Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 31 sierpnia 2015, 12:28

autor: Adrian Werner

Midair - nadchodzi duchowy spadkobierca serii Tribes

Podczas konwentu PAX Prime niezależne studio Archetype zaprezentowało projekt Midair. Jest to sieciowa strzelanka, która zapowiada się na godnego duchowego spadkobiercę dwóch pierwszych odsłon cyklu Tribes.

Fani serii Tribes od dawna nie mieli powodów do zadowolenia. Dwie ostatnie odsłony cyklu, czyli Tribes: Vengeance oraz Tribes Ascend nie spełniły pokładanych w nich nadziei, a opracowywany przez ojców marki Fallen Empire: Legions nigdy nie wyszedł poza fazę prototypu i obecnie rozwijany jest jedynie przez samych graczy jako Legions: Overdrive. Wciąż nie brakuje jednak zapaleńców marzących o opracowaniu godnego spadkobiercy Starsiege: Tribes i Tribes 2. Najnowszy tego typu projekt został ujawniony podczas tegorocznej edycji konwentu PAX Prime. Nosi on tytuł Midair i zmierza wyłącznie na pecety. Prace są już na bardzo zaawansowanym etapie i odwiedzający wspominaną imprezę goście mogli pobawić się grywalną wersją.

Midair nastawione będzie wyłącznie na rozgrywki wieloosobowe, podczas których zmierzą się ze sobą dwie drużyny wojowników wyposażonych w plecaki odrzutowe. Twórcy nie ukrywają, że głównym źródłem inspiracji jest dla nich Tribes 2 i nie zamierzają powtarzać błędów późniejszych odsłon. Dostępne więc będą trzy klasy, podzielone według stopnia opancerzenia – lekka, średnia i ciężka. Jednocześnie gracze otrzymają pełną swobodę wyboru uzbrojenia i ekwipunku.

Na konwencie PAX Prime udostępniono wczesną, ale grywalną wersję alfa. - Midair - nadchodzi duchowy spadkobierca serii Tribes - wiadomość - 2015-08-31
Na konwencie PAX Prime udostępniono wczesną, ale grywalną wersję alfa.

Wybór klasy wpłynie oczywiście na mobilność postaci, co w przypadku Midair będzie miało kluczowe znacznie, gdyż cała gra obracać się ma wokół szybkiego pokonywania dużych przestrzeni. Sprawne wykorzystywanie plecaków odrzutowych i ukształtowania terenu umożliwi korzystanie z techniki nazwanej gliding, będącej odpowiednikiem znanej z Tribes metody nazwanej skiing, pozwalającej na ślizganie się po mapach z zawrotnymi prędkościami. Zrobienie właściwego użytku z tej opcji ma być jednak znacznie trudniejsze niż w Tribes: Ascend i nawet małe korekty kierunku ruchu będą wymagały zużycia energii plecaka.

Każda strona otrzyma własną bazę, wyposażoną w generator zasilający wszystkie przydatne urządzenia (np. stacje uzupełniające amunicję, naprawiające uszkodzenia lub leczące obrażenia) oraz systemy obronne. Nie zabraknie również możliwości konstruowania wieżyczek strażniczych i sensorów.

Powróci także klasyczna technika strzelania sobie pod nogi dyskiem energetycznym, co pozwoli uzyskać błyskawiczne przyśpieszenie, ale kosztować ma aż połowę paska życia. Midair wyposażony zostanie w system matchmakingu, umożliwiający szybkie znalezienie partnerów do zabawy o podobnym poziomie trudności. Nie zabraknie jednak również opcji stawiania własnych serwerów i zapraszania na nie konkretnych osób lub też otwierania ich dla wszystkich chętnych.

  1. Midair – oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej