Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 sierpnia 2015, 18:40

autor: Adrian Werner

Need for Speed - autorzy bronią wymogu stałego połączenia z internetem

Autorzy nowego Need for Speed postanowili wytłumaczyć decyzję o wprowadzeniu do swojej gry wymogu stałego połączenia z Internetem. Według nich elementy sieciowe są kluczowym elementem tego projektu i znacząco wzbogacą zabawę.

W Need for Speed zagramy w listopadzie - Need for Speed - autorzy bronią wymogu stałego połączenia z internetem - wiadomość - 2015-08-09
W Need for Speed zagramy w listopadzie

Nachodzące Need for Speed zapowiada się na godną uwagi odsłonę cyklu, która powróci do wielu rozwiązań z uwielbianego przez fanów Need for Speed: Underground. Ze wszystkich udostępnionych przez autorów, czyli ludzi ze studia Ghost Games, konkretów tylko jeden wywołał spore wątpliwości u wielu graczy. Chodzi tu o zapowiedź, że gra będzie wymagała stałego połączenia z Internetem, nawet podczas zabawy w tryb dla pojedynczego gracza. W nowym numerze magazynu Official Xbox Magazine twórcy postanowili wyjaśnić dlaczego zdecydowali się na takie rozwiązanie.

Tłumaczą oni, że funkcjonalność online jest kluczowym elementem rozgrywki, nawet podczas samotnej zabawy. Znaczącemu rozwinięciu ulegnie społecznościowy system Autolog, a osiągnięcia innych użytkowników będą kształtowały fabułę i sytuację w mieście. Dzięki temu realia mają się regularnie zmieniać w nieprzewidywalny sposób. Ponadto tryb multiplayer zostanie zintegrowany z kampanią i w interakcje z innymi graczami wejdziemy w trakcie swobodnego rozbijania się po mieście, w stylu przypominającym gry MMO. Dodatkową atrakcją ma być opcja robienia fotek i dzielenia się nimi z resztą społeczności, niczym w serwisach społecznościowych.

Oczywiście, dopóki nie zagramy w nowe Need for Speed ciężko ocenić, czy tłumaczenia twórców mają sens. Dopiero wtedy bowiem poznamy pełny zakres elementów społecznościowych i sprawdzimy, czy autentycznie wzbogacają one rozgrywkę. Mamy nadzieję, że firma Electronic Arts nie zaliczy tutaj powtórki z katastrofy, jaka stała się udziałem Sim City. W przypadku tego tytułu deweloperzy również zapewniali, że wymóg ciągłego połączenia z Internetem jest niezbędny do zrealizowania ich wizji. Twierdzili, że bez obliczeń w chmurze symulacja miasta byłaby po prostu niemożliwa. W rzeczywistości okazało się to jednak nieprawdą i jeden z graczy szybko opracował moda, który pozwalał na zabawę offline, bez utraty żadnych elementów rozgrywki.

Przypomnijmy, że Need for Speed zmierza na pecety oraz konsole Xbox One i PlayStation 4. Premiera w Polsce nastąpi 5 listopada tego roku, a gracze amerykańscy zagrają w ten tytuł dwa dni wcześniej.

  1. Need for Speed – kompendium wiedzy

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej