Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 30 października 2015, 10:10

autor: Piotr Doroń

Templariusze, ośmiornica i kartonowe miasto - mobilne premiery tygodnia (m.in. Templar Battleforce, Octodad)

W tym tygodniu w ofertach sklepów App Store i Google Play zadebiutowało kilka interesujących produkcji, w tym Templar Battleforce, Octodad: Dadliest Catch, Pocket MapleStory i Lumino City. Przybliżmy niektóre z nich.

W niniejszej, cyklicznej wiadomości przybliżamy Wam najważniejsze mobilne premiery danego tygodnia. Każdorazowo wybieramy kilka najciekawszych produkcji, które opisujemy nieco szerzej, natomiast pozostałe godne uwagi pozycje przedstawiamy w zbiorczej liście z odnośnikami do App Store i Google Play.

W tym tygodniu w oko wpadły nam następujące tytuły:

Templar Battleforce

Android: ok. 32 zł / iOS: ok. 30 zł

Dzisiejszy przegląd rozpoczynamy od gry, która przypadnie do gustu wszystkim fanom turowego Space Hulka. Templar Battleforce od studia Trese Brothers to mobilny port wydanej przed miesiącem pecetowej strategii turowej z elementami RPG, utrzymanej w klimacie sci-fi. W grze przejmujemy kontrolę nad oddziałem gwiezdnych templariuszy, toczących zaciekłe boje z obcą rasą Xenosów. Walki odbywają się w ramach obszernej kampanii solowej, podzielonej na 45 intensywnych scenariuszy. Do zadań gracza należy nie tylko dowodzenie oddziałem, ale też rekrutacja nowych żołnierzy oraz planowanie ich rozwoju, w tym ulepszanie znajdujących się na wyposażeniu Leviathanów, czyli swego rodzaju kombinezonów bojowych. Gra jest aktualnie objęta 30-procentową zniżką.

Pocket MapleStory

Android: free-to-play / iOS: free-to-play

Debiutu na Zachodzie doczekała się także koreańska gra MMORPG Pocket MapleStory. Mamy tu do czynienia z mobilną, pozmienianą tu i ówdzie konwersją pierwszej odsłony pecetowego cyklu. Jej cechą charakterystyczną jest fakt, że zmagania prezentowane są w dwóch wymiarach, niczym w side-scrollowanych platformówkach. Do dyspozycji graczy oddano trzy unikalne klasy postaci oraz obszerny świat, który można przemierzać w pojedynkę lub w kooperacji z przyjaciółmi bądź innymi użytkownikami. Sednem zabawy jest zaliczanie questów (w sumie jest tu ich ponad 1500), sprowadzających się głównie do ubicia jakiegoś wyjątkowo niebezpiecznego stwora. Nie dziwi więc, że twórcy wielką uwagę poświęcili mechanice walki – starcia są dzięki temu dynamiczne i bardzo efektowne.

Octodad: Dadliest Catch

iOS: ok. 21 zł

W tym tygodniu szczególną uwagę zwracamy również na premierę iOS-owej wersji Octodad: Dadliest Catch – jednej z najbardziej nietypowych gier ostatnich lat. W produkcji studia Young Horses, łączącej elementy przygodówki, gry logicznej i zręcznościówki, wcielamy się w ojca rodziny, będącego w rzeczywistości… ośmiornicą, jednakże skrzętnie ukrywającego ten fakt przed najbliższymi i okrutnym szefem. Zabawa w Octodad: Dadliest Catch sprowadza się do wykonywania typowych, ludzkich czynności. Problem w tym, że bohaterowi przychodzi to z wielką trudnością, a każdy błąd może doprowadzić do jego demaskacji. Odsłona mobilna doczekała się zmian w zakresie sterowania, które wykorzystuje ekranu dotykowe – w efekcie rozgrywka jest nieco łatwiejsza niż na PC i konsolach. Warto dodać, że Octodad: Dadliest Catch zmierza też na smartfony i tablety z Androidem. Premiera tej edycji odbędzie się 4 listopada.

Lumino City

iOS: ok. 21 zł

W tym tygodniu nie sposób nie zwrócić też uwagi na iOS-owy debiut niezwykłej przygodowej gry logicznej Lumino City od studia State of Play Games. Tytuł jest kontynuacją Lume z 2011 roku i jego akcja rozpoczyna się dokładnie w momencie, w którym kończy się oryginał. Bohaterka serii, Lumi, po raz kolejny zmuszona jest wyruszyć na poszukiwania swojego dziadka. Tym razem prowadzi je w tytułowym mieście. Co ciekawe, najpierw powstało ono w rzeczywistości – twórcy pracowali nad tą niezwykłą lokacją przez trzy lata, a następnie przenieśli ją do gry. Do jej stworzenia wykorzystali takie materiały jak drewno i laserowo przycinany karton. Efektem tego jest produkcja jedyna w swoim rodzaju. Warto dodać, że tytuł został nagrodzony w 2015 roku na gali BAFTA Game Awards w kategorii Osiągnięcie Artystyczne.

Poza opisanymi wyżej grami, w mobilnych serwisach dystrybucji cyfrowej zadebiutowały produkcje takie jak:

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej