Wiadomość sprzęt i soft 15 marca 2016, 11:35

autor: Entelarmer

Xbox One będzie obsługiwał cross-network

Firma Microsoft zapowiedziała kilka nowości w związku z trwającymi targami GDC 2016. Wśród nich jest umożliwienie wspólnej gry posiadaczom PC z systemem Windows 10 oraz konsol Xbox One i PlayStation 4.

Microsoft pozwoli deweloperom wybrać, czy posiadacze PS4 i XONE będą mogli zmierzyć się ze sobą w produkcjach sieciowych. - Xbox One z obsługą Cross-Network - wiadomość - 2016-03-15
Microsoft pozwoli deweloperom wybrać, czy posiadacze PS4 i XONE będą mogli zmierzyć się ze sobą w produkcjach sieciowych.

Firma Microsoft wystosowała oświadczenie w związku z trwającą konferencją GDC 2016, w którym poinformowała o planowanych nowościach, takich jak zapowiedziane rok temu rozszerzenie inicjatywy ID@Xbox (program wsparcia twórców niezależnych) na komputery osobiste z systemem Windows 10 czy dalsze wsparcie dla programu Xbox Game Preview (odpowiednik Wczesnego Dostępu platformy Steam na konsoli Xbox One). Wspomniano też o rozwiązaniu problemu niedostępności narzędzi XNA na Xboksie One poprzez wprowadzenie wsparcia dla Monogame, dostępnego jako oprogramowanie typu open source – pierwszą produkcją, która je wykorzysta będzie Axiom Verge. Najważniejszą nowością będzie umożliwienie twórcom tworzenia produkcji ze wsparciem rozgrywki cross-platform – innymi słowy takich, które umożliwią wspólną grę użytkownikom różnych platform sprzętowych. Co istotne, dotyczy to nie tylko sesji z posiadaczami Xboksa One i PC, lecz także konkurencyjnej PlayStation 4. Niemniej decyzja o zaimplementowaniu tej opcji pozostanie w gestii deweloperów, przy czym Microsoft nie omieszkał się pochwalić, że popularne Rocket League studia Psyonix będzie jedną z pierwszych produkcji z opcją multiplatformowych potyczek.

Xbox One z obsługą Cross-Network - ilustracja #2

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.

Zagraj w najlepsze gry!

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
15.03.2016 11:50
-7
baksleszek
36
Mustard Race

O ile cross-platformowy multi były fajny w przypadku obu konsol to dokładanie pc jest dla mnie błędem ze względu na panujących na pctowych serwerach cheaterów.

W popularnych tytułach aż roi się od nieuczciwych graczy na pctowym multi.

15.03.2016 11:59
4
odpowiedz
Cziczaki
105
Renifer

Jakby na konsolach nie było cheaterów. A wieże i stosy ciał w mieście w GTA V w multi to samo z siebie się pojawia, tak? Wiatrak przed wyjazdem z garażu to feature?

post wyedytowany przez Cziczaki 2016-03-15 12:00:28
15.03.2016 12:02
odpowiedz
TheLastJedi
28
Pretorianin

No to może być problem, ale zastanawia mnie w jaki sposób można by cheatować w Rocket League, wallhacki nic nie dadzą, chyba że jakieś autoaimy chamskie, ale nie wiem jak by to miało działać. Dopóki to nie są strzelanki to spoko jak dla mnie , jak gra się padem nie powinno być różnic.

15.03.2016 12:15
1
odpowiedz
tommy_1234
99
Global Elite

Moim zdaniem fajne rozwiązanie, ale tylko dla konsol. I nie chodzi tu o cheaty, lecz o sam sposób sterowania, wiadomo że w gry typu FPS zdecydowanie łatwiej jest ogarnąć rozgrywkę w sieci myszą i klawiaturą (przynajmniej dla mnie) Prostym jest że w takim wypadku, połączeniu konsol wraz z PC nie miało by sensu, gdyż większość gier FPS na konsole ma tryb automatycznego celowania, oczywiście można go wyłączyć, ale każdy wie że nowi gracze nie są w stanie szybko okiełznać celowania swobodnego padem, jest to trudne do nauczenia, ludzie po prostu by się zniechęcali do gry, takie jest moje zdanie.

15.03.2016 12:36
odpowiedz
master698
32
Chorąży

Czy czasem Microsoft już nie robił wcześniej testów cross platform? Bo z tego co pamiętam to wynik nie był za bardzo korzystny dla konsol (w grach FPS konsolowcy dostawali baty od PC'ów , co nie dziwi bo myszka jest jednak bardziej precyzyjna niż pad). Idea jest fajna, tyle że jak już wspomniałem, powoduje pewne nierówności.

15.03.2016 13:22
1
odpowiedz
kaszanka9
74
Delbralstroperslerartor

He he, co tu się chwalić, jak sami taką możliwość blokowali, no bo konsole za paywallem siedzą, wszystko musi być pod kontrolą sony/m$ i abo za mp musi się zgadzać.

15.03.2016 14:16
-1
odpowiedz
izbi320
9
Chorąży

Jako gracz PC nie mam żadnych obiekcji jeżeli chodzi o gry między platformowe.

15.03.2016 15:18
-1
odpowiedz
cswthomas93pl
57
Legend

Xbox One z PS4 jak najbardziej tak. PC? Niezbyt. Dlaczego? Już tłumaczę. Wyżej zostało wspomniane - przewaga, cheaty. Cieszę się spokojną rozgrywką bez cheatów na PS4 w takim GTA Online. Na PC jest masa wszelkiej maści moderów i hackerów, którzy psują grę. Łatwo dostać bana, kiedy jakiś jeleń zacznie Ci spawnować workami z pieniędzmi.

Jestem na nie.

15.03.2016 22:21
-1
odpowiedz
1 odpowiedź
raveenn
40
Centurion

Czytam Wasze wypowiedzi i jak na razie wszyscy jeśłi piszą o konkurencji pad vs mysz klawiatura to stwierdzają że mysz +klawa jest precyzyjniejsza... hm to ja się spytam dlaczego nie może być na konsoli pad i zestaw mysz+klawa???, bo co będą przez to cheaterzy czy będą haczyć sam system????
Czy być może to ma odróżniać Konsole od PC ale jeśli tak to sztucznie, bo sami przyznajecie że w FPS zestaw klawa+mysz jest lepsza...

17.03.2016 15:09
TheLastJedi
28
Pretorianin

No bo Sony i M$ boją się dać możliwość podpięcia klaw i myszek bo wtedy konsole nie byłyby niczym innym jak słabszym technicznie PC. M$ się boi że do neta i multimediów już nie potrzebny byłby PC bo myszką dałoby radę to ogarniać, a przecież Windy trzeba sprzedać. już nie mówiąc o utracie jako takiego monopolu na akcesoria bo pady raczej ludzie kupują oryginalne do konsol, a tu weź ogarnij pierdyliard klaw i myszek. No chyba że wypuszczą "jedyne słuszne" k+m. Nie oszukujmy się, konsolowiec może śmiało grać z bezprzewodową klawą na kolanach siedząc na kanapie i z myszką leżąca na kanapie obok na podkładce w FPSy na konsolach, wolność wyboru, komu by to przeszkadzało?

16.03.2016 00:52
odpowiedz
DymekRPG
100
ARTPOP

Bardzo dobra decyzja, nic tylko czekać aż twórcy to wykorzystają.
Nie przeszkadza mi ani gra z konkurencyjną konsolą, ani z pecetowcami. W takim RL zawsze można to wyłączyć jak komuś nie odpowiada i podejrzewam, że w ewentualnych przyszłych produkcjach będzie to samo.
A ile możliwości to otwiera - np. dodanie FFXIV na XONE - wtedy gra działałaby jednocześnie na PS3,PS4,PC,XONE - a to już taki mały przełom.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze