Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Android iOS

Theme Park PC

Theme Park jest strategią ekonomiczną wyprodukowaną przez ekipę studia Bullfrog Productions. Gracze przejmują kontrolę nad parkiem rozrywki, a ich zadaniem jest uczynienie z niego jak najbardziej atrakcyjnego i jednocześnie wysoce dochodowego miejsca. Tytuł uznawany jest za prekursora popularnej serii RollerCoaster Tycoon.

Strategiczne, ekonomiczne, widok izometryczny, 2D, budowa wesołego miasteczka.

wersja językowa:
angielska

Data premiery gry Theme Park | PC

15czerwca1994

15czerwca1996

premiera PL

PC Windows
Okładka Theme Park (PC)
Theme Park

Theme Park to strategia ekonomiczna, w której gracz zajmie się rozbudową i zarządzaniem lunaparku. Program został przygotowany przez znaną w latach dziewięćdziesiątych firmę Bullfrog i stanowi swego rodzaju pierwowzór słynnej serii RollerCoaster Tycoon.

Do wyboru są trzy poziomy trudności, które odzwierciedlają zadania jakie będą na nas czekać podczas budowy lunaparku. Najłatwiejszy (Sandbox) skupia się tylko i wyłącznie na lokalizacji atrakcji oraz sklepów. Drugi poziom (Simulation) oprócz rozbudowy infrastruktury dokłada nam do obowiązków konieczność przeprowadzania badań naukowych. Wreszcie ostatni (Full) pozwala na kompleksową obsługę całego lunaparku, wraz z dostarczaniem produktów do punktów usługowych. Chociaż początkowo dostępne jest tylko jedno terytorium, po zbudowaniu pierwszego lunaparku otworzą się przed graczem nowe możliwości. O tym, gdzie zlokalizujemy kolejne centrum rozrywkowe, decyduje ilość pieniędzy w portfelu – warto zaznaczyć, że każde państwo różni się od siebie, zarówno pod względem liczby ewentualnych klientów jak i ogólnymi warunkami rozwoju.

Gra podzielona jest na kilka odrębnych części, które ściśle wiążą się ze sobą. Najważniejszą z nich jest oczywiście budowa parku, która odbywa się poprzez wytyczanie dróg, lokalizowaniu atrakcji/sklepów oraz upiększania całości bogatym garniturem drzew, płotków i innych cieszących oko dodatków. Nad prawidłowym funkcjonowaniem całości czuwa personel: sprzątający - zbierający pozostawione przez dzieci śmieci; techniczny - reperujący karuzele; rozrywkowy – zabawiający klientów śmiesznymi minami oraz porządkowy – dbający o bezpieczeństwo zwiedzających. Do tego wszystkiego dochodzą wspomniane wyżej badania naukowe, które pozwalają nam wymyślać nowe atrakcje, sklepy, zwiększać niezawodność odkrytych wcześniej urządzeń a także rozbudowywać magazyny. Jeśli gracz wybrał opcję „Full”, musi również często kontrolować stan wyposażenia zaplecza w surowce. W grze możemy decydować o wielu czynnikach, począwszy od ceny biletów, poprzez ustalanie wynagrodzenia pracowników, na zwiększaniu ilości soli w frytkach kończąc.

W czasach swojej największej świetności, Theme Park zachwycał oprawą audiowizualną. Całość została zrealizowana w rzucie izometrycznym, z uwzględnieniem ogromnej ilości zwiedzających, którzy krążą po terenie parku, korzystają ze sklepów, ustawiają się w kolejkach przed atrakcjami, itd. Grając w Theme Park trudno było oprzeć się wrażeniu, że to co z mozołem próbujemy stworzyć naprawdę żyje. W odbieraniu pozytywnych emocji z pewnością pomaga również bogata ścieżka dźwiękowa i ogromna ilość przerywników filmowych, którymi gracz nagradzany jest po stworzeniu danej atrakcji.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1 CD

Ocena gry 8.3 / 10 na podstawie 148 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 34 PLN

Wymagania wiekowe Theme Park

Gra jest odpowiednia dla wszystkich grup wiekowych.

Wymagania sprzętowe Theme Park

Rekomendowane: Pentium 166MHz, 16MB RAM

Do tej gry rekomendujemy

ASUS ROG GL553

Procesor: Procesor Intel® Core™ i7 7700HQ | Procesor Intel® Core™ i5 7300HQ
Pamięć: DDR4 2400 MHz SDRAM, 2 x SO-DIMM umożliwiające rozszerzenie do 32 GB SDRAM
Grafika: NVIDIA® GeForce® GTX 1050 z 2G/4G GDDR5 VRAM | NVIDIA® GeForce® GTX 1050Ti z 4G GDDR5 VRAM
Wyświetlacz: 15.6" 16:9 HD (1366x768)/Full HD (1920x1080)/IPS FHD (1920x1080) przeciwodblaskowa
Magazyn danych: SSD - 128GB (M.2 2280) | SSD - 256GB (M.2 2280) | HDD - 1TB 7200RPM SSH

Sprawdź ceny w:

* Uwaga! Specyfikacja może się różnić w zależności od modelu i sprzedawcy.

Electronic Arts zabiera się za stare marki?

wiadomość11 sierpnia 2009

W lipcu zastanawialiśmy się, czy Electronic Arts powróci do marek studia Bullfrog. Harvey Elliott z EA Bright Light mówił wtedy, że chętnie zabrałby się za takie projekty, bo dzieła firmy założonej przez Petera Molyneux były wybitne. Jeden z blogów zauważył właśnie wnioski patentowe złożone przez wydawcę i obejmujące nazwy Populous, Theme Park, Wing Commander oraz Road Rash.

Japoński oddział koncernu Electronic Arts zostanie zlikwidowany
Japoński oddział koncernu Electronic Arts zostanie zlikwidowany

wiadomość9 lutego 2007

Przedstawiciele firmy Electronic Arts wystosowali wczoraj oficjalne oświadczenie, w którym potwierdzili wcześniejsze plotki, mówiące o rychłej likwidacji studia odpowiedzialnego za produkcję gry Theme Park DS.

Twórcy Theme Park DS stracą pracę?

wiadomość8 lutego 2007

Theme Park w wersji na konsolę Nintendo DS będzie prawdopodobnie jedynym produktem japońskiego oddziału koncernu Electronic Arts. Niepokojące wieści o rychłej likwidacji studia przekazał redaktorom serwisu 1Up jeden z jego pracowników.

Zobacz pierwszy zwiastun gry Theme Park DS
Zobacz pierwszy zwiastun gry Theme Park DS

wiadomość2 lutego 2007

Kilkukrotnie wspominaliśmy na łamach naszego serwisu o konwersji klasycznej gry Theme Park na konsolę Nintendo DS, nad którą w pocie czoła pracuje japoński oddział koncernu Electronic Arts. Do tej pory przekazywaliśmy Wam wieści dotyczące rozgrywki, prezentowaliśmy również pierwsze screenshoty. Dziś przyszedł czas na film.

Oficjalna zapowiedź Theme Park w wersji dla Nintendo DS
Oficjalna zapowiedź Theme Park w wersji dla Nintendo DS

wiadomość20 grudnia 2006

Wiedzieliśmy o tym już wprawdzie szesnaście dni temu, ale dopiero teraz korporacja Electronic Arts zajęła oficjalne stanowisko w sprawie. Mowa o remake'u pamiętnej gry pt. Theme Park, która pierwotnie zadebiutowała w 1994 roku. "Elektronicy" postanowili przenieść tę słynną strategię ekonomiczną na dwuekranową platformę Nintendo DS.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
08.04.2009 10:32
BartekRuleZzZ
16
Legionista

Całkiem całkiem

24.01.2011 20:59
odpowiedz
agus
1
Junior

Czy w tej grze za takiego pomocnika jest kula od kręgli