Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 czerwca 2016, 11:59

autor: Adrian Werner

Mod Day of Infamy do Insurgency zostanie przerobiony na komercyjną taktyczną strzelankę

Studio New World Interactive ogłosiło, że osadzony w realiach II wojny światowej mod Day of Infamy do taktycznej strzelanki Insurgency ulegnie rozbudowaniu i przeobrazi się w samodzielną komercyjną produkcję.

W styczniu tego roku autorzy taktycznej strzelanki Insurgency wypuścili do niej własną modyfikację zatytułowaną Day of Infamy, która przenosiła akcję z czasów współczesnych w realia II wojny światowej. Projekt okazał się na tyle dużym sukcesem, że studio New World Interactive postanowiło zbudować na jego kanwie samodzielną produkcję.

Gra nosić będzie ten sam tytuł, co mod. Komercyjne Day of Infamy zaoferuje wyższy poziom dopracowania oraz nowe mapy, bronie i mechanizmy rozgrywki. W planach jest tylko wersja pecetowa. Wczesna wersja projektu trafi do sprzedaży na Steam Early Access w przyszłym miesiącu w cenie 20 dolarów (ok. 75 złotych).

Produkcja pozwoli na walkę m.in. na plażach Sycylii, w pokrytych śniegiem belgijskich lasach oraz wielu innych typowych dla tego konfliktu lokacjach. Rozgrywka przypominać będzie to, co oferuje Insurgency. Otrzymamy więc hardkorową taktyczną strzelankę, w której ważniejsza od refleksu okaże się zdolność planowania i dobra współpraca z kolegami z drużyny. Autorzy postawią na realizm i często nawet jedna kula wystarczy, aby nasza postać pożegnała się z życiem.

Rozgrywka obracać się będzie wokół realizowania konkretnych celów, np. walki o przejmowanie punktów kontrolnych na mapie. Każda strona posiadać ma określoną liczbę tzw. fal posiłków, pozwalających zabitym graczom na respawn i powrót do zabawy. Zapas tych fal będzie można odnowić poprzez skuteczne wypełnianie zadań. Powróci także świetny system czatu głosowego, w ramach którego wrogowie będą mogli podsłuchać nasze rozmowy, o ile tylko zakradną się wystarczająco blisko.

Jednocześnie do tych znanych z Insurgency fundamentów zostaną dodane nowe elementy, które mają zagwarantować, że Day of Infamy będzie czymś więcej niż tylko prostą przeróbką pierwowzoru. Wśród tych nowości znajdzie się opcja stania się oficerem. Tego typu postać przy pomocy drugiego gracza dysponującego radiem (kosztem mniejszej ilości uzbrojenia) będzie w stanie przywoływać na mapę ostrzał artyleryjski. Na rozgrywkę w istotny sposób wpłyną także dostępne typy uzbrojenia. Wśród nich znajdziemy miotacze ognia. Co ciekawe, trafienie w zbiornik z substancją palną spowoduje jej wyciek (jeśli użyjemy kuli o małym kalibrze) lub wręcz wybuch (w przypadku penetracji pociskiem dużego kalibru).

  1. New World Interactive – oficjalna strona studia

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej