Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 5 lutego 2016, 11:44

autor: Adrian Werner

Lost in Harmony - na Androida trafiła nowa gra współtwórcy Valiant Hearts: The Great War

W usłudze Google Play zadebiutował projekt Lost in Harmony, czyli skrzyżowanie runnera i gry muzycznej, które opracował współtwórca Valiant Hearts: The Great War.

Jakiś czas temu szeregi firmy Ubisoft opuścił Yoan Fanise, czyli człowiek, który był jednym z dwóch głównych projektantów przy wyśmienitym Valiant Hearts: The Great War. Założył potem studio Digixart Entertainment i teraz na Androida trafiła pierwsza gra tego zespołu, czyli zręcznościówka Lost in Harmony.

Gra kilka tygodni temu zadebiutowała na iOS, gdzie zebrała pozytywne recenzje. To wydanie kosztuje 13 zł. i pozbawione jest mikropłatności. Natomiast edycję na Androida możemy pobrać za darmo i rozegrać kilka pierwszych rozdziałów kampanii, a resztę odblokować za pomocą jednorazowej opłaty w wysokości 13 zł.

Lost in Harmony opowiada historię pary nastolatków – chłopca Kaito i jego przyjaciółki imieniem Aya. Fabuła obraca się wokół ciężkiej choroby dziewczyny i prób poradzenia sobie z tym jej przyjaciela. Większość akcji toczy się w snach Kaito, które w formie alegorycznej przekazują przez co przechodzi.

Tworząc Lost in Harmony autorzy zdecydowali się na połączenie elementów runnera i gry muzycznej. Podczas zabawy obserwujemy parę bohaterów automatycznie jadących na jednej deskorolce w stronę ekranu. Za pomocą prostych gestów musimy unikać przeszkód i zagrożeń, zmieniając położenie postaci na trasie oraz wykonując skoki. Mapy nie są nieskończone i każda z nich ma jasno określony początek oraz koniec.

Jednocześnie rozgrywce towarzyszą melodie stanowiące zremiksowane wersje utworów muzyki klasycznej. W ich rytmie na ekranie pojawiają się symbole, które musimy w odpowiednich momentach naciskać. Brzmi to prosto, ale już po kilku etapach zaczynamy mieć ręce pełne roboty, gdyż jednoczesne unikanie przeszkód i pilnowanie wystukiwania rytmu wymaga mocno podzielnej uwagi. Dodatkową atrakcją jest możliwość tworzenia własnych misji na bazie piosenek z serwisów iTunes lub Soundcloud oraz korzystania z tego typu kreacji opracowanych przez resztę społeczności.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej