Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 31 grudnia 2015, 11:42

autor: Adrian Werner

Platformówka Lucky’s Tale będzie dołączana do Oculus Rift

Studio Playful Corp pochwaliło się, że do każdego egzemplarza okularów VR Oculus Rift dołączana będzie pełna wersja trójwymiarowej platformówki Lucky’s Tale.

Lucky’s Tale zainspirowane zostało trójwymiarowymi platformówkami z drugiej połowy lat 90. ubiegłego wieku. - Platformówka Lucky’s Tale będzie dołączana do Oculus Rift - wiadomość - 2015-12-31
Lucky’s Tale zainspirowane zostało trójwymiarowymi platformówkami z drugiej połowy lat 90. ubiegłego wieku.

Zachęcanie klientów do zakupu konsol poprzez dołączanie do nich darmowych gier jest praktyką stosowaną z sukcesem od samych początków tej branży. Teraz tę sprawdzoną metodę chcą wykorzystać twórcy Oculus Rift. Ogłosili oni, że do każdego egzemplarza ich okularów VR dołączana będzie pełna wersja trójwymiarowej platformówki Lucky’s Tale.

Wybór tego tytułu jest trochę zaskakujący, gdyż nie jest to wcale gra z perspektywą pierwszoosobową. Zamiast umożliwić nam wcielenie się w główną postać, czyli lisa imieniem Lucky, produkcja obsadzi nas w roli kontrolującego jego ruchy obserwatora. Brzmi to trochę dziwnie, ale osoby, które miały okazję wypróbować wczesną wersję projektu twierdzą, że świetnie sprawdza się to w akcji. Warto zresztą przypomnieć, że nie jest to jedyny tytuł, który połączy technologię VR z widokiem TPP. Na podobne rozwiązanie zdecydowało się także m.in. studio Insomniac Games przy grze Edge of Nowhere.

Lucky’s Tale powstaje w studiu Playful Corp. Gra odwołuje się do stylu trójwymiarowych platformówek, który dominował w drugiej połowie lat 90. ubiegłego wieku. Podczas zabawy będziemy zatem eksplorowali kolorowe poziomy, walczyli z wrogami, omijali pułapki i przeszkody oraz gromadzili różnorodne przedmioty. Zabawę urozmaicą liczne mini gierki oraz starcia z potężnymi bossami, a mapy mają zostać gęsto zapełnione różnymi sekretami.

Jednocześnie autorzy dużo wysiłku włożyli w zaprojektowanie gry tak, aby pasowała do technologii VR. Sterowanie będzie przypominało klasyczne platformówki, a mapy mają być dosyć liniowe. To ostatnie wynika z faktu, że w Lucky’s Tale kamera ma podążać za postacią i nie uzyskamy pełnej swobody manipulowania perspektywą. Z tego powodu obroty o 180 stopni nie sprawdzałyby się zbyt dobrze, więc kampanię opracowano tak, aby gracz prawie nigdy nie musiał cofać się do zwiedzonych już lokacji. W kilku przypadkach, gdy będzie to konieczne zastosowane zostaną portale teleportacyjne.

Przypomnijmy, że konsumencka wersja Oculus Rift ma trafić do sprzedaży w pierwszy kwartale przyszłego roku. Do okularów dołączany będzie pad z Xboksa One, a w późniejszym terminie ukaże się specjalny kontroler Oculus Touch, lepiej dostosowany do wymagań wirtualnej rzeczywistości.

  1. Playful Corp – oficjalna strona studia

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej