Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 lutego 2016, 17:35

autor: Adrian Werner

Slashy Souls - dziś zadebiutuje mobilny kuzyn Dark Souls

Firma Bandai Namco zapowiedziała Slashy Souls, czyli mobilnego endless runnera zainspirowanego serią Dark Souls. Premiera gry nastąpi za kilka godzin.

Slashy Souls reinterpretuje stylistykę serii Dark Souls w formie wzorowanej na grach z 16-bitowych konsol. - Slashy Souls - dziś zadebiutuje mobilny kuzyn Dark Souls  - wiadomość - 2016-02-29
Slashy Souls reinterpretuje stylistykę serii Dark Souls w formie wzorowanej na grach z 16-bitowych konsol.

We wrześniu zeszłego roku firma Bandai Namco zarejestrowała znak towarowy Slashy Souls. Wiele osób podejrzewało wtedy, że będzie to tytuł mobilnej odsłony popularnej marki Dark Souls. Te przewidywania okazały się prawdziwe i wydawca wczoraj wieczorem ujawnił ten projekt. Nie będziemy musieli długo czekać na jego premierę, gdyż ma on zadebiutować dzisiaj wieczorem. Gra dostępna będzie wyłącznie na urządzenia mobilne działające w oparciu o systemy iOS i Android. Produkcja najprawdopodobniej wykorzysta model darmowy z mikropłatnościami.

Aktualizacja: Wydaje się, że europejska wersja gry zaliczyła lekkie opóźnienie. Obecnie Slashy Souls dostępne jest tylko w amerykańskich App Store i Google Play.

Zaktualizujemy tę wiadomość, gdy gra stanie się dostępna dla europejskich użytkowników

Pomimo tytułu, gra nie jest oficjalnie częścią cyklu Dark Souls. Bez takiej informacji ze strony wydawcy dojście do tego wniosku byłoby trudne, gdyż Slashy Souls w oczywisty sposób nawiązuje do popularnej marki studia From Software. Znajdziemy tutaj ten sam klimat, podobne projekty postaci, lokacji i potworów oraz wysoki poziom trudności. Pojawiają się nawet słynne ogniska oraz informujący o końcu zabawy komunikat „You Died”. Mamy więc do czynienia z produkcją wzorującą się na pierwowzorze, ale nie powiązaną z nim pod względem fabularnym.

Slashy Souls to platformówka typu endless runner stylizowana na 16-bitową produkcję. Gracz wciela się w odzianego w zbroję rycerza, który pędzi przez pełne potworów i pułapek niekończące się plansze. Podczas zabawy musimy unikać zagrożeń, zbierać przedmioty oraz walczyć z wrogami, wśród których poza zwykłymi przeciwnikami pojawiają się także potężni bossowie. W trakcie rozgrywki gracz może korzystać z różnorodnego uzbrojenia oraz pomagać sobie zaklęciami.

Wszystko to w sumie składa się na sympatyczną platformówkę o ciekawym klimacie i wysokim poziomie trudności Gracze mający nadzieję na mobilne Dark Souls nie znajdą tutaj tego, na co czekali, ale produkcja może być ciekawą propozycją dla osób szukających czegoś lżejszego.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej