BIT.TRIP RUNNER [PC]

Gra muzyczno-rytmiczna, w której nasze poczynania wpływają na odgrywaną muzykę. Sterujemy postacią Komandora Wideo, który automatycznie biegnie przed siebie, a naszym zadaniem jest unikać kolejnych przeszkód, wytwarzając w ten sposób różnego rodzaju dźwięki.

wersja językowa:
angielska

BIT.TRIP RUNNER data premiery gry na PC:

28 lutego 2011 ( światowa data premiery )

obecnie brak planów wydania ( w Polsce )

28 lutego 2011 ( premiera w USA )

gry podobne do BIT.TRIP RUNNER:

Super Meat Boy: Forever
Bloody Trapland
Audiosurf

muzyczne, platformówki, 2D, indie

BIT.TRIP RUNNER jest kolejną odsłoną muzyczno-rytmicznej serii BIT.TRIP, w której głównym zadaniem gracza jest wciskanie w odpowiednim momencie przycisków, aby generować w ten sposób muzykę. Za stworzenie produkcji odpowiedzialne jest studio Gaijin Games i jest ona rozprowadzana za pośrednictwem cyfrowej dystrybucji.

Konwencja zabawy przypomina dynamiczną platformówkę. W grze znajdziemy ponad 50 poziomów, w których sterujemy bohaterem zwanym Commander Video. Nasz protagonista automatycznie biegnie w prawą stronę ekranu, a naszym zadaniem jest omijanie przeszkód. Stojące na drodze obiekty możemy przeskakiwać, niszczyć, czy prześlizgiwać się pod nimi. Każda taka czynność powoduje wygenerowanie określonego dźwięku. Jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że Commander Video biegnie bardzo szybko, a różnego rodzaju przeszkód jest naprawdę wiele, to pojedyncze dźwięki przeradzają się w przyjemną dla ucha muzykę.

Właśnie odgrywane melodie wydają się być jednym z głównych czynników stojących za sukcesem tej produkcji. Rozgrywka jest wymagająca, więc do pewnych etapów trzeba podchodzić wiele razy, dopóki nie zostaną zaliczone. W trakcie swojego biegu główny bohater zbiera złoto, więc dodatkowym czynnikiem motywacyjnym jest zgromadzenie wszystkich sztabek na każdej planszy. W czasie zabawy zdobywamy także punkty, których liczbę możemy dodatkowo powiększyć dzięki różnego rodzaju ulepszeniom zmieniającym stosowny mnożnik.

Oprawa graficzna została wykonana w charakterystycznym stylu. Przechodzimy dwuwymiarowe poziomy, a otoczenie i poszczególne obiekty są wykonane z prostych modeli przypominających wielkie piksele. W połączeniu z żywą kolorystyką i dynamicznym przesuwem ekranu, daje to niepowtarzalny efekt.

Tryb gry: single player  

wymagania sprzętowe

Rekomendowane: Core 2 Duo 2 GHz, 512 MB RAM (1 GB RAM - Vista/7), karta grafiki 128 MB (GeForce 6600 lub lepsza), 100 MB HDD, Windows XP/Vista/7

komentarze czytelników