Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 1 lipca 2016, 10:55

autor: Maciej Żulpo

Remake System Shock może doczekać się zmiany silnika graficznego

„Jeśli zajdzie uzasadniona potrzeba, zmienimy silnik graficzny System Shocka” – zadeklarował jeden z deweloperów ze studia Night Dive, tworzący remaster kultowego tytułu z 1994 roku. Stwierdzenie jest odpowiedzią na zarzuty dotyczące słabej optymalizacji wersji demonstracyjnej gry.

Twórcy System Shock Remake, znanego już oficjalnie jako po prostu System Shock, mogą zastąpić obecny silnik graficzny gry – Unity – innym, jak Unreal Engine. Sugestię taką wysnuł pracujący nad remasterem grafik (kryjący się pod pseudonimem MaxOfS2D), po tym jak jeden z fanów produkcji zarzucił jej wersji demonstracyjnej słabą optymalizację i niedostateczną płynność działania pomimo posiadania mocnego sprzętu. Jak stwierdził MaxOfS2D:

Problemy z wydajnością związane są z małą liczbą ludzi pracujących nad demem (4 osoby). Mimo że nie wiążą się bezpośrednio z silnikiem graficznym samym w sobie, jeśli koniec końców dojdziemy do wniosku, że jego zmiana będzie sensowna dla projektu, podejmiemy taką decyzję.

Kwestię tę poruszył także współtworzący remaster Jason Fader:

Choć obecnie używany Unity, sporo osób wspierających projekt finansowo sugerowało nam przejście na Unreal Engine. Technologia ma dla nas jednak znaczenie drugorzędne – przede wszystkim chcemy uczynić System Shocka najlepszym możliwym doświadczeniem dla graczy i fanów serii.

Czyżby System Shock miał niebawem zmodyfikować swój kosmiczny wygląd? - System Shock Remake może doczekać się zmiany silnika graficznego - wiadomość - 2016-07-01
Czyżby System Shock miał niebawem zmodyfikować swój kosmiczny wygląd?

Pierwsze zastrzeżenia dotyczące optymalizacji System Shocka wzbudziła ostatnia publikacja wymagań sprzętowych projektu, nieróżniących się zbytnio od tych z ostatniego Dooma. Należy jednak pamiętać, że projekt wciąż znajduje się w fazie pre-alpha i zmiany w zakresie jego optymalizacji są więcej niż pewne.

Demo produkcji udostępniono przedwczoraj – znajdziecie je na Steamie, GOG-u lub w Humble Store. Dodatkowo projekt możecie wesprzeć, udając się na stronę poświęconej mu kickstarterowej zbiórki.

Premierę zremasterowanego System Shocka zaplanowano na grudzień 2017 roku. Gra ukaże się na pecetach i Xboksie One.