Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 1 czerwca 2016, 09:31

autor: Adrian Werner

Square Enix zwiększy inwestycje w mobilne gry premium – mija moda na free-to-play?

Podczas konferencji omawiającej wyniki finansowe firmy Square Enix przedstawiciele wydawcy zapowiedzieli, że zamierza on znacząco zwiększyć inwestycje w produkcję mobilnych gier premium, a więc pozycji pozbawionych mikropłatności.

Remake Adventures of Mana to jeden z najnowszych przykładów gry premium od Square Enix.

Firma Square Enix wyśmienicie odnalazła się na rynku mobilnym, m.in. dzięki obszernej i różnorodnej ofercie gier free-to-play. Okazuje się jednak, że wydawca na tyle dobrze radzi sobie w także kategorii premium, że zamierza znacząco zwiększyć inwestycje w tego typu produkcje.

Informacje te pochodzą z konferencji omawiające wyniki finansowe firmy. Szefostwo Square Enix nie zamierza oczywiście rezygnować z gier darmowych z mikropłatnościami. W zeszłym roku wydawca wypracował 631 mln dolarów przychodu na rynku mobilnym i zdecydowana większość z tej sumy pochodziła z pozycji free-to-play. Jednakże równocześnie korporacja zauważyła wyrażny wzrost zainteresowania grami premium. Ponadto, jak wytłumaczono, produkcje te mają tę zaletę, że choć nie osiągają zawrotnych wyników wkrótce po premierze, to sprzedają się dobrze przez długie lata, stanowiąc pewne źródło zarobku. Premiera nowej odsłony cyklu powoduje też duży skok popularności poprzednich części. Podobnie dobry efekt mają promocje i nawet po ich zakończeniu sprzedaż pozostaje przez pewien czas na wyższym poziomie niż przed obniżką ceny.

 

Inna zaletą gier premium są niskie koszty ich wspierania po premierze. W przypadku gier free-to-play wydawca musi cały czas inwestować spore środki w opracowywanie regularnych aktualizacji z nową zawartością oraz organizować częste eventy, gdyż bez tego gracze tracą zainteresowanie projektem. W przypadku tytułów premium nie ma tego problemu.

Wszystko to powoduje, że Square Enix zamierza zwiększyć ilość produkowanych gier premium. Wydawca podkreśla, że wydatnie pomoże w tym wzrost mocy urządzeń mobilnych, co ułatwia tworzenie bardziej ambitnych produkcji. Firma celuje w projekty o podobnej skali, jak te, które tworzy na konsole przenośne. Część z tego co trafi na smartfony i konsole będzie konwersjami, ale w planach są także pozycje opracowane od podstaw z myślą o rynku mobilnym.

Mamy nadzieję, że wydawcy uda się zrealizować wszystkie te plany. Rynek mobilny jest obecnie zdominowany przez model free-to-play, dlatego zwiększenie skali inwestycji w gry premium przez tak dużą firmę jak Square Enix jest bardzo dobrą nowiną.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej