Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 kwietnia 2016, 10:20

autor: Adrian Werner

Project Nova - zapowiedziano strzelankę free-to-play w uniwersum EVE Online

Studio CCP zapowiedziało Project Nova. Będzie to nastawiona na tryb multiplayer pierwszoosobowa strzelanka osadzona w uniwersum EVE Online, która wykorzysta model darmowy z mikropłatnościami.

Studio CCP od wielu lat próbuje zaoferować pecetowym fanom gry EVE Online możliwość zagrania w pierwszoosobową strzelankę osadzoną w tym uniwersum. Początkowo rozważano przeniesienie na PC konsolowego DUST 514. Potem postanowiono, że czysta konwersja nie wystarczy i rozpoczęto prace nad znacząco rozbudowaną wersją zatytułowaną Project Legion, ale o tej produkcji przez ostatnie dwa lata było podejrzanie cicho. Teraz dowiedzieliśmy, że powodem tego było gruntowne przebudowanie całej produkcji. To, co ostatecznie wyszło z tych przeróbek właśnie zostało oficjalnie zapowiedziane jako Project Nova i mocno odbiega od tego, co oferowało DUST 514.

Wczesną wersję gry zaprezentowano miłośnikom marki podczas konwentu Fanfest 2016. Ujawniono na nim, że Project Nova powstaje wyłącznie z myślą o pecetach i oparty zostanie na modelu darmowym z mikropłatnościami. Gra wykorzysta silnik Unreal Engine 4.0. Na razie autorzy nie są gotowi podać planowanej daty premiery.

W porównaniu z Dust 514 i Project Legion, praktycznie do zera zostaną zredukowane elementy MMO. Zamiast tego gra skoncentruje się na bardziej tradycyjnych FPS-owych potyczkach, a większość z nich toczyć będziemy na pokładach statków i stacji kosmicznych. Ponadto nacisk położony zostanie na dynamiczne starcia w ciasnych korytarzach, a nie na bitwy rozgrywane na dużych otwartych przestrzeniach.

Opuszczenie znanych z Dust 514 powierzchni planet oznacza również porzucenie opcji wzywania bombardowań przeprowadzanych z orbity przez graczy w EVE Online. Autorom podobał się ten pomysł, ale prawie nikt z niego nie korzystał. Generalnie zabraknie jakichkolwiek bezpośrednich interakcji między tym MMO a Project Nova. W przyszłości jakieś połączenia mogą się pojawić, ale ograniczone one zostaną do warstwy ekonomicznej.

Mechanizmy rozgrywki mają zaoferować elementy taktycznych strzelanek. Kierowane przez nas postacie nie będą w stanie przyjąć całej serii na klatę, więc gracze zmuszeni zostaną do bardziej ostrożnej rozgrywki. Project Nova zaoferuje osiem klas o różnych specjalizacjach i ekwipunku. Pojawi się system rozwoju, ale w jego ramach nie będziemy czynili postaci potężniejszą. Zamiast tego punkty doświadczenia pozwolą nam w dalej idącym stopniu dopasować żołnierza do własnego stylu gry, ostatecznie tworząc coś, co w praktyce ma być spersonalizowaną klasą. Idea jest taka, aby początkujący gracze nie byli zmuszeni do korzystania ze słabszego sprzętu niż weterani.

  1. CCP – oficjalna strona studia

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej