Knock-knock [PC]

Knock-knock to wyprodukowany przez rosyjski zespół Ice-Pick Lodge dwuwymiarowy horror, w którym zabawa przypomina makabryczną wersję berka. Każdej nocy naszym zadaniem jest dotrwanie w nawiedzonym domu do świtu. Przeszkodzić nam w tym próbują hordy potworów. Musimy odganiać je światłem oraz naprawiać szczeliny w obronie, przez które dostają się do środka.

wersja językowa:
z polskimi napisami

Knock-knock data premiery gry na PC:

04 października 2013 ( światowa data premiery )

20 lutego 2014 ( data wydania w Polsce )

04 października 2013 ( premiera w USA )

gry podobne do Knock-knock:

Whispering Willows
Bulb Boy
Home

zręcznościowe, horror, 2D, Kickstarter, indie

Knock-knock to zwariowana dwuwymiarowa gra zręcznościowa osadzona w klimatach horroru. Jest to produkcja moskiewskiego studia Ice-Pick Lodge, które wyrobiło sobie markę tworząc kompletnie zakręcone projekty pokroju Pathologic, Tension czy Cargo! Quest for Gravity.

Gracze wcielą się w nastoletniego chłopca przemierzającego pokoje nawiedzonego domu, stojącego samotnie w wielkim, ciemnym lesie. Od niedawna do miejsca tego ściągają różnego sortu potwory, chcąc zabawić się z chłopcem w przerażającą wersję berka, w której stawką jest jego życie i poczytalność.

Knock-knock to gra dwuwymiarowa, w której sterujemy wspomnianym chłopcem. Każdej nocy naszym zadaniem jest dotrwanie do świtu i jednocześnie zachowanie zdrowych zmysłów. Nieproszeni goście będą powoli zbliżali się do domu i szukali wejścia. Otworzą okna, zrobią dziury w ścianach lub zniszczą drzwi. Takie wyrwy w obronie trzeba szybko załatać, gdyż inaczej zostaniemy wręcz zalani hordami koszmarnych przybyszy. Ponadto, nasz bohater jest słaby fizycznie i psychicznie, dlatego bezpośrednia konfrontacja z monstrami jest fatalnym pomysłem. Zamiast tego trzeba się przed nimi ukrywać i w razie potrzeby wykorzystać jedyną broń, jaką posiadamy przeciwko potworom, czyli światło. Chłopiec wyposażony jest w małą lampę, ale nie wystarczy ona do przeżycia. Zamiast tego trzeba dbać o to, aby jak najwięcej pomieszczeń w domu było oświetlonych, co uniemożliwia potworom wejście. Szkopuł tkwi w tym, że każde włączone światło po pewnym czasie zgaśnie. Zabawa polega więc na nerwowych podróżach po domu, łataniu wyrw w obronie i włączaniu świateł. Chłopiec nie jest jednak wybitnym sprinterem i porusza się powoli. Czyni to rozgrywkę bardziej strategiczną, gdyż często nie da się zrobić wszystkiego. Zamiast tego trzeba wybrać, jaki problem jest najbardziej palący.

Autorzy przygotowali zarówno liczną obsadę różnorodnych maszkar, z których każda ma własne umiejętności i wymaga odrębnej taktyki, jak również szeroki wybór pomocnego ekwipunku, który każdej nocy rozrzucany jest losowo po domu. Zabawę uatrakcyjnia fakt, że gracz samodzielnie może projektować nawiedzone domostwo. Każdy dodatkowy pokój zwiększa poziom zdrowia chłopca oraz ułatwia mu unikanie maszkar. Wszystkiemu temu towarzyszy rozbudowana fabuła. W czasie zabawy odkrywać będziemy kolejne informacje i części większej układanki, które ostatecznie pozwolą nam na poznanie prawdy o domu i nawiedzających go istotach.

Tryb gry: single player  

Knock-knock zwiastun rozgrywki

Knock-knock zwiastun rozgrywki [3:52]

Zwiastun rozgrywki w grze Knock-knock, dwuwymiarowego horroru, w którym zabawa przypomina makabryczną wersję berka. Za produkcję tytułu odpowiada moskiewskie studio Ice-Pick Lodge, znane z Pathologic, Tension czy Cargo! Quest for Gravity.

komentarze czytelników


8.0

karvimaga  2013-10-05 - 11:19

Bardzo dziwna gra, ale przyjemna

Sir Xan  2013-10-09 - 23:02

Owszem. Bardzo dziwna gra, ale bardzo interesująca i klimatyczna. Knock-Knock już się ukazał i jest dostępny również po polsku. :)

MonstaMack  2013-10-21 - 13:35

Gra ma poniekąd pełne wsparcie kontrolera, mimo u mnie kontroler działa tylko w menu. Wtf?

MonstaMack  2013-10-22 - 10:07

Fajna kreska, ciekawa postać, co z tego skoro to najnudniejsza gra w jaką grałem....

5.0

Muad Dib  2013-10-24 - 11:36

Dokładnie. Nuda jak flaki z olejem.

Wielka_Wieśniara  2013-10-28 - 17:22

+9 w CD-Action potwierdzają tylko moją tezę, że Berlin (autor recenzji) to skończony idiota. Jak on się tam znalazł i co za matoł mu płaci...

EgonBnody  2013-11-04 - 22:54

Przeszedłem grę, ale nic z tego: "Autorzy przygotowali zarówno liczną obsadę różnorodnych maszkar, z których każda ma własne umiejętności i wymaga odrębnej taktyki, jak również szeroki wybór pomocnego ekwipunku, który każdej nocy rozrzucany jest losowo po domu. Zabawę uatrakcyjnia fakt, że gracz samodzielnie może projektować nawiedzone domostwo." tam nie znalazłem. Jaka taktyka, jakie ekwipunek, jakie projektowanie?

EgonBnody  2013-11-04 - 23:07

@up Cóż, chyba dorwałem jakąś wczesną wersję :)

Czuowiek  2014-01-01 - 16:37

żadna wczesna wersja, w tej grze tego wszystkiego po prostu nie było, a "rzetelny" autor recenzji nawet w to nie grał

FanGta  2014-01-18 - 02:52

Nie ogarniam o co tu chodzi,jaki bezsens ma taka gierka,bardzo dziwna.

8.5

Sir Xan  2014-02-20 - 21:57

[Jestem niesłyszący] Grałem Knock-Knock i bardzo mi się podobało. :) Jest dość ciekawy i oryginalny. A jakże ma klimat i styl graficzny! :D Moja ocena 8.5/10. Gra jest często niedoceniona, bo wielu graczy nie potrafią orientować i użyć wyobraźni w właściwy sposób. Fabuła w grze nie jest banalna. Gra można pokochać albo znienawidzić.

Sir Xan  2014-02-20 - 21:59

@Wielka_Wieśniara -> Uważaj co piszesz. Trochę więcej wyrozumiałości. Proponuję Ci zajrzeć do strony CD-Action i wpisz "Knock-Knock" na pole SZUKAJ, a potem zajrzeć do artykułu autorstwa Berlina "Knock-knock: dlaczego 53 na Metacriticu to jakiś chory absurd?". Tam wszystko się wyjaśnia.

antoniio  2014-07-08 - 17:59

Ale czemu Berlin z cdaction to idiota od razu? Facet inaczej grę ocenia ale nie musisz się z tym zgadzać możesz mieć inną opinię i tyle masz takie prawo zresztą są ludźmi tylko i recenzje raczej bd subiektywne :)

8.0

AlkoPc  2014-07-25 - 08:57

Ludziom po prostu brak wyobraźni, a w tym wypadku jest ona potrzebna, żeby grę zrozumieć. Proste.

Lord Of The Nerds  2014-08-31 - 17:55

Mi osobiście gra całkiem przypadła do gustu. Może nie jest to koszmar z gatunku '' sikam po nogach ze strachu '', może nie ma tam ''Jumpscares'' doprowadzających do zawału, ale gra ma fajny klimat, przepiękną grafikę, fabułę zmuszającą do rozmyślań ilekroć tylko idziesz spać, gameplay nie polegający na siekaniu hord zombie piłą łańcuchową, lecz na dreptaniu po domu ze świecą, unikanie potworów i szukaniu zegarów, ciekawe ( czyli chore) pomysły na dręczące nas maszkary ( pierwszy raz uciekałem przed kaftanem bezpieczeństwa ) i może nie jest to horrorowy Must Have, lecz jeśli szukacie ciekawego horrora , gra pewnie wam się spodoba. Moja ocena: 8,5 na 10 ( głównie dzięki fabule ) POLECAM