Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 listopada 2015, 10:40

Age of Charlemagne - nadciąga największe DLC do Total War: Attila

Studio Creative Assembly zapowiedziało Age of Charlemagne - DLC do gry Total War: Attila. Dodatek ma być największym z dotychczasowym i wprowadzi sporo zawartości oraz istotne zmiany w mechanizmach rozgrywki.

Studio Creative Assembly zapowiedziało kolejne rozszerzenie do strategii Total War: Attila, zatytułowane Age of Charlemagne. Zgodnie z tytułem przeniesiemy się w nim do czasów Karola Wielkiego (poczynając od 768 roku), rodzącego się feudalizmu oraz ciężkozbrojnego rycerstwa. Nie dziwi więc, że według twórców najnowsze DLC ma być zarazem największym z dotychczasowych dodatków do Atylli. Rozszerzenie zaoferuje obszerną kampanię, mapę wzbogaconą o 52 prowincje oraz nowy wygląd interfejsu. Nie zabraknie też 8 kolejnych frakcji, budynków i technologii, a także ponad 300 nowych jednostek, oddających zmiany w sztuce wojennej tamtego okresu.

Age of Charlemagne przeniesie nas do burzliwych czasów rodzącego się feudalizmu. - Age of Charlemagne - nadciąga największe DLC do Total War: Attila - wiadomość - 2015-11-25
Age of Charlemagne przeniesie nas do burzliwych czasów rodzącego się feudalizmu.

Oprócz tego typu nowości Age of Charlemagne wprowadzi też istotne zmiany w wielu elementach rozgrywki. Ustanowienie własnego królestwa (nawiasem mówiąc, o wybranej przez nas nazwie) będzie wymagało spełnienia określonych warunków, odmiennych dla poszczególnych frakcji. Każda z nich będzie miała też unikalne wydarzenia (obok wspólnych dla wszystkich nacji), zwane Kingdom Events. Te będą wzorowane na historii powszechnej, choć oczywiście nic nie będzie stało na przeszkodzie, by nieco odejść od wersji znanej z podręczników. Niemniej trzeba będzie uważać ze zbyt agresywną polityką, a to za sprawą nowego współczynnika War Weariness, mającego oddać zmęczenie ludności Europy nieustającymi konfliktami po upadku zachodniej części Cesarstwa Rzymskiego. Mówiąc krótko, im rzadziej będziemy prowadzić wojny, tym łatwiej uzyskamy poparcie społeczeństwa, zaś częstsze działania militarne zniechęcą naszych poddanych i zagrożą integralności naszych wojsk.

Skoro już o wojsku mowa, armia i flota otrzymają całkiem nowe Dziedzictwa (Legacies), a generałowie – drzewka umiejętności. To samo dotyczy agentów, choć tu twórcy zdecydowali się na wprowadzenie specjalizacji, co z jednej strony pozwoli naszym Zabójcom, Szpiegom i Kapłanom na nauczenie się potężniejszych zdolności, z drugiej – sprawi, że będą znacznie mniej uniwersalni. Jeśli zaś postawimy na bardziej pokojowe podejście (choć w tak niespokojnym okresie na brak konfliktów raczej nie ma co liczyć), w grze znajdą się też mniej agresywne warunki zwycięstwa. W osiągnięciu tychże, oprócz technologii, pomogą bonusy od budynków, które od premiery dodatku będą korzystnie wpływać także na okoliczne prowincje.

Dodatek Age of Charlemagne zadebiutuje 10 grudnia, w międzyczasie zaś na platformie Steam trwa przedsprzedaż jego cyfrowej wersji. Natomiast w przyszłym tygodniu w serwisie Twitter twórcy ujawnią wspomniane w wiadomości nowe frakcje.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej