie zagadnienia jak rzeczywistość wirtualna (VR) oraz rzeczywistość rozszerzona (Augmented Reality). Z praktycznym zastosowaniem fotogrametrii gracze mogli już spotkać się w takich tytułach jak Zaginięcie Ethana Cartera czy Star Wars: Battlefront.

W zakresie sfery audio, gra gliwickiego studia wykorzystuje technologię Auro-3D, zaprojektowaną z myślą o jak najlepszej immersyjności oprawy dźwiękowej.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Oczekiwania czytelników: 7.6 / 10 na podstawie 37 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 119,90 PLN

Gry podobne do Get Even

Klasyfikacja PEGI Get Even

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy.
Get Even zadebiutowało w polskich sklepach
Get Even zadebiutowało w polskich sklepach

wiadomość23 czerwca 2017

Od dziś w sklepach na terenie całego kraju możecie nabyć nową polską produkcję - Get Even od studia The Farm 51 (twórców m.in. Painkiller: Hell & Damnation).

Przegląd recenzji Get Even - kolejny udany polski projekt
Przegląd recenzji Get Even - kolejny udany polski projekt

wiadomość22 czerwca 2017

W sieci pojawiło się już sporo recenzji polskiej gry Get Even. Studio The Farm 51 stanęło na wysokości zadania, dostarczając udany projekt, aczkolwiek nie jest on aż tak dobry, jakbyśmy sobie tego życzyli.

Premiera Get Even została opóźniona
Premiera Get Even została opóźniona

wiadomość23 maja 2017

W związku z wczorajszym zamachem terrorystycznym, jaki miał miejsce w Manchesterze, firma Bandai Namco podjęła decyzję o przesunięciu premiery gry Get Even. Produkcja miała zadebiutować 26 maja, jednak przyjdzie nam na nią poczekać niemal miesiąc dłużej.

Get Even - poznaliśmy wymagania sprzętowe
Get Even - poznaliśmy wymagania sprzętowe

wiadomość10 maja 2017

Studio The Farm 51 i firma Bandai Namco Entertainment opublikowały wymagania sprzętowe pecetowego wydania gry Get Even, czyli pierwszoosobowej strzelanki w klimacie horroru, która ma zadebiutować pod koniec maja.

Podsumowanie tygodnia na polskim rynku gier (17-23 kwietnia 2017 r.)
Podsumowanie tygodnia na polskim rynku gier (17-23 kwietnia 2017 r.)

wiadomość24 kwietnia 2017

Miniony tydzień należał do owocnych dla polskiego rynku gier. Obejrzeliśmy świeże zwiastuny SEVEN: The Days Long Gone i Detached, studio Wastelands Interactive ujawniło Cooking Simulator, a Crazy Rocks Studios zapowiedziało zakręconą strzelankę Ski Sniper, w której będziemy mordowali skoczków narciarskich. Oprócz tego opóźniono premierę Inner Chains, a Cenega została polskim wydawcą Get Even.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz