Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 lipca 2016, 11:31

autor: Adrian Werner

Zapowiedziano platformówkę Sonic Mania - nową odsłonę marki bazującą na 16-bitowych klasykach

Firma Sega zapowiedziała grę Sonic Mania. Będzie to oldskulowa dwuwymiarowa platformówka, odwołująca się do klasycznych 16-bitowych odsłon tego cyklu. Projekt ukaże się w przyszłym roku na PC, Xboksie One i PlayStation 4.

W przyszłym roku marka Sonic obchodzić będzie dwudzieste piąte urodziny. Z tej okazji jej właściciel, czyli firma Sega, szykuje dla fanów serii sporo atrakcji i jedna z nich została właśnie ujawniona. Wydawca zapowiedział grę Sonic Mania, która zmierza na pecety oraz konsole PlayStation 4 i Xbox One. Premiera planowana jest na wiosnę przyszłego roku. Produkcja odwoływać się będzie do najstarszych, dwuwymiarowych odsłon cyklu, które ukazały się na 16-bitową konsolę Mega Drive.

SONIC MANIA SKRÓCIE:
  • Deweloperzy: Sonic Team, Christian Whitehead, Headcannon, PagodaWest Games
  • Wydawca: Sega
  • Gatunek: platformówka 2D
  • Platformy: PC, PS4, XONE
  • Data premiery: wiosna 2017 r.

Gra wzorowana ma być na 16-bitowych odsłonach serii zarówno pod względem rozgrywki, jak i oprawy wizualnej. Otrzymamy zatem klasyczną dwuwymiarową platformówkę, w której będziemy pędzili na złamanie karku przez pełne pułapek i wrogów mapy, po drodze zbierając złote pierścienie. Do wyboru będą trzy postacie – Sonic, Tails i Knuckles. Każda z nich posiadać ma odrobinę inne umiejętności. Wszystko to ukazane zostanie za pomocą lekko rozpikselowanej grafiki, gdzie nawet animacje mają wiernie symulować to, co potrafiła osiągnąć konsola Sega Mega Drive.

Sonic Mania zaoferuje zremiksowane wersje wielu klasycznych poziomów z Sonic the Hedgehog, Sonic the Hedgehog 2, Sonic the Hedgehog 3 oraz Sonic & Knuckles. Zmiany nie będą jedynie kosmetyczne i mają mocno odmienić strukturę poziomów. Do tego dojdzie potężny zestaw świeżych map osadzonych w nowych typach światów. Produkcja ma mieć obszerną zawartość – autorzy obiecali, że jej przejście zajmie znacznie więcej czasu niż ukończenie Sonic Generations.

Nad projektem pracuje wiele różnych zespołów. Pracami zarządza japońskie Sonic Team, a zawartość gry tworzy deweloper Christian Whitehead oraz studia Headcannon i PagodaWest Games. Christian Whitehead to człowiek, który wspólnie z firmą Headcannon opracował ulepszone konwersje Sonic the Hedgehog CD, Sonic the Hedgehog oraz Sonic the Hedgehog 2 na współczesne platformy. Z kolei PagodaWest ma na koncie zainspirowaną serią z niebieskim jeżem wyśmienitą mobilną platformówkę Major Magnet. Wszyscy twórcy zaangażowani w produkcję są więc fanami cyklu i przyznają, że zaangażowanie w Sonic Mania to dla nich spełnienie marzeń.

Natomiast w przypadku oprawy muzycznej Sega sięgnęła do społeczności fanowskiej i do opracowania ścieżki dźwiękowej zaangażowała kompozytora Tee Lopes, który przez wiele lat zasypywał swój kanał YouTube popularnymi remiksami najlepszych utworów z soundtracków serii Sonic.

  1. Oficjalna strona serii

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej