zobacz na gry-online.pl targi
gamescom 2017
22-26 sierpnia, Kolonia
newsy z gamescom gamescom facebook tvgry.pl na targach

Najciekawsze gry, na które czekamy

Grand Theft Auto VI
Grand Theft Auto VI

Akcji jeszcze nie ogłoszona

Kolejna odsłona jednej z najpopularniejszych serii gier w historii. Produkcja pozwala przemierzać duży, otwarty świat, pełen rozmaitych przygód i aktywności pobocznych.

PS4XONE

BeamNG.drive
BeamNG.drive

Wyścigi jeszcze nie ogłoszona (wczesny dostęp od 29 maja 2015)

Sandboksowa symulacja jazdy samochodem. BeamNG.drive jest debiutanckim dziełem niezależnego studia BeamNG, zrealizowanym jako zwieńczenie trwających kilka lat prac nad realistycznym silnikiem fizyki. Gracze mają okazję usiąść za kierownicą samochodów kilku klas (m.in. osobówka, pick-up, furgonetka) i zająć się eksploracją rozległych terenów. Twórcy gry przygotowali szereg trybów zabawy, pozwalających wziąć udział m.in. w policyjnym pościgach, wyścigach ulicznych oraz misjach kurierskich. Wbudowany edytor umożliwia fanom wprowadzanie nowych pojazdów i tras. Model jazdy zastosowany w grze uwzględnia wiele czynników oddziałujących na pojazdy w ruchu. Znakiem rozpoznawczym BeamNG.drive jest jednak niezwykle realistyczny system zniszczeń. Wypadki w wirtualnym świecie niewiele różnią się od tego, co zobaczyć można na prawdziwych drogach.

PC

Gran Turismo 7
Gran Turismo 7

Wyścigi jeszcze nie ogłoszona

Siódma pełnoprawna odsłona flagowego cyklu symulatorów samochodowych, stanowiącego od lat chlubę kolejnych generacji konsol PlayStation. Za jej powstanie odpowiada związane od lat z serią japońskie studio Polyphony Digital. W grze możemy tradycyjnie sprawdzić swe umiejętności rajdowe, zasiadając za kierownicą licencjonowanych samochodów, począwszy od modeli seryjnych, poprzez ekskluzywne wozy wyścigowe, na prototypach skończywszy. Do dyspozycji graczy oddano sporą liczbę nowych tras, obejmujących zarówno zamknięte tory, jak i drogi o charakterze publicznym. Mocną stroną tytułu pozostała zaawansowana fizyka i model jazdy, uwzględniający takie czynniki jak prędkość, masa, aerodynamika, zawieszenie oraz nawierzchnia i warunki pogodowe. Nieodłącznym elementem gry jest także rozbudowany tryb wieloosobowy oraz system statystyk gracza. Gran Turismo 7 to kolejna odsłona serii zaprojektowana z myślą konsoli PlayStation 4, co przełożyło się oczywiście na wyraźną poprawę walorów wizualnych gry.

PS4

Escape from Tarkov
Escape from Tarkov

Akcji jeszcze nie ogłoszona

Sieciowa strzelanina w konwencji MMO, uzupełniona elementami RPG i survivalu. Za powstanie gry odpowiada rosyjskie studio Battlestate Games, którego członkowie mają za sobą prace m.in. przy takich markach jak S.T.A.L.K.E.R., Mass Effect czy BioShock. Akcja Escape from Tarkov przenosi nas do tytułowego rosyjskiego miasta, o które walczą dwie frakcje najemników z ramienia Federacji Rosyjskiej oraz prywatnej korporacji. Gracze wcielają się w członków owych dwóch grup militarnych i walczą o przetrwanie w pozornie tylko opuszczonej i pełnej rozmaitych niebezpieczeństw metropolii. Uczestnicy zabawy należą do rywalizujących stronnictw i mogą działać w kooperacji, jednak ich lojalność zależy od nich samych - każdy może stanowić zagrożenie dla każdego. W przeciwieństwie do większości produkcji z tego gatunku, gra wyróżnia się ścisłym połączeniem warstwy fabularnej z walką PvP oraz eksploracją. Na wyróżnienie zasługuje też oryginalny system rozwoju, które nalicza różne rodzaje doświadczenia w zależności od akcji podejmowanych przez graczy.

PC

The Forest
The Forest

Akcji jeszcze nie ogłoszona (wczesny dostęp od 30 maja 2014)

Sandboksowy survival horror z widokiem z perspektywy pierwszej osoby (FPP). The Forest jest dziełem niezależnego studia SKS Games, znanego głównie za sprawą smartfonowego hitu End Night. Gracz wciela się w rolę mężczyzny, który jako jedyny przeżył katastrofę samolotu pasażerskiego. Bohater trafia na odizolowaną od cywilizacji wyspę, zamieszkałą przez kanibalistyczne plemię mutantów. Rozgrywka koncentruje się na eksploracji terenu (las, jaskinie itp.), umiejętnościach survivalowych (budowanie bezpiecznego schronienia, poszukiwanie żywności, zastawianie pułapek i inne) oraz walce lub unikaniu konfrontacji z przeciwnikami. Twórcy zadbali o żywy, dynamicznie zmieniający się świat, pozwalający na dużą swobodę działań. Od strony technicznej The Forest wykorzystuje możliwości silnika Unity 4.

PCPS4

The Elder Scrolls VI
The Elder Scrolls VI

RPG jeszcze nie ogłoszona

Kolejna pełnoprawna odsłona słynnego cyklu gier RPG The Elder Scrolls. Tytuł został zapowiedziany w 2016 roku przez Todd Howarda - reżysera i producenta wykonawczego serii.

PC

Rust
Rust

Akcji jeszcze nie ogłoszona (wczesny dostęp od 11 grudnia 2013)

Sandboksowy survival przygotowany przez twórcę jednej z najpopularniejszych modyfikacji silnika Source - Garry’ego Newmana i ekipę studia Facepunch. Uniwersum gry czerpie inspiracje z takich tytułów, jak DayZ czy S.T.A.L.K.E.R. i charakteryzuje się rozległym, otwartym światem, w którym nasz bohater walczy o przetrwanie. Pod względem mechaniki Rust czerpie jednak garściami z sandboksów, takich jak Minecraft. Nasza postać odczuwa głód, zimno, zmęczenie lub potrzebę schronienia, a celem zabawy jest zaspokojenie jej podstawowych potrzeb przy pomocy odnajdywanych przedmiotów i zaawansowanego systemu craftingu. W zależności od preferencji gracza, zabawę można prowadzić w pojedynkę, koncentrując się na aspekcie survivalowym, bądź w trybie multiplayer, gdzie pojawia się element współpracy lub rywalizacji z innymi graczami, z których każdy motywowany jest własnymi celami i potrzebami.

PC

Next Car Game: Wreckfest
Next Car Game: Wreckfest

Wyścigi jeszcze nie ogłoszona (wczesny dostęp od 23 grudnia 2013)

Dynamiczna gra wyścigowa, opracowana przez twórców kultowej serii FlatOut i dwóch ostatnich odsłon niemniej legendarnego Ridge Racera – fińskie studio Bugbear Entertainment. Produkcja czerpie inspiracje z wcześniejszych dokonań studia i skupia się na szalonej rywalizacji, nie mającej wiele wspólnego z zasadami fair play. Prócz uzyskania możliwie najlepszego czasu oraz miejsca na mecie, liczy się także odpowiednio brutalne potraktowanie przeciwnika. Kolejne wyścigi wypełnione są więc ostrą walką, a trasy z czasem zapełniają się wrakami samochodów, wyeliminowanych z wyścigu. Gra daje szerokie możliwości modyfikacji naszych maszyn, zarówno pod względem wizualnym, jak i pod względem osiągów. Od strony technicznej zwraca uwagę dopracowana oprawa graficzna oraz zaawansowany model uszkodzeń, wpływający nie tylko na wygląd samochodów, ale również na ich właściwości jezdne. Rywalizację toczyć możemy w pojedynkę, bądź w jednym z wielu zwariowanych trybów multiplayer.

PCPS4XONE

Hurtworld
Hurtworld

Akcji jeszcze nie ogłoszona (wczesny dostęp od 4 grudnia 2015)

Ukierunkowany na rozgrywkę wieloosobową sandboksowy symulator przetrwania, będący pierwszą poważną produkcją australijskiego studia Bankroll. Mechanika rozgrywki nie odbiega tu od większości podobnych tytułów, z bestsellerowym Rustem na czele. Kontrolowana przez gracza postać trafia na rozległą pustynną równinę, gdzie jej głównym zadaniem jest przetrwanie w nieprzyjaznym środowisku. Całość skupia się przede wszystkim na aspektach survivalowych, a najważniejszym czynnikiem jest tutaj zaspokojenie podstawowych potrzeb życiowych bohatera i odpowiednie zabezpieczenie się przed niebezpieczeństwami, takimi jak głód, pragnienie, zmęczenie, promieniowanie czy zmienna pogoda. Spośród innych gier z tego gatunku, Hurtworld wyróżnia się systemem ochrony, wyrównującym szanse między doświadczonymi i początkującymi graczami. Na uwagę zasługuje też ciekawy system kar, zgodnie z którym gracze mający na sumieniu większą ilość rywali, w przypadku śmierci tracą cenniejsze elementy ekwipunku niż pozostali.

PC

RimWorld
RimWorld

Strategiczne jeszcze nie ogłoszona (wczesny dostęp od 14 stycznia 2014)

Osadzona w realiach science-fiction gra strategiczna, w której zajmujemy się zarządzaniem pozaziemską kolonią. Za jej powstanie odpowiada debiutujące niezależne studio Ludeon, założone przez byłego członka Irrational Games, pracującego m.in. przy serii BioShock. Akcja gry toczy się w przyszłości, w której ludzkość skolonizowała szereg obcych systemów, lecz oddalone od siebie kolonie są z reguły zdane wyłącznie na własne siły. Podczas zabawy obejmujemy dowództwo nad niewielką grupką ocalałych z katastrofy statku kolonistów, a naszym zadaniem jest rozwój i dbanie o bezpieczeństwo bazy. Poza wznoszeniem budynków, zdobywaniem żywności i surowców, musimy też przypisać poszczególnym kolonistom zadania adekwatnie do ich umiejętności. RimWorld wyróżnia się rozbudowanym taktycznie systemem walki, oraz trzema niezależnymi mechanizmami sztucznej inteligencji, które podczas gry – w zależności od rozwoju sytuacji - losowo generują kolejne wątki fabularne, dbając o odpowiednią dramaturgię rozgrywki.

PC

Lost Ark
Lost Ark

RPG jeszcze nie ogłoszona

Dystrybuowane w formule free-to-play sieciowe RPG akcji, stworzone głównie na rynek azjatycki przez południowokoreańskie studio Tripod. Akcja gry toczy się w krainie fantasy, która przed wiekami uniknęła inwazji sił zła dzięki tytułowej Arce. Po latach pokoju przywódca demonicznych legionów Kazeroth pragnie wykorzystać artefakt do przejęcia władzy nad światem, a zadaniem graczy jest odnaleźć Arkę i powstrzymać nieuchronną katastrofę. Rozgrywka ukazana została w perspektywie izometrycznej, przypominającej klasyczne hity z serii Diablo czy Torchlight. Do naszej dyspozycji oddano aż 18 klas postaci, reprezentujących oryginalne podejście do klasycznych archetypów gier RPG. Podczas zabawy czeka nas eksploracja (także morska), zbieranie zasobów i odnajdywanie skarbów, jak również walka z potężnymi bossami i innymi użytkownikami w trybie PvP. Lost Ark cechuje się wysokiej jakości oprawą graficzną, uzyskaną dzięki zaawansowanemu silnikowi Unreal Engine 3.

PC

Final Fantasy VII Remake
Final Fantasy VII Remake

RPG jeszcze nie ogłoszona

Nowa wersja jednej z najpopularniejszych gier jRPG wszech czasów, opracowana z myślą o konsoli PlayStation 4 przez wieloletniego wydawcę cyklu Final Fantasy, japoński koncern Square Enix. Akcja gry toczy się w świecie, w którym technologia łączy się z elementami fantasy, a gracze wcielają się w postać byłego żołnierza i najemnika, który dołącza do ruchu oporu o nazwie Avalanche. Jego zadaniem jest położenie kresu działalności korporacji Shinra, która eksploatuje energię życiową planety, prowadząc do nieuchronnej zagłady całego świata. Remake pozostaje wierny założeniom pierwowzoru, koncentrując się na eksploracji, prowadzeniu rozmów, rozwijaniu bohaterów oraz toczonej w systemie turowym walce z przeciwnikami. Całkowitej odmianie uległa jednak oprawa graficzna gry, w której całkowicie porzucono prerenderowane tła na rzecz w pełni trójwymiarowych lokacji. Zrezygnowano także z kreskówkowego wyglądu postaci, które w tej odsłonie prezentują się znacznie bardziej realistycznie.

PS4

MU Legend
MU Legend

RPG jeszcze nie ogłoszona

Sequel jednej z najpopularniejszych koreańskich gier MMORPG. MU 2 jest dziełem studia deweloperskiego firmy Webzen Inc., która podjęła się również roli wydawcy. Akcja gry osadzona została na mitycznym kontynencie Mu, według teorii Jamesa Churchwarda zamieszkiwanego przez starożytną cywilizację Naascalów. Gracze wcielają się w role bohaterów, którzy na legendarnym lądzie poszukują bogactwa, przygód i potworów do zgładzenia. Rozgrywka w MU 2 nastawiona jest na dynamiczną walkę w stylu rasowego hack'n'slasha. Jak przystało na produkcję z gatunku MMO, w grze nie brakuje rozbudowanych funkcji społecznościowych, pozwalających m.in. na komunikację ze znajomymi, formowanie drużyn i tworzenie klanów. Wysokiej jakości oprawa wizualna MU 2 generowana jest przez popularny silnik Unreal Engine 3.

PC

Star Citizen
Star Citizen

Symulacje jeszcze nie ogłoszona (wczesny dostęp od 4 czerwca 2014)

Kosmiczny symulator (space-sim) autorstwa Chrisa Robertsa i ekipy deweloperskiej Cloud Imperium Games. Akcja Star Citizen osadzona została w XXX wieku. Zjednoczona pod sztandarem United Earth Empire ludzkość rozpoczęła kolonizację Kosmosu, napotykając na swej drodze wiele obcych ras. Dla żądnych przygód pilotów to niepowtarzalna okazja, by zdobyć sławę i bogactwo, a także zyskać status obywatela międzygalaktycznego imperium. Rozgrywka łączy elementy symulacji lotu statkiem kosmicznym, strzelaniny, cRPG, a nawet strategii ekonomicznej. Gra oferuje dwa tryby zabawy. Squadron 42 to kampania offline, w której kreowany przez gracza bohater dołącza do elitarnej eskadry gwiezdnych myśliwców. Dla miłośników MMO deweloperzy przygotowali natomiast Tryb Galaktyki, pozwalający na wspólną zabawę z tysiącami graczy. Widowiskowa oprawa wizualna Star Citizen generowana jest przez silnik CryEngine 3.

PC

Euro Coach Simulator
Euro Coach Simulator

Symulacje jeszcze nie ogłoszona

Symulator autobusu turystycznego, opracowany przez specjalistów od gier samochodowych z ciężarówkami w roli głównej – czeskie studio SCS Software, znane m.in. z cyklu 18 Wheels of Steel oraz Truck Simulator. W grze wcielamy się w kierowcę autobusu, a naszym zadaniem jest przejście typowej ścieżki kariery – od podrzędnego pracownika korporacji do właściciela potężnej firmy transportowej. Akcja przenosi nas na drogi starego kontynentu, gdzie, zajmując się transportem pasażerów, będziemy sukcesywnie powiększać stan swego konta, rozbudowując posiadaną flotę o coraz nowsze pojazdy. Twórcy odwzorowali kilkanaście licencjonowanych modeli autobusów nie tylko pod względem wyglądu, ale także dźwięków wydawanych przez poszczególne maszyny. Pod względem wizualnym gra korzysta ze sprawdzonego silnika Euro Truck Simulator 2, a częściowo także z modeli stworzonych na potrzeby tej gry. Gwarantuje to realistyczny ruch uliczny oraz bogate w szczegóły miasta wraz z ich charakterystycznymi budowlami.

PC

Paladins: Champions of the Realm
Paladins: Champions of the Realm

Akcji jeszcze nie ogłoszona (wczesny dostęp od 16 września 2016)

Opracowana przez studio Hi-Rez pierwszoosobowa gra akcji, ukierunkowana przede wszystkim na rozgrywkę wieloosobową. Akcja gry Paladins: Champions of the Realm osadzona została w dość nietypowym świecie fantasy, w którym istnieje także zaawansowana technologia, w tym broń palna oraz pojazdy, a ironię losu stanowi fakt, że wszystkie te zdobycze techniki napędzane są magią. Rozgrywka koncentruje się na sieciowych potyczkach pomiędzy niewielkimi grupami graczy, z których każdy wciela się w bohatera należącego do innej klasy i posiadającego własne uzbrojenie oraz cztery unikatowe zdolności specjalne. Potyczki toczą się w niezwykle szybkim tempie, w jednym z kilku trybów rozgrywki, a najważniejszy z nich stanowi tzw. Oblężenie (Siege), w którym na polu bitwy pojawia się potężna machina oblężnicza. Całość urozmaicają elementy karciankowe: podczas zabawy gracze budują własne talie kart dających rozmaite bonusy, z których trzy losowe możemy wykorzystać w trakcie meczu.

PCPS4XONE

Scrap Mechanic
Scrap Mechanic

Symulacje jeszcze nie ogłoszona (wczesny dostęp od 20 stycznia 2016)

Ukierunkowany na rozgrywkę wieloosobową sandboksowy symulator mechanika-konstruktora z elementami survivalu, opracowany przez debiutujące studio Axolot Games. W grze wcielamy się w mechanika robotów, który zostaje wysłany na zautomatyzowaną planetę rolniczą, aby zająć się naprawą i konserwacją pracujących tam maszyn. Jak się okazuje, roboty na planecie kompletnie zwariowały, a my musimy wykorzystać swoje umiejętności i znajomość maszyn, aby przetrwać ataki mechanicznych przeciwników. Scrap Mechanic pozwala na zabawę w dwóch odmiennych trybach rozgrywki: kreatywnym i survivalowym. W tym pierwszym możemy popuścić wodze fantazji, skupiając się na radosnym i niczym nie skrępowanym budowaniu maszyn. W trybie survival zabawa przypomina nieco znane sandboksowe produkcje pokroju Rust czy Hurtworld i koncentruje się na eksploracji i zbieraniu surowców, a następnie konstruowaniu ze znalezionych elementów zróżnicowanych maszyn o rozmaitym przeznaczeniu oraz walce lub kooperacji z innymi graczami.

PC

Death Stranding
Death Stranding

Akcji jeszcze nie ogłoszona

Dostępna ekskluzywnie na konsolach PlayStation 4 przygodowa gra akcji, której głównym projektantem jest legenda branży i współtwórca serii Metal Gear Hideo Kojima. Fabuła Death Stranding obraca się wokół tematu ewolucji ludzkiej rasy oraz motywu tzw. "połączenia", który na nowo definiuje rolę porażki i śmierci w grach wideo. Rolę głównego bohatera zagrał zaś znany z serialu The Walking Dead amerykański aktor Norman Reedus, który wcześniej współpracował już z Kojimą przy skasowanym survival horrorze Silent Hills. Pod względem mechaniki, gra łączy elementy akcji, przygodówki oraz RPG, choć ambicją twórcy było wyjście poza tradycyjne rozumienie tych gatunków i stworzenie zupełnie nowej jakości, splatającej ze sobą elementy tradycyjnej gry komputerowej z głęboką symboliką oraz nowym sposobem przeżywania fabuły i losów bohaterów.

PS4

Lineage Eternal: Twilight Resistance
Lineage Eternal: Twilight Resistance

RPG jeszcze nie ogłoszona

Trzecia odsłona przebojowego cyklu gier MMORPG, wykreowanego i rozwijanego przez firmę NCsoft. Zgodnie z zamysłem twórców, Lineage Eternal: Twilight Resistance stanowi powrót do korzeni serii, choć realizuje go w formie nowoczesnego hack’n’slasha. Akcja ponownie osadzona została w doskonale znanym fanom uniwersum fantasy. Osią przewodnią fabuły jest konflikt z siłami zła. Dwa stulecia po tym, jak armie dobra zostały pokonane, upadli bohaterowie zaczynają podnosić się z kolan. Wybucha nowa wojna, o której losach zadecydują gracze. Podobnie jak w poprzednich odsłonach cyklu, sednem zabawy jest stworzenie własnego awatara i pokierowanie jego rozwojem w rozległym świecie, pełnym misji i innych atrakcji. Lineage Eternal: Twilight Resistance wyróżnia się jednak rozbudowaną mechaniką walki, pozwalającą wziąć udział w spektakularnych bitwach.

PC

Beyond Good & Evil 2
Beyond Good & Evil 2

Akcji jeszcze nie ogłoszona

Prequel kultowego Beyond Good & Evil, opracowany przez wewnętrzne studio firmy Ubisoft pod przywództwem Michela Ancela. Produkcja zabiera gracza w podróż do układu planetarnego System 3, będącego centrum kosmicznego handlu oraz miejscem rozkwitu piractwa i nielegalnego biznesu. Do naszej dyspozycji oddano olbrzymi, otwarty świat, na który składają się gigantyczne planety i księżyce – przemierzamy go w skórze własnoręcznie wykreowanego bohatera stopniowo pnącego się po szczeblach drabiny społecznej. W Beyond Good & Evil 2 akcję ukazano z perspektywy trzeciej osoby, natomiast oprócz eksploracji (uskuteczniamy ją zarówno na piechotę, jak i za sterami różnorodnych pojazdów naziemnych oraz statków kosmicznych) rozgrywka zasadza się na wykonywaniu zróżnicowanych zadań fabularnych i misji pobocznych; przygoda ma przy tym nieliniowy przebieg, a poszczególne cele można realizować na rozmaite sposoby. Dopełnieniem tego wszystkiego jest wysokiej jakości grafika i soundtrack będący oryginalną mieszanką rozmaitych gatunków muzycznych.

PCPS4XONE

DayZ
DayZ

Akcji jeszcze nie ogłoszona (wczesny dostęp od 16 grudnia 2013)

Postapokaliptyczna, pierwszoosobowa strzelanina (FPS) w konwencji MMO. Produkcja czeskiego studia Bochemia Interactive stanowi rozwinięcie popularnego moda do gry ArmA II. Fabuła DayZ osadzona została w świecie, w którym większość populacji przemieniła się w żądne krwi zombie. Akcja toczy się na terenie fikcyjnego kraju – Czarnorusi, gdzie nieliczni pozostali przy życiu ludzie próbują za wszelką cenę przetrwać. Gracze muszą nie tylko stawić czoła hordom nieumarłych, ale przede wszystkim bronić się przed konkurencją, która podobnie jak oni poszukuje żywności, uzbrojenia i medykamentów. Rozgrywka nastawiona jest na współdziałanie w niewielkich, ale dobrze zorganizowanych grupach. Od strony technicznej DayZ bazuje na możliwościach autorskiego silnika Real Virtuality 3.

PCPS4XONE

Black Mesa
Black Mesa

Akcji jeszcze nie ogłoszona (wczesny dostęp od 5 maja 2015)

Powstająca na przestrzeni ok. 8 lat fanowska modyfikacja kultowej pierwszoosobowej strzelaniny Half-Life z 1998 roku. Pod względem fabularnym produkcja stanowi wierną kopię oryginału, opowiadając o losach fizyka Gordona Freemana i jego walce o życie w tytułowym kompleksie Black Mesa, opanowanym przez istoty z innego wymiaru. Wprowadzone zmiany dotyczą przede wszystkim warstwy audio-wizualnej, która została przygotowana całkowicie od zera na bazie oryginalnych lokacji, modeli oraz efektów dźwiękowych. Całość oparto o popularny engine Source, stworzony na potrzeby kultowego Half-Life’a 2 i pozwalający – w porównaniu z oryginalnym silnikiem GoldSrc – na wykorzystanie pełni możliwości nowoczesnych kart graficznych i procesorów wielordzeniowych. Dzięki niemu możemy cieszyć się wysokiej jakości oprawą, udoskonaloną fizyką i animacjami postaci oraz szeregiem zaawansowanych efektów graficznych. Na potrzeby gry przygotowano też całkiem nową ścieżkę dźwiękową, skomponowaną przez Joela Nielsena.

PC

Subnautica
Subnautica

Przygodowe jeszcze nie ogłoszona (wczesny dostęp od 16 grudnia 2014)

Opracowany przez studio Unknown Worlds sandboksowy koktajl gatunkowy, łączący elementy przygodowych gier akcji, zręcznościowek oraz RPG. Świat gry czerpie inspiracje z takich powieści, jak 20.000 Mil Podmorskiej Żeglugi, a w głębinach oceanu napotykamy zarówno rozmaite morskie potwory, jak i pozostałości futurystycznych budowli i statków. Gracze wcielają się w postać kapitana nowoczesnego okrętu podwodnego, którego zadaniem jest eksploracja głębin. Cechą charakterystyczną gry jest możliwość konstruowania okrętów i decydowania o takich ich elementach, jak osiągi, rozkład wnętrza, urządzenia pokładowe oraz użyte do budowy materiały. Zabawę zaczynamy od budowy prymitywnych statków, lecz w miarę postępów rozgrywki stworzymy bardziej zaawansowane jednostki, które pozwolą na odkrywanie nowych, niedostępnych wcześniej rejonów oceanu. Podczas gry możemy swobodnie przechadzać się po pokładzie statku, ale nie braknie też okazji do wyjścia na zewnątrz i samodzielnego zwiedzania podwodnego świata.

PCXONE

Just Survive
Just Survive

Akcji jeszcze nie ogłoszona (wczesny dostęp od 15 stycznia 2015)

Należąca do popularnego gatunku sandboksowych symulatorów przetrwania gra MMO studia Daybreak Game Company (dawnego Sony Online Entertainment). H1Z1: Just Survive jest rozwinięciem pierwotnej koncepcji gry H1Z1, która po rocznej obecności w programie Steam Early Access została podzielona na dwie niezależne produkcje. Akcja gry toczy się 15 lat po wykryciu tytułowego wirusa, który wywołał światową epidemię zombie. Nieliczni pozostali przy życiu ludzie toczą bezpardonową walkę o przetrwanie, zmagając się z hordami żywych trupów, dzikimi zwierzętami oraz nieustającą konkurencją ze strony innych ocalałych. W odróżnieniu od bliźniaczego H1Z1: King of the Kill, rozgrywka koncentruje się tu w szczególności na aspektach survivalowych i skupia na eksploracji, pozyskiwaniu zasobów oraz walce z rozmaitymi niebezpieczeństwami postapokaliptycznego świata. Pomocą służy nam w tym rozbudowany system rzemiosła, pozwalający własnoręcznie konstruować szereg przydatnych narzędzi, a nawet całych budynków.

PCPS4

Dead Island 2
Dead Island 2

Akcji jeszcze nie ogłoszona

Druga, pełnoprawna odsłona serii sandboksowych gier akcji, wykreowanej przez rodzime studio Techland. Jej stworzeniem zajęła się tym razem ekipa Yager Development, znana głównie ze strzelaniny Spec Ops: The Line. W warstwie fabularnej gra kontynuuje wydarzenia przedstawione w poprzednich częściach cyklu. Zaraza przeobrażająca ludzi w żywe trupy wymknęła się spod kontroli, rozprzestrzeniając się m.in. na teren stanu Kalifornia. W specjalnie utworzonej strefie kwarantanny znaleźli się jednak nie tylko wysłani do stłumienia zarazy żołnierze, ale również szukający silnych wrażeń degeneraci oraz zwykli ludzie, którzy odmówili opuszczenia swych domów. W tym niebezpiecznym, otwartym świecie podejmiemy się szeregu zadań, polegających w znacznej mierze na walce z hordami zombie przy użyciu skonstruowanej własnoręcznie, wymyślnej broni. W grze nie zabrakło też znanych z poprzednich odsłon elementów RPG, takich jak zaawansowany system rozwoju i różne klasy postaci.

PCPS4XONE

Wild
Wild

RPG jeszcze nie ogłoszona

Oryginalna produkcja MMO stworzona z myślą o posiadaczach konsoli PlayStation 4. Tytuł jest debiutem nowego studia Wild Sheep, na którego czele stanął twórca Beyond Good & Evil oraz serii Rayman – Michel Ancel. Akcja gry przenosi nas 10 tysięcy lat wstecz, kiedy ludzie i zwierzęta żyli ze sobą w jedności. Rozgrywka koncentruje się na aspekcie survivalowym, wrzucając graczy do ogromnego, otwartego świata wielkości Europy, w którym walczą oni o przetrwanie, stawiając czoła czyhającym na nich niebezpieczeństwom. Co ciekawe, w grze możemy wcielić się nie tylko w prymitywnego przodka człowieka, ale również w dowolne zwierzę, takie jak wilk, ptak czy ryba. WiLD cechuje się dużą dozą swobody w kwestii prowadzenia rozgrywki oraz spektakularną oprawą graficzną z dynamicznym systemem pogody.

PS4

Crossout
Crossout

Akcji jeszcze nie ogłoszona (wczesny dostęp od 30 maja 2017)

Dystrybuowana w modelu biznesowym free-to-play gra MMO, opracowana przez rosyjskie studio Gaijin Entertainment – twórców takich gier jak X-Blades, Wings of Prey czy War Thunder. Mechanika zabawy stanowi połączenie rozmachu znanego z World of Tanks z postapokaliptycznym klimatem, rodem z filmów o Mad Maksie. Akcja Crossout toczy się w świecie przyszłości, wyniszczonym przez inwazję obcych i eksperymenty genetyczne, a zadaniem graczy jest przetrwanie w tym niesprzyjającym środowisku poprzez rywalizację uzbrojonych pojazdów. Przystępując do zabawy, otrzymujemy prosty łazik, wyposażony w podstawowy model działka, jednak wraz z postępami rozgrywki możemy rozbudować go za pomocą szeregu ulepszeń, przekształcając w ogromnego monster trucka czy mobilną platformę zbrojną, siejącą postrach w szeregach innych graczy. Gra oferuje szeroką gamę modyfikacji, począwszy od kształtu i opancerzenia, poprzez uzbrojenie i systemy wspomagające, na różnego rodzaju dodatkach estetycznych skończywszy.

PCPS4XONE

World War 3
World War 3

Akcji jeszcze nie ogłoszona

Ukierunkowana na rozgrywkę sieciową pierwszoosobowa strzelanina free-to-play, opracowana przez gliwickie studio The Farm 51, znane dotąd z takich tytułów jak Painkiller: Hell & Damnation, Deadfall Adventures czy Get Even. Gra World War 3 powstała we współpracy ze specjalistami w dziedzinie wojskowości i stanowi komercyjne rozwinięcie projektu realizowanego na zlecenie związanego z Polskim Holdingiem Obronnym ośrodka OBRUM. W grze wcielamy się w żołnierzy walczących w tytułowej III wojnie światowej, zaś akcja gry – choć opowiada o fikcyjnym konflikcie – rozgrywa się na terenie rzeczywistych lokacji, takich jak Paryż, Londyn czy Berlin. Walki toczą się w trybie PvPvE, w którym gracze zmagają się nie tylko ze sobą, ale także z zadaniami przygotowanymi przez twórców. Szczególny nacisk położony został na współpracę między graczami, tak więc podczas rozgrywki liczy się zarówno celne oko, jak i umiejętność planowania oraz współdziałania w drużynie.

PC

Cattle and Crops
Cattle and Crops

Symulacje jeszcze nie ogłoszona

Symulator farmy opracowany przez niemieckie studio Masterbrain Bytes. Fundamentem rozgrywki jest prowadzenie gospodarstwa, co wymaga umiejętności działania na wielu płaszczyznach. Ze względu na realistyczny system pogodowy, zasiewanie gleby wiąże się tutaj z koniecznością jej użyźniania i zadbania o uprawy – jeśli w czasie długiej suszy nie doprowadzimy wody na pole, plony mogą zmarnieć w zastraszającym tempie. By sprawnie sobie radzić na wirtualnej farmie, musimy także opanować sztukę prowadzenia pojazdów (będących odpowiednikami produktów firm pokroju Claasa, Horscha, Dammanna czy Mercedesa-Benza), co również nie jest łatwe – bez wpływu na jazdę nie pozostaje chociażby rodzaj podłoża. Hodowla zwierząt z kolei wymaga od nas przede wszystkim zatroszczenia się o pożywienie – nieodzowne okazuje się też dbanie o czystość w zagrodach i zapobieganie chorobom. Na szczęście z czasem będziemy mogli zatrudnić ludzi do pomocy, którzy wyręczają nas w części obowiązków, zdobywając przy tym doświadczenie wpływające na efektywność ich działania. Nowicjusze mogą natomiast zrobić użytek z szeregu opcji umożliwiających dostosowanie poziomu trudności do indywidualnych preferencji. Oprócz kampanii fabularnej, Cattle and Crops oferuje tryb Sandbox Mode, pozwalający na zabawę bez żadnych ograniczeń, a także tryb multiplayer, w ramach którego możemy współpracować z innymi graczami.

PC

Bless
Bless

RPG jeszcze nie ogłoszona

Wyprodukowana przez koreańskie studio NeoWiz Games przy współpracy z firmą Epic Games gra MMORPG. Akcja Bless osadzona została we wzorowanym na średniowieczu świecie fantasy, w którym dwa potężne królestwa – Hierapolis i Cosmopolis trawi konflikt o podłożu filozoficznym oraz religijnym. Bohater kreowany przez gracza staje po jednej ze zwaśnionych stron i próbuje przechylić szalę zwycięstwa na jej korzyść. Jak przystało na produkcję z gatunku MMORPG, gra oferuje możliwość wyboru klasy postaci i rozwijania jej atrybutów wraz ze zdobywanym doświadczeniem. Twórcy zadbali o mnogość zadań do wykonania i dynamiczny system walki. Wysokiej jakości oprawa wizualna Bless jest zasługą wydajnego silnika Unreal Engine 3.

PC

Project Zomboid
Project Zomboid

RPG jeszcze nie ogłoszona (wczesny dostęp od 30 sierpnia 2011)

Wyprodukowana przez niezależne studio, The Indie Stone, gra z gatunku RPG akcji. Project Zomboid przedstawia ponurą wizję świata zmagającego się z epidemią zombie. Gracz kieruje poczynaniami jednego z nielicznych pozostałych przy życiu ludzi, a jego głównym zadaniem jest przetrwanie jak najdłuższego czasu. Jak przystało na sandbox, rozgrywka pozwala na dużą swobodę działania. Bohater musi jednak nie tylko bronić się przed hordami zombie, ale także zadbać o bezpieczne schronienie, zbierać żywność, produkować potrzebne przedmioty, a nawet zatroszczyć się o własne zdrowie psychiczne. Poza trybem solowym Project Zomboid pozwala także na zabawę w kooperacji z innymi graczami. Gra posiada bardzo oszczędną oprawę wizualną, co jednak znajduje uzasadnienie w niewielkich wymaganiach sprzętowych.

PC

Cube World
Cube World

RPG jeszcze nie ogłoszona

Cube World to sandboksowa gra z gatunku RPG akcji, stworzona przez niezależne studio Picroma. Produkcja inspirowana jest m.in. kultowym Minecraftem oraz seriami Legend of Zelda i Monster Hunter. Gra nie posiada fabuły sensu stricte. Zamiast tego gracz kreuje bohatera, z którym przemierza nieskończenie duży, losowo generowany świat pełen lochów, zamków i potworów. Zabawa polegała głównie na eksplorowaniu lokacji, wykonywaniu zlecanych misji, rozwijaniu posiadanych umiejętności oraz przekształcaniu otoczenia. W zbudowanym z voxeli świecie Cube World można wznosić i niszczyć budowle, a także samodzielnie produkować przydatne przedmioty. Poza trybem rozgrywki jednoosobowej, gra oferuje również możliwość zabawy w kooperacji z innymi graczami za pośrednictwem sieci Internet.

PC

Titanic: Honor and Glory
Titanic: Honor and Glory

Przygodowe jeszcze nie ogłoszona

Pierwszoosobowa gra przygodowa studia ORM Entertainment, która pierwotnie stanowić miała jedynie modyfikację popularnej strzelaniny Crysis 2. Fabuła gry Titanic: Honor and Glory koncentruje się wokół katastrofy największego w historii statku pasażerskiego, który zatonął w 1912 roku, grzebiąc w głębinach oceanu kilkaset osób. W grze wcielamy się w postać niejakiego Roberta Morgana, który niesłusznie oskarżony ucieka przed policją, chroniąc się na pokładzie liniowca. Celem bohatera jest odnalezienie dowodów świadczących o jego niewinności, jednak po zderzeniu z górą lodową równie ważne staje się dla niego ujście z życiem z tonącego liniowca. Głównym celem twórców stało się możliwie jak najwierniejsze odtworzenie wyglądu Titanica, zaś oprócz klasycznego trybu fabularnego przygotowano także specjalny tryb swobodny, w którym możemy oddać się całkowicie zwiedzaniu słynnego statku, zaglądając w niemalże każdy jego zakamarek i wchodząc w interakcje z rozmaitymi obiektami na pokładzie.

PCPS4XONE

Total War: Arena
Total War: Arena

Strategiczne jeszcze nie ogłoszona

Gra strategiczna, łącząca elementy RTS oraz MOBA. Tytuł stanowi spin-offową odsłonę bestsellerowego cyklu Total War i udostępniany jest w formule free-to-play (za darmo) z opcją mikropłatności za niektóre udogodnienia. Total War: Arena pozwala wziąć udział w widowiskowych bitwach z udziałem maksymalnie 20 graczy podzielonych na dwie rywalizujące ze sobą drużyny. Pod komendą każdego z uczestników znajdują się trzy jednostki, liczące nie więcej niż 500 ludzi. Deweloperzy ze studia Creative Assambly zrezygnowali przy tym z ograniczeń historycznych, co umożliwia toczenie pojedynków formacjami reprezentującymi całkowicie odmienne epoki i cywilizacje. Rozgrywka nastawiona jest na kooperację w grupie i umiejętność wykorzystania unikatowych umiejętności poszczególnych oddziałów.

PC

Monster Hunter Online
Monster Hunter Online

RPG jeszcze nie ogłoszona

Zrealizowana w konwencji MMO, spin-offowa odsłona popularnej serii gier action-RPG, w której podstawowym zajęciem graczy jest polowanie na rozmaite potwory. Cykl zadebiutował w 2004 roku na konsoli PlayStation 2, a za jego powstanie od początku odpowiada japoński gigant Capcom, który tym razem połączył siły ze znaną z Call of Duty Online ekipą Tencent Games. W grze przenosimy się do ogromnego, otwartego świata i wcielamy w tytułowego łowcę potworów. Poza tradycyjnymi atakami, poszczególne postacie dysponują również potężnymi umiejętnościami specjalnymi. Rozgrywka ma jednak charakter typowo zręcznościowy, a na wynik starć bardziej od statystyk bohaterów, wpływają umiejętności manualne samych graczy. Szczególny nacisk położono na współpracę w drużynie i jest ona wręcz niezbędna do pokonania niektórych, potężniejszych gatunków potworów. O wysokiej jakości warstwę wizualną gry zadbał zaawansowany silnik CryEngine 3. Tytuł dystrybuowany jest w modelu free-to-play wspartym mikropłatnościami.

PC

Space Engineers
Space Engineers

Akcji jeszcze nie ogłoszona (wczesny dostęp od 23 października 2013)

Sandboksowa gra symulacyjna, wyprodukowana przez niezależne studio Keen Software House. Akcja Space Engineers toczy się w przestrzeni kosmicznej, a gracze wcielają się w role inżynierów, których zadaniem jest budowanie baz, wydobywanie surowców i zapewnienie przetrwania kolonii. Gra stworzona została w oparciu o przewidywania amerykańskiej agencji kosmicznej (NASA) dotyczące warunków podboju kosmosu w ciągu kilkudziesięciu przyszłych lat. Rozgrywka obejmuje dwa tryby – creative mode i survival mode. W obu przypadkach gracze mają dużą swobodę działań, w tym możliwość samodzielnego konstruowania statków i maszyn, a także transformacji otoczenia. Od strony technicznej Space Engineers korzysta z autorskiego silnika VRAGE 2.0, którego atutem jest rozbudowany moduł symulujący oddziaływanie praw fizyki w kosmosie.

PC

Jeżeli chcesz zobaczyć więcej gier z wybranego okresu czasu to wybierz gatunek gry.