Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Android iOS

Najciekawsze gry wydane w 2015 roku

Wiedźmin 3: Dziki Gon
Wiedźmin 3: Dziki Gon

RPG 19 maja 2015

Gra action RPG, stanowiąca trzecią część przygód Geralta z Rivii. Podobnie jak we wcześniejszych odsłonach cyklu, Wiedźmin 3: Dziki Gon bazuje na motywach twórczości literackiej Andrzeja Sapkowskiego, jednak nie jest bezpośrednią adaptacją żadnej z jego książek. Fabuła gry koncentruje się na kilku wątkach dotyczących m.in. utraconej miłości Geralta, inwazji Nilfgaardu na Królestwa Północy oraz tytułowych, mitycznych łowów. Rozgrywka utrzymana jest w sandboksowym stylu, dając graczom dużą swobodę w eksplorowaniu rozległego świata (ponad 40-krotnie większego niż w Wiedźmin 2: Zabójcy Królów) i wykonywaniu setek pobocznych misji. Deweloperzy ze studia CD Projekt RED zadbali o solidną porcję nowości, w tym nowy silnik REDengine3, oferujący znakomitej jakości oprawę audiowizualną.

PCPS4XONE

Fallout 4
Fallout 4

RPG 10 listopada 2015

Czwarta pełnoprawna odsłona cyklu post-apokaliptycznych gier RPG, znajdującego się od 2008 w rękach firmy Bethesda. W Fallout 4 wcielamy się w postać własnoręcznie wykreowanego bohatera, który po 200 latach odosobnienia jako jedyny ocalały wychodzi z przeciwatomowego schronu i rozpoczyna walkę o przetrwanie w niegościnnym świecie po katastrofie nuklearnej. Akcję gry obserwujemy z perspektywy pierwszo- lub trzeciosobowej, a w mechanice rozgrywki powracają charakterystyczne elementy serii, takie jak system atrybutów SPECIAL, system celowania VATS oraz nieodłączny organizer zwany PipBoy. Pojawia się też możliwość przygarnięcia psa i wydawania mu prostych komend. W Fallout 4 największy nacisk położony został na pełną swobodę działania oraz kształtowania przebiegu rozgrywki. Ogromną ewolucję przeszedł też system rzemiosła, pozwalający na recykling elementów otoczenia i wykorzystanie ich do stworzenia nowych broni, narzędzi, a nawet budynków, które pełnić będą rolę naszego schronienia.

PCPS4XONE

Bloodborne
Bloodborne

RPG 24 marca 2015

Klasyczne RPG akcji, stanowiące duchową kontynuację bestsellerowej serii Dark Souls oraz jej poprzedniczki, Demon’s Souls. Gra została opracowana przez twórcę wspomnianych produkcji – Hidetakiego Miyazakiego i jego studio From Software. Akcja tytułu przenosi nas do mrocznego uniwersum fantasy, utrzymanego w XIX-wiecznej, wiktoriańskiej stylistyce. Mieszkańców ponurej metropolii Yharnam dotknęła tajemnicza zaraza, zmieniająca ludzi w przerażające bestie. Celem zabawy będzie odkrycie skrywanych przez miasto tajemnic i ustalenie, kto lub co odpowiada za śmiertelną plagę. Mechanika rozgrywki nie odbiega od znanych z Dark Souls schematów, koncentrując się na zaawansowanym systemie walki, w którym prócz parowania ciosów, uników i szybkich kontrataków pojawiła się także możliwość skorzystania z broni palnej. Oprawa graficzna prezentuje wysoki poziom wykonania, a sam świat gry jest znacznie większy i bardziej otwarty, co stało się możliwe dzięki wykorzystaniu potencjału konsol nowej generacji.

PS4

Until Dawn
Until Dawn

Przygodowe 25 sierpnia 2015

Zrealizowana w konwencji horroru przygodowa gra akcji, przygotowana z myślą o kontrolerze PlayStation Move. Za jej powstanie odpowiada brytyjskie studio Supermassive Games, mające na swoim koncie Wędrówki z Dinozaurami oraz Start the Party!. Fabuła gry nawiązuje do typowych filmów grozy klasy B, a wielbiciele horrorów bez trudu odnajdą w niej mnóstwo nawiązań oraz typowych dla gatunku dialogów i sytuacji. W grze poznajemy historię grupy nastolatków, którzy w rocznicę śmierci swojej koleżanki spotykają się w odciętym od świata miejscu w górach, by raz na zawsze pogrzebać bolesne wspomnienia. Jak nietrudno się domyślić, nasi bohaterowie wkrótce zaczną znikać oraz ginąć z ręki tajemniczej siły. Naszym zadaniem jest rozwikłać tajemnicę morderstw i przetrwać aż do tytułowego świtu. Podczas rozgrywki wykorzystamy kontroler Move, który w różnych sytuacjach zastąpi nam latarkę, nóż, strzelbę oraz wiele innych narzędzi przydatnych podczas eksploracji.

PS4

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

Akcji 1 września 2015

Utrzymana w konwencji „skradanki” gra akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP), stanowiąca kolejną odsłonę popularnego cyklu Metal Gear Solid. Za stworzenie Metal Gear Solid V: The Phantom Pain odpowiada japońskie studio Kojima Productions kierowane przez Hideo Kojimę. Akcja gry toczy się po wydarzeniach przedstawionych w prologu – Metal Gear Solid V: Ground Zeroes. Główny bohater – Punished Snake budzi się po ośmiu latach śpiączki. Niespodziewanie szpital zostaje zaatakowany przez uzbrojonych napastników i protagonista zmuszony zostaje do ucieczki, w której pomaga mu tajemniczy Ishmael. W porównaniu z wcześniejszymi odsłonami cyklu, gra oferuje bardziej otwartą strukturę świata i pozwala graczom na znacznie większą swobodę działań. Deweloperzy zastosowali również całkowicie nowy silnik – FOX Engine, zapewniający fotorealistyczną oprawę wizualną oraz zaawansowane możliwości odzwierciedlenia praw fizyki.

PCPS4XONEX360PS3

Rise of the Tomb Raider: 20. Rocznica Serii
Rise of the Tomb Raider: 20. Rocznica Serii

Akcji 10 listopada 2015

Kolejna odsłona popularnego cyklu przygodowych gier akcji, przygotowana ponownie przez odpowiedzialne za udany restart serii studio Crystal Dynamics. Pod względem fabularnym Rise of the Tomb Raider kontynuuje wątki zapoczątkowane w swej poprzedniczce, a my towarzyszymy ponownie młodej, choć twardszej i bardziej bezwzględnej Larze Croft. W odróżnieniu od poprzedniej części gry, tym razem zwiedzamy różne zakątki świata, eksplorując większe i bardziej otwarte przestrzenie. Pod względem mechaniki Rise of the Tomb Raider łączy survivalowe aspekty poprzedniczki, ze stanowiącą znak rozpoznawczy cyklu eksploracją licznych grobowców i katakumb. Podczas rozgrywki nie zabraknie więc zarówno licznych elementów skradankowych, jak i sekwencji czysto zręcznościowych oraz otwartej wymiany ognia. Lara skorzysta także z szeregu zupełnie nowych broni i gadżetów. Tworzona z myślą o konsolach ósmej generacji produkcja, cechuje się także wysokiej jakości oprawą, stanowiącą istotny skok jakościowy, w porównaniu do poprzednich odsłon serii.

PCPS4XONEX360PS3

Assassin's Creed: Syndicate
Assassin's Creed: Syndicate

Akcji 23 października 2015

Kolejna pełnoprawna odsłona bestsellerowej serii gier akcji, przygotowana tym razem przez ekipę studia Ubisoft Quebec. Po krótkim romansie z czasami rewolucji francuskiej, tym razem twórcy cyklu przenoszą graczy do XIX-wiecznego Londynu epoki wiktoriańskiej, gdzie przejmują kontrolę nad parą bohaterów: zapalczywym młodzieńcem Jacobem i jego siostrą-bliźniaczką Evie. Mimo że gra zachowała wszystkie charakterystyczne elementy cyklu, mechanika rozgrywki uległa pewnym zmianom. Po ulicach jeżdżą powozy, które niczym w serii Grand Theft Auto możemy ukraść i wykorzystać do przemieszczania się po mieście. Istotnym elementem jest też kierowanie gangiem Jacoba, czego efektem są m.in. częste uliczne bijatyki pomiędzy wrogimi stronnictwami. W Assassin's Creed: Syndicate szczegółowo odtworzono topografię brytyjskiej stolicy, gdzie bez trudu rozpoznamy tak charakterystyczne miejsca, jak Pałac Westminsterski czy Katedra św. Pawła. Bohaterowie zyskali także nową broń i gadżety oraz niedostępne wcześniej umiejętności.

PCPS4XONE

Need for Speed
Need for Speed

Wyścigi 3 listopada 2015

Dziewiętnasta pełnoprawna odsłona jednej z najpopularniejszych serii samochodowych, rozwijanych nieprzerwanie od ponad dwóch dekad przez koncern Electronic Arts. Za jej powstanie odpowiada ponownie ekipa studia Ghost Games (dawniej EA Gotheburg), złożona w większości z byłych członków Criteriona. W pracach nad grą udział wzięli też przedstawiciele społeczności Speedhunters, zrzeszającej fotografików, dziennikarzy i kierowców skupionych wokół szeroko pojętej kultury samochodowej. Zamykając 20 lat istnienia serii, twórcy zdecydowali się na jej restart, tytułując nową odsłonę cyklu po prostu Need for Speed. Będąc pewnego rodzaju odpowiedzią na oczekiwania graczy, produkcja nawiązuje do dwóch najpopularniejszych odsłon serii, Need for Speed Underground oraz Underground 2 i zawiera wszystkie te elementy, za które na przestrzeni lat fani pokochali markę - bogate opcje modyfikacji aut, autentyczną miejską kulturę motoryzacyjną i wciągającą fabułę, rozgrywającą się w otwartym nocnym świecie.

PCPS4XONE

Dying Light
Dying Light

Akcji 27 stycznia 2015

Utrzymana w konwencji survival horroru gra akcji z widokiem z perspektywy pierwszej osoby (FPP), za której powstanie odpowiada ekipa deweloperska firmy Techland, znanej chociażby z Dead Island oraz serii Call of Juarez. Gracz wciela się w rolę bohatera, który próbuje przetrwać w ogarniętej epidemią zombie metropolii. Sandboksowa rozgrywka w Dying Light podzielona jest na dwie fazy. Za dnia zabawa polega głównie na eksplorowaniu lokacji oraz poszukiwaniu surowców i broni, podczas gdy w nocy należy stawić czoła hordom żywych trupów. Twórcy położyli nacisk na takie elementy jak emocjonująca walka z użyciem rozmaitych rodzajów broni (w tym także produkowanej samodzielnie) oraz pokonywanie przeszkód terenowych w parkurowym stylu. Poza kampanią fabularną trybu jednoosobowego Dying Light oferuje również czteroosobową kooperację za pośrednictwem sieci Internet.

PCPS4XONEX360PS3

Might & Magic: Heroes VII
Might & Magic: Heroes VII

Strategiczne 29 września 2015

Siódma odsłona jednej z najpopularniejszych turowych strategii fantasy, zapoczątkowanej w 1995 roku. Za powstanie gry odpowiada niemieckie studio Limbic Entertainment, które ma na swoim koncie dodatki do poprzedniej części serii oraz RPG-owy Might & Magic X: Legacy. Akcja gry przenosi nas do targanego wojną domową Imperium, w którym młody książę Ivan utworzył Radę Cieni, złożoną z przedstawicieli sześciu różnych frakcji. Mechanika zabawy nawiązuje do wcześniejszych odsłon cyklu i wykorzystuje wiele rozwiązań, nieobecnych w szóstej części gry. Wzbogacono m.in. okrojony uprzednio model ekonomiczny i przywrócono ekran miasta, z wszystkimi charakterystycznymi cechami poszczególnych frakcji. Mapy są znacznie większe i kładą większy nacisk na eksplorację, a typowy dla serii turowy model walki został nieco zmodyfikowany. Podczas bitwy korzystamy m.in. z katapult, wyrzutni i namiotów medyków, a areny bitew wypełnione są większą ilością rozmaitych obiektów i przeszkód.

PC

Pillars of Eternity
Pillars of Eternity

RPG 26 marca 2015

Pillars of Eternity to gra cRPG w klasycznym stylu, wyprodukowana przez studio Obisidian Entertainment przy wsparciu ze strony użytkowników platformy finansowania społecznościowego Kickstarter. Akcja gry osadzona została w pełnym magii świecie, zamieszkałym przez wiele fantastycznych stworzeń. Gracz kieruje poczynaniami bohatera, który z pomocą towarzyszy musi wykonać szereg niebezpiecznych zadań. Rozgrywka w Pillars of Eternity wzorowana jest na klasykach pokroju Baldur's Gate, Icewind Dale czy Planescape: Torment. Twórcy zdecydowali się sięgnąć po takie rozwiązania jak chociażby mechanika walki z systemem aktywnej pauzy. W grze nie brakuje również rozbudowanego systemu rozwoju postaci oraz bogatego asortymentu broni i elementów wyposażenia, którym bohaterowie mogą się posługiwać.

PCPS4XONE

Mad Max
Mad Max

Akcji 1 września 2015

Sandboksowa gra akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP) na motywach kultowej serii filmów George’a Millera. Tytuł wyprodukowany został przez szwedzkie studio Avalanche we współpracy z firmą Warner Bros. Interactive. Fabuła Mad Max nie jest adaptacją kinowego przeboju, przedstawiając w zamian całkowicie odrębną historię rozgrywającą się w postapokaliptycznym świecie niedalekiej przyszłości. Gracze mają okazję wcielić się w rolę tytułowego Maksa, który po utracie swego legendarnego wehikułu V8 Interceptor przemierza pustkowia w poszukiwaniu części potrzebnych do skonstruowania nowego pojazdu. Twórcy zadbali o dużą swobodę w eksploracji świata gry, a także mnogość pobocznych misji, jakich można się podejmować w trakcie rozgrywki. Stylistyka oprawy wizualnej Mad Max stanowi wyraźne nawiązanie do filmowych wzorców.

PCPS4XONEX360PS3

Cities: Skylines
Cities: Skylines

Strategiczne 10 marca 2015

Należąca do popularnego gatunku city builderów strategia ekonomiczna, za której powstanie odpowiada fińskie studio Colossal Order – twórcy cyklu Cities In Motion. Gra jest swoistą odpowiedzią na kultowe SimCity studia Maxis i w odróżnieniu od poprzednich produkcji Finów, nie ogranicza się jedynie do transportu miejskiego, pozwalając zbudować od podstaw prężnie funkcjonujące wirtualne miasto. Rozgrywka toczy się na mapach o wielkości 36 km kwadratowych, na których, wznosząc kolejne budynki i łącząc je siecią dróg, tworzymy swoją własną wymarzoną metropolię i troszczymy się o dobro jej mieszkańców. Istotnym elementem gry jest aspekt ekonomiczny: podczas zabawy dbamy o budżet miasta, pozyskując pieniądze z podatków i nawiązujemy kontakty handlowe z sąsiednimi metropoliami. Dbamy także o rozwój komunikacji miejskiej, dzięki której nasi mieszkańcy mogą sprawnie się przemieszczać. Produkcja oferuje wysokiej jakości, trójwymiarową oprawę graficzną oraz pełne wsparcie dla modderów.

PCPS4XONE

Wiedźmin 3: Serca z Kamienia
Wiedźmin 3: Serca z Kamienia

RPG 13 października 2015

Pierwszy duży dodatek fabularny do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon, opracowany przez twórców oryginału ze studia CD Projekt RED. Akcja rozszerzenia osadzona jest głównie na terenie Ziem Niczyich oraz Oxenfurtu. Uratowany z opresji przez tajemniczego Gauntera O’Dima (zwanego Panem Lusterko) Geralt, wplątany zostaje przez niego w skomplikowaną intrygę z udziałem szefa rozbójników, Olgierda von Evereca. W ramach spłaty długu wobec O'Dima, Olgierd zleca wiedźminowi realizację trzech z pozoru niewykonalnych zadań. Serca z Kamienia to jednak nie tylko nowy wątek fabularny oraz masa zadań pobocznych, których wykonanie powinno zająć w sumie kilkanaście godzin. Wraz z nim mapa Ziem Niczyich wzbogaciła się o niedostępne wcześniej lokacje na północ od Oxenfurtu, a w grze pojawił się cały szereg nowych postaci niezależnych – w tym rzemieślnik umożliwiający zaklinanie oręża. Twórcy zadbali również o nowe przedmioty i elementy ekwipunku, a także uzupełnienie bestiariusza gamą nieznanych dotąd potworów.

PCPS4XONE

Star Wars: Battlefront
Star Wars: Battlefront

Akcji 17 listopada 2015

Trzecia odsłona rozgrywającej się w uniwersum Gwiezdnych wojen serii strzelanin FPP, powracającej po 10 latach przerwy, w oprawie godnej konsol ósmej generacji. Po zamknięciu odpowiedzialnego za pierwsze części cyklu studia Lucas Arts, prace nad jego nową odsłoną powierzono ekipie DICE L.A., utworzonej specjalnie z myślą o grach na licencji Star Wars. Akcja Star Wars: Battlefront przenosi nas ponownie w sam środek zaciętej walki o panowanie nad galaktyką i pozwala opowiedzieć się po jednej ze stron konfliktu. Podczas kolejnych misji zwiedzimy szereg lokacji znanych z filmowej sagi George’a Lucasa i wykorzystamy całą gamę broni oraz pojazdów, typowych dla jej uniwersum. Całość koncentruje się w szczególności na trybach wieloosobowych, pozwalających na kooperację lub rywalizację z graczami z całego świata. Odpowiednią oprawę tytułu gwarantuje zaś zaawansowany silnik Frostbite, znany z takich produkcji jak Need for Speed: Rivals czy seria Battlefield.

PCPS4XONE

The Order: 1886
The Order: 1886

Akcji 20 lutego 2015

Osadzona w steampunkowych realiach gra akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP), za której stworzenie odpowiada studio Ready At Dawn. Fabuła kampanii głównej The Order: 1886 przenosi gracza w alternatywną wersję epoki wiktoriańskiej, w której trwa wojna ze zmutowanym gatunkiem ludzi. Gracz kieruje poczynaniami sir Galahada, rycerza Zakonu, który od wieków stawia czoła bestiom. Akcja toczy się w większości na terenie Londynu, w którym znaleźć można wiele autentycznych miejsc i budowli. Rozgrywka obfituje w sekwencje strzelankowe z wykorzystaniem różnego rodzaju fantastycznych broni (m.in. Arc Gun, Combo Gun i Thermite Rifle). The Order: 1886 odznacza się wysokiej jakości oprawą wizualną generowaną przez silnik Ready at Dawn Engine 4.0.

PS4

Batman: Arkham Knight
Batman: Arkham Knight

Akcji 23 czerwca 2015

Czwarta część cyklu gier akcji z komiksowym superbohaterem w roli tytułowej. Produkcją Batman: Arkham Knight zajęło się studio Rocksteady, które wcześniej przygotowało Batman: Arkham Asylum i Batman: Arkham City. Fabuła gry przedstawia kolejne przygody Człowieka-Nietoperza. Tym razem Batman musi zmierzyć się ze Scarecrowem (Strachem na Wróble), który sterroryzował Gotham City. Przeciw Mrocznemu Rycerzowi zawiązała się także niezwykle groźna koalicja złoczyńców z Pingwinem, Harley Quinn i tytułowym Rycerzem Arkham na czele. Deweloperzy pozostali wierni sprawdzonym rozwiązaniom w mechanice rozgrywki. Wprowadzono jednak kilka drobnych zmian jak możliwość nokautowania kilku przeciwników naraz. Prawdziwą nowość w Batman: Arkham Knight stanowi natomiast słynny batmobil, którym przemieszczać się można po wirtualnym Gotham.

PCPS4XONE

Life is Strange
Life is Strange

Przygodowe 30 stycznia 2015

Opracowana przez znane z gry Remember Me francuskie studio DONTNOD epizodyczna gra przygodowa, wzorowana na produkcjach firmy Telltale Games. Jej bohaterką jest osiemnastoletnia Max Caulfield, która po latach powraca do rodzinnego miasteczka Arcadia Bay w Oregonie. Wraz z dawną przyjaciółką Chloe podejmuje śledztwo w sprawie tajemniczego zniknięcia Rachel Amber, co staje się początkiem serii niewytłumaczalnych zdarzeń. Kluczową rolę w grze pełni fabuła, zaś sama mechanika zabawy bazuje na sprawdzonej formule studia Telltale, łącząc możliwość swobodnej eksploracji świata z koniecznością podejmowania wyborów, mających swe konsekwencje w dalszym toku rozgrywki. W odróżnieniu od gier twórców The Walking Dead, tutaj gracz jest wręcz zachęcany do zmieniania dokonywanych wyborów - Max dysponuje mocą cofania czasu, co pozwala testować różne warianty wydarzeń bez konieczności wielokrotnego przechodzenia danego epizodu. Od strony technicznej gra stoi na wysokim poziomie; twórcy postawili na wyrazistą, pastelową oprawę graficzną i niezwykle klimatyczną ścieżkę dźwiękową.

PCPS4XONEX360PS3

Total War: Attila
Total War: Attila

Strategiczne 17 lutego 2015

Kolejny rozdział epickiej serii strategicznej Total War, zapoczątkowanej i rozwijanej przez studio Creative Assembly. Po kilku sequelach (jak Medieval, Shogun czy Rome) autorzy postanowili skupić się na zupełnie nowym bohaterze oraz właściwym mu okresie historycznym. Akcja gry toczy się na przełomie IV i V wieku n.e., a my śledzimy losy chylącego się ku upadkowi Cesarstwa Rzymskiego, pochłoniętego walką z barbarzyńskimi plemionami Hunów i Wizygotów. Podczas zabawy kontrolujemy osłabioną licznymi potyczkami armię rzymską, co przekłada się na znacznie wyższy poziom trudności, stanowiący wyzwanie nawet dla weteranów cyklu. Gra w sposób realistyczny odtwarza szereg militarnych, społecznych i religijnych aspektów tamtych czasów. Zmagamy się m.in. z chorobami i zarazami oraz zmianami klimatycznymi, wpływającymi na funkcjonowanie rolnictwa i gospodarki. Autorzy usprawnili interfejs użytkownika, a dzięki nowemu ulepszonemu silnikowi, wyraźnej poprawie uległa też oprawa graficzna gry.

PC

Just Cause 3
Just Cause 3

Akcji 1 grudnia 2015

Trzecia odsłona popularnego cyklu sandboksowych gier akcji, powracająca po 5 latach przerwy za sprawą oryginalnych twórców serii ze studia Avalanche. W grze śledzimy dalsze losy agenta Rico Rodrigueza, pracującego dla tajnej komórki CIA, znanej jako Agencja. Akcja przenosi nas w rejon Morza Śródziemnego – do niewielkiej republiki Medici, która cierpi pod rządami okrutnego generała Di Ravello. Podobnie jak w poprzednich częściach cyklu, naszym zadaniem jest doprowadzenie do upadku dyktatora. Do dyspozycji graczy oddano obszar ponad 400 mil kwadratowych, po którym możemy swobodnie się poruszać, wykonując szereg głównych i pobocznych zadań fabularnych. Na terenie wyspy przemieszczamy się, wykorzystując bogatą paletę pojazdów oraz gadżetów agenta, zaś w arsenale naszego bohatera znalazła się zarówno klasyczna broń palna, jak i środki większego kalibru. Przygotowana z myślą o konsolach ósmej generacji oprawa Just Cause 3 stanowi istotny skok jakościowy w porównaniu z poprzednimi odsłonami cyklu.

PCPS4XONE

Heroes of Might & Magic III: HD Edition
Heroes of Might & Magic III: HD Edition

Strategiczne 29 stycznia 2015

Odświeżona edycja jednej z najwyżej ocenianych odsłon legendarnej serii Heroes of Might & Magic, przygotowana dla uczczenia 15 rocznicy wydania gry oraz 20-lecia całego cyklu. Gra została przygotowana na zlecenie firmy Ubisoft przez studio DotEmu, znane m.in. z remake’u kultowej platformówki Another World. Zawartość edycji HD pokrywa się z podstawowym wydaniem „trójki” (bez dodatków) i oferuje 7 kampanii fabularnych (łącznie ok. 50 map), tryb potyczek oraz funkcjonalny edytor. Kluczowe zmiany w stosunku do oryginału to ulepszona grafika HD z obsługą rozdzielczości szerokoekranowych. Twórcy zadbali o to, aby szata graficzna była ostrzejsza i bardziej wyrazista, na co istotny wpływ miało przeprojektowanie ponad 25.000 elementów i modeli. Usprawniono także opcje rozgrywki wieloosobowej, zarówno w lokalnym trybie "gorące krzesło", jak i za pośrednictwem internetu. Po raz pierwszy w historii serii przygotowano również wersje dla użytkowników urządzeń mobilnych.

PCANDiOS

FIFA 16
FIFA 16

Sportowe 22 września 2015

Kolejna odsłona bestsellerowej serii gier piłkarskich, rozwijanych nieprzerwanie od ponad 20 lat przez kanadyjski oddział koncernu EA. Jedną z największych nowości tej edycji jest pojawienie się 12 reprezentacji kobiecych, którymi grać możemy jednak wyłącznie w trybie pojedynczego meczu lub turnieju jednoosobowego. Zmiany dotknęły także popularnego trybu Ultimate Team, który uległ generalnej przebudowie, a także pewnemu uproszczeniu. Deweloperzy wprowadzili możliwość rozgrywania turniejów przedsezonowych oraz wzięcia udziału w treningu, który wpływa na umiejętności zawodników. Poza tym skupiono się przede wszystkim na dopieszczeniu gameplayu i usprawnieniu AI zawodników oraz drużyny. Gracze zyskali łącznie 25 nowych opcji, związanych z poruszaniem się np. większą kontrolę nad zawodnikami grającymi z tyłu, możliwość wyznaczania długości wślizgu oraz nowy system podań i dryblingów. W warstwie audiowizualnej pojawiły się zaś nowe stadiony oraz kilkaset nowych przyśpiewek kibiców.

PCPS4XONEX360PS3

Warhammer: The End Times - Vermintide
Warhammer: The End Times - Vermintide

Akcji 23 października 2015

Osadzona w uniwersum Warhammera kooperacyjna gra sieciowa, za której powstanie odpowiada studio Fatshark, znane za sprawą takich gier, jak War of the Roses/Vikings czy Escape Dead Island. Akcja gry toczy się w okolicach miasta Ubersreik, które zostało niemal w całości zrujnowane i opanowane przez szczuropodobną rasę Skavenów. Przystępując do zabawy, gracze tworzą 4-osobową drużynę śmiałków, a ich zadaniem jest przebić się przez kolejne sektory i odbić je z rąk wrogów. Mechanika rozgrywki w swych ogólnych założeniach mocno przypomina popularną serię Left 4 Dead. Akcja ukazana została z perspektywy pierwszoosobowej, a poszczególni bohaterowie należeć mogą do jednej z 5 klas, odznaczających się swoją własną historią oraz odmiennymi umiejętnościami. Podczas walki, pokonani wrogowie pozostawiają po sobie ekwipunek, który można aktywnie wykorzystać w kolejnych potyczkach. Całość utrzymana została w ciemnej i ponurej kolorystyce, nadającej rozgrywce specyficznego klimatu grozy.

PCPS4XONE

Wolfenstein: The Old Blood
Wolfenstein: The Old Blood

Akcji 5 maja 2015

Samodzielne rozszerzenie do gry Wolfenstein: The New Order, która zadebiutowała na pecetach i konsolach ósmej generacji wiosną 2014 roku. Podobnie jak pierwowzór, gra jest efektem współpracy studia Machine Games z firmą Bethesda. Pod względem fabularnym mamy do czynienia z prequelem gry podstawowej, stanowiącym swoisty ukłon w stronę fanów pierwszych odsłon serii Wolfenstein. Akcja przenosi nas do alternatywnego roku 1946, kiedy naziści są o krok od wygrania II wojny światowej. W trakcie podzielonej na 2 części kampanii fabularnej protagonista cyklu, B.J. Blazkovicz, trafia do Bawarii, gdzie musi wykraść z twierdzy Wolfenstein koordynaty tajnego ośrodka badawczego. W dalszej części gry wędrujemy do niewielkiego miasteczka Wulfburg, gdzie niemiecki archeolog wykopuje z ziemi tajemnicze artefakty, niosące groźbę uwolnienia prastarych złych mocy. Pod względem mechaniki i oprawy, gra nie odbiega od „podstawki”, a jedyną istotną nowością jest zestaw niedostępnych wcześniej broni.

PCPS4XONE

DiRT Rally
DiRT Rally

Wyścigi 7 grudnia 2015

DiRT Rally to kolejna pełnoprawna odsłona bestsellerowej serii wyścigowej, rozwijanej przez brytyjskie studio Codemasters. Tytuł stanowi swoisty powrót do korzeni, czyli zapoczątkowanego w 1998 roku cyklu Colin McRae Rally i koncentruje się wyłącznie na klasycznych zmaganiach rajdowych. Do dyspozycji graczy oddano szeroką gamę podzielonych na 15 klas samochodów, wśród których znalazły się zarówno marki całkiem nowe, jak i klasyczne modele sięgające lat 60. XX wieku. Rywalizacja toczy się w kilku zróżnicowanych lokacjach na całym świecie, takich jak Walia, Grecja czy Monte Carlo. Autorzy położyli spory nacisk na realizm rozgrywki, a zastosowany w grze model jazdy zależny jest od zmieniającej się nawierzchni oraz ustawień samochodu. Prowadzone przez nas maszyny ulegają także uszkodzeniom, tak więc niezwykle ważnym elementem jest zatrudnienie zespołu mechaników, którzy wraz z postępem rozgrywki zlikwidują wszelkie szkody i ulepszą posiadany samochód za pomocą sukcesywnie odblokowywanych części.

PCPS4XONE

Divinity: Original Sin - Enhanced Edition
Divinity: Original Sin - Enhanced Edition

RPG 27 października 2015

Ulepszona edycja gry RPG studia Larian z 2014 roku, skierowana – w przeciwieństwie do oryginału – także do graczy konsolowych. Pod względem fabularnym tytuł stanowi prequel całej serii Divinity, a gracze wcielają się w dwoje młodych Łowców Źródła, którzy muszą rozwikłać zagadkę tajemniczej śmierci w jednym z miast Rivellonu i zgłębić arkana zakazanej magii, aby skutecznie przeciwdziałać ich skutkom. Pod względem mechaniki tytuł stanowi powrót do widoku izometrycznego, typowego dla pierwszych odsłon cyklu. Podczas rozgrywki kierujemy max. 4-osobową drużyną, a rozgrywkę urozmaica system konwersacji między członkami ekipy oraz możliwość wykorzystywania elementów otoczenia. W porównaniu do pierwotnej wersji gry, Enhanced Edition zawiera nowe wątki fabularne, a co za tym idzie niedostępne wcześniej zadania i nowe, alternatywne zakończenie. W grze dodano też lokalny tryb współpracy i zatroszczono się o podrasowaną oprawę audiowizualną oraz możliwość sterowania za pomocą pada.

PCPS4XONE

World of Warships
World of Warships

Symulacje 17 września 2015

Kolejna, po World of Tanks i World of Warplanes, gra MMO autorstwa firmy Wargaming.net, mającej na swoim koncie również strategie Massive Assault, Galactic Assault czy Order of War. Podobnie jak w przypadku poprzedniczek akcja gry przenosi nas w realia XX-wiecznych konfliktów zbrojnych, pozwalając tym razem przejąć kontrolę nad własnym okrętem wojennym. Autorzy wiernie odwzorowali imponującą liczbę rzeczywistych jednostek pływających, uwzględniając nie tylko ich wygląd, lecz także siłę ognia i parametry techniczne poszczególnych maszyn. Dla urozmaicenia zabawy wprowadzono również możliwość modyfikowania pierwowzorów, co wniosło do rozgrywki aspekt strategiczny. Mechanika podporządkowana została sprawdzonym schematom gry sieciowej, nastawionej przede wszystkim na rywalizację i kooperację pomiędzy graczami, toczoną w jednym z kilku dostępnych trybów gry. Nie zapomniano też o możliwości zakładania klanów i sieciowych rankingach graczy oraz systemie ekonomicznym wspólnym dla całej serii.

PC

Project CARS
Project CARS

Wyścigi 7 maja 2015

Rozbudowana symulacja wyścigów samochodowych, wyprodukowana przez specjalizujące się w tym gatunku studio deweloperskie Slightly Mad (Need for Speed Shift, Test Drive: Ferrari Racing Legends i inne) przy aktywnym udziale użytkowników platformy World of Mass Development. Project CARS pozwala spróbować swoich sił za kierownicą starannie odwzorowanych modeli samochodów różnych klas – od gokartów, poprzez auta sportowe, aż po wyścigowe bolidy Formuły 1. Twórcy położyli duży nacisk na autentyczność wrażeń, w tym realistyczny model jazdy i zaawansowany system kolizji, a także zadbali o niezwykle efektowną oprawę wizualną. Gra oferuje wiele wariantów rozgrywki zarówno dla jednego gracza, jak i w konfrontacji z żywymi oponentami za pośrednictwem sieci Internet.

PCPS4XONEX360PS3WiiU

Halo 5: Guardians
Halo 5: Guardians

Akcji 27 października 2015

Piąta pełnoprawna odsłona bestsellerowego cyklu futurystycznych strzelanin FPS, stanowiącego od swego powstania ekskluzywną markę kolejnych generacji konsol firmy Microsoft. Pierwszą część serii, dedykowaną posiadaczom Xboxa One, wyprodukowało studio 343 Industries, odpowiedzialne m.in. za jej poprzednią odsłonę oraz budżetowy spin-off Halo: Spartan Assault. Pod względem fabularnym gra stanowi kontynuację poprzedniczki i opowiada o kolejnych przygodach oficera John-117, znanego szerzej jako Master Chief. Kluczowym elementem walki z zagrażającemu losom wszechświata złu może okazać się tajemniczy chip – jedyne co pozostało naszemu bohaterowi po będącej dotąd jego wierną towarzyszką sztucznej inteligencji, Cortanie. Halo: Guardians korzysta z zupełnie nowego silnika graficznego, wykorzystującego do maksimum możliwości kolejnej generacji konsol oraz autorskie patenty Microsoftu. Jak zwykle zadbano też o rozbudowany tryb multiplayer, wzbogacony opcjami społecznościowymi.

XONE

Satellite Reign
Satellite Reign

Strategiczne 28 sierpnia 2015

Inspirowana legendarnym Syndicate Wars cyberpunkowa strategia czasu rzeczywistego, opracowana przez studio 5 Lives, założone przez jednego z twórców wspomnianego tytułu. Akcja gry toczy się w odległej przyszłości, w którym światem rządzą potężne korporacje, a za pilnowanie porządku odpowiadają brutalne siły policji. W slumsach miasta pojawia się jednak tajemnicza organizacja, której celem jest wywrócenie do góry nogami panującego porządku. W grze przejmujemy kontrolę nad oddziałem 4 agentów tejże organizacji, charakteryzujących się odmienną klasą, umiejętnościami oraz ekwipunkiem, który w trakcie gry możemy rozwijać i modyfikować. Rozgrywka toczy się w sposób nieliniowy, pozwalając graczom na swobodę działania i wybór jednej z wielu metod wykonania zadania. Głównym elementem rozgrywki jest walka z policją, gangsterami oraz agentami innych korporacji. Dzięki symulowaniu zachowania miasta, wszystkie nasze działania spotykają się z odpowiednią reakcją sił porządkowych oraz mieszkańców.

PC

Undertale
Undertale

RPG 15 września 2015

Opracowana przez niezależnego dewelopera Toby’ego Foxa gra RPG w oldskulowej oprawie audiowizualnej. Akcja Undertale osadzona została w świecie, w którym po długoletnim współistnieniu ludzi i potworów rozpętała się długa i okrutna wojna, w wyniku której ludzie strącili oponentów do podziemia. Wiele lat później w okolicach owianej legendą góry Ebott mała dziewczynka, szukając schronienia przed deszczem, wpada przez tajemniczą norę do krainy potworów. W trakcie zabawy wcielamy się w postać tejże dziewczynki, która eksplorując podziemny świat, zaprzyjaźnia się (lub walczy) z jego mieszkańcami. Ciekawą cechą gry jest innowacyjny system walki - możemy zaangażować się w bezpośrednie starcie, zrealizowane za pomocą zręcznościowych minigierek, bądź za pomocą odpowiednio poprowadzonej rozmowy i komplementów przekonać oponenta, że przemoc nie jest rozwiązaniem. Co więcej, bezwzględność lub powstrzymywanie się od walki wpływają na odmienne nastawienie reszty postaci do naszej protagonistki i decydują o kształcie zakończenia.

PCPS4PSV

SOMA
SOMA

Przygodowe 22 września 2015

Utrzymana w stylistyce science-fiction przygodowa gra akcji, zaliczana do gatunku survival horrorów. Za powstanie tytułu odpowiada ekipa szwedzkiego studia Frictional Games, znana z takich produkcji, jak Amnesia: The Dark Descent czy cykl Penumbra. Akcja gry toczy się w tajnym ośrodku badawczym PATHOS-2, gdzie w wyniku nieudanych eksperymentów posiadające ludzkie cechy maszyny przejęły kontrolę nad kompleksem, zabijając większość jego pracowników. Wcielając się w rolę jednego z ocalałych, mamy za zadanie bezpiecznie wydostać się z tego opanowanego przez zbuntowane maszyny miejsca. Rozgrywka zrealizowana została w perspektywie pierwszoosobowej i koncentruje się w znacznym stopniu na eksploracji kolejnych lokacji ośrodka oraz unikaniu bezpośredniego kontaktu z wrogami. Podobnie jak w poprzednich produkcjach dewelopera, zamiast dynamicznych sekwencji akcji skupiono się na mrocznym, gęstym klimacie i towarzyszącemu rozgrywce poczuciu zagrożenia.

PCPS4XONE

Life is Feudal
Life is Feudal

RPG 17 października 2015

Kolejna sandboksowa produkcja MMORPG, której tematyką jest przetrwanie w niegościnnym świecie. Gra została opracowana przez niezależne rosyjskie studio Bitbox, a tym, co odróżnia ją od konkurencyjnych tytułów, jest osadzenie akcji w epoce średniowiecza, co znajduje odzwierciedlenie w wykorzystywanych w grze narzędziach i metodach pracy. Zabawa toczy się w otwartym świecie o powierzchni 450 km kw., bogatym w liczne złoża surowców oraz siedliska dzikich zwierząt. Głównym celem graczy jest zapewnienie sobie schronienia przed drapieżnikami i wrogami oraz wyprodukowanie narzędzi potrzebnych do codziennej egzystencji. Aby to osiągnąć, musimy skupić się na eksploracji, pozyskiwaniu surowców, przekształcaniu terenu i wznoszeniu budynków. Poświęcając się konkretnym zajęciom rozwijamy szereg umiejętności rzemieślniczych oraz tych związanych z walką. Podobnie jak w innych grach tego typu, w jednym świecie współistnieją ze sobą setki graczy, z którymi możemy rywalizować bądź podjąć współpracę.

PC

Mortal Kombat X
Mortal Kombat X

Bijatyki 8 kwietnia 2015

Kontynuacja wydanej w 2011 r. bijatyki studia NetherRealm, która po latach przerwy przywróciła palmę pierwszeństwa kultowej serii Mortal Kombat, zapoczątkowanej w 1992 r. przez duet Midway/Acclaim. Do naszej dyspozycji oddano ponownie pokaźny zestaw wojowników – zarówno tych znanych z wcześniejszych części cyklu, jak i zupełnie nowych. Dodatkowo każdy z nich występuje w kilku wariantach, różniących się taktyką i stylem walki. Pojedynki toczymy na ukazanych w perspektywie 2,5D arenach, wypełnionych interaktywnymi elementami, które możemy wykorzystać podczas walki. Nie zabrakło oczywiście efektownych ciosów specjalnych oraz spektakularnych wykończeń walk, tzw. fatalities. Osią rozgrywki jest rozbudowany tryb fabularny, którego akcja toczy się 25 lat po wydarzeniach ukazanych w poprzedniczce. Autorzy nie zapomnieli jednak o całej gamie lokalnych i sieciowych trybów wieloosobowych, w których gracze rywalizują ze sobą w ramach globalnej walki o dominację.

PCPS4XONEX360PS3ANDiOS

Tom Clancy's Rainbow Six: Siege
Tom Clancy's Rainbow Six: Siege

Akcji 1 grudnia 2015

Kolejna odsłona firmowanej nazwiskiem Toma Clancy’ego serii taktycznych strzelanin spod znaku Rainbow Six. Tom Clancy's Rainbow Six: Siege powstał w studiu Ubisoft Montreal, znanym z takich bestsellerów, jak Watch_Dogs czy seria Assassin’s Creed i jest duchową kontynuacją zapowiadanej wcześniej Rainbow Six: Patriots, która ostatecznie nie trafiła na rynek. Rozgrywka koncentruje się na zmaganiach specjalnych oddziałów policji z terrorystami, kładąc szczególny nacisk na taktykę walki i możliwość fortyfikowania swoich pozycji. Większość misji toczy się w niewielkich, zamkniętych przestrzeniach, które – dzięki zaawansowanemu silnikowi fizycznemu – podlegają pełnej destrukcji. W toku zmagań drużyny mogą przestrzeliwać lub wysadzać ściany, podłogi oraz sufity, a także barykadować drzwi. Sprawia to, że sytuacja na polu walki zmienia się dynamicznie, wymagając stosowania różnych taktyk oraz ścisłej kooperacji w drużynie.

PCPS4XONE

Dragon Ball: Xenoverse
Dragon Ball: Xenoverse

Bijatyki 5 lutego 2015

Kolejna gra z bestsellerowej serii bijatyk, osadzonych w uniwersum popularnej mangi Akiry Toriyamy oraz cyklu telewizyjnych anime. Za jej powstanie odpowiada doświadczone studio Dimps, które ma już na swoim koncie kilka części gry, wydanych na konsolach stacjonarnych i przenośnych. Nowa odsłona Dragon Balla skupia się na ukazaniu najważniejszych i najbardziej efektownych pojedynków w historii serii, z udziałem Son Goku oraz czołowych czarnych charakterów: Vegety, Nappy, Freezera, Cella czy Bubu. Aby nieco odświeżyć formułę cyklu, twórcy wprowadzili jednak do rozgrywki nową strukturę świata, futurystyczne miasto oraz nowe, tajemnicze postacie. Grafika gry wykonana została w technologii cel shading, co nadało jej charakterystycznego komiksowego stylu. Dragon Ball: Xenoverse stanowi debiut serii na konsolach ósmej generacji, co w sposób oczywisty wpłynęło też na doznania wizualne.

PCPS4XONEX360PS3

Jeżeli chcesz zobaczyć więcej gier z wybranego okresu czasu to wybierz gatunek gry.