futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 29 marca 2016, 11:49

autor: Kamil Zwijacz

Recenzje Oculus Rifta - udany debiut wyczekiwanego sprzętu

Pierwsze egzemplarze Oculus Rifta zostały wysłane do klientów, a w sieci pojawiły się wrażenia recenzentów z obcowania z tym sprzętem. Pisząc w skrócie, technologia robi bardzo dobre wrażenie, aczkolwiek jej twórcy mają jeszcze co poprawiać.

Pierwsze egzemplarze Oculus Rifta zostały wysłane wczoraj do nabywców, a w sieci pojawiły się recenzje, pierwsze wrażenia i inne tego typu artykuły, w związku z czym wiemy już, jak wypada komercyjna wersja wyczekiwanego urządzenia. Jeżeli liczyliście na dobry i dopracowany gadżet, to właśnie taki on jest. Recenzenci chwalą rozmaite rzeczy – od bardzo dobrego wykonania i ładnego wyglądu, przez prostą instalację, po techniczne aspekty pokroju niezauważalnych opóźnień w wykrywaniu ruchów graczy.

Zabawa sama w sobie jest świetna, aczkolwiek przeszkadza brak dedykowanych kontrolerów, które mają zadebiutować dopiero za kilka miesięcy. Ponadto dłuższe sesje z wirtualną rzeczywistością mogą być męczące. Część gier zapewnia jednak niesamowite wrażenia, a sama technologia po prostu znakomicie rokuje na przyszłość.

Jedną z obecnych bolączek Oculus Rifta jest brak dedykowanych kontrolerów, które ukażą się dopiero za kilka miesięcy. - Recenzje Oculus Rifta - udany debiut wyczekiwanego sprzętu - wiadomość - 2016-03-29
Jedną z obecnych bolączek Oculus Rifta jest brak dedykowanych kontrolerów, które ukażą się dopiero za kilka miesięcy.
Oculus Rift w skrócie:
  • Gogle rzeczywistości wirtualnej
  • Kosztują około 3 tysiące złotych
  • Według recenzentów sprzęt jest dobry, zabawa świetna, ale technologia wymaga jeszcze dopracowania

Urządzenie nie jest jednak idealne. Podczas zabawy uciążliwy może być np. długi kabel wychodzący z Oculusa. W rozgrywce przeszkadzają też meble i przedmioty znajdujące się w pokoju. Oczywiście pomieszczenie należy odpowiednio „oczyścić” przed rozpoczęciem użytkowania gogli, ale nie za bardzo mają one ochotę na sygnalizowanie graczowi, że np. zbliża się do krawędzi przestrzeni wydzielonej na rozgrywkę. Poza tym wszystkim pozostaje także kwestia ceny. Jak dobrze wiemy, za sprzęt trzeba zapłacić około 3 tysiące złotych, ale do tego należy też doliczyć mocny komputer z kartą grafiki przynajmniej na poziomie GeForce’a GTX 970.

Na koniec zamieszczamy recenzję sprzętu opublikowaną przez Digital Foundry oraz kilka linków do artykułów zamieszczonych w innych serwisach.

Recenzje Oculus Rifta: