Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 31 października 2015, 12:15

autor: Adrian Werner

Marka Titanfall doczeka się mobilnych odsłon

Firmy Nexon i Respawn Entertainment nawiązały współpracę, której owocem będzie opracowanie kilku mobilnych gier osadzonych w uniwersum marki Titanfall.

Coraz częściej popularne marki z pecetów i konsol są przenoszone na rynek mobilny. Najnowszym przykładem tego trendu jest Titanfall, czyli popularna gra FPS studia Respawn. Firma Nexon właśnie zapowiedziała, że ma w planach wydanie na smartfony i tablety kilku tytułów osadzonych w tym uniwersum.

Niestety, na razie nie ujawniono żadnych konkretnych produkcji. Dowiedzieliśmy się jedynie, że do opracowania gier zatrudniono studio Particle City, a pierwszy z projektów zadebiutuje w przyszłym roku. W planach są wersje na systemy iOS i Android.

Przypomnijmy, że Titanfall to debiutancki projekt zespołu Respawn Entertainment, założonego przez grupę weteranów, która wcześniej opracowała cykl Call of Duty. Obie marki mają wiele punktów wspólnych, ale twórcy wprowadzili w swoim nowym dziele również sporo świeżych rozwiązań, dzięki czemu całość nie jest kalką ich poprzednich dokonań. Najważniejszym z nich było wyposażenie wszystkich postaci w plecaki odrzutowe, zapewniające im niezwykłą mobilność podczas poruszania się po mapach. Ponadto w rozgrywce kluczową rolę odgrywają tytułowe mechy.

Titanfall ukazało się w zeszłym roku na pecetach oraz konsolach Xbox One i Xbox 360. Produkcja zebrała pozytywne recenzje i cieszyła się sporą popularnością. Wydawca, czyli firma Electronic Arts, nigdy nie podał wyników sprzedaży, ale wiemy, że w tytuł zagrało 10 mln osób.

Obecnie studio Respawn Entertainment pracuje nad kontynuacją, zatytułowaną po prostu Titanfall 2. Jej premiera zaplanowana została na rok fiskalny 2017, co oznacza okres pomiędzy 1 kwietnia 2016 roku, a 31 marca 2017 roku. Produkcja prawdopodobnie dostępna będzie na PC, Xboksa One oraz PlayStation 4.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej