Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 13 lipca 2015, 12:35

autor: Adrian Werner

Agar.io - przeglądarkowy fenomen wreszcie trafił na urządzenia mobilne

Szalenie popularna gra przeglądarkowa Agar.io doczekała się wreszcie wersji mobilnych na urządzenia z systemami iOS i Android.

Największy przeglądarkowy fenomen tego roku (najpopularniejsze filmiki z gry mają miliony wyświetleń na YouTube'ie), czyli Agar.io, wreszcie doczekał się wersji mobilnych.

Obecnie produkcja dostępna jest w wersjach na urządzenia z systemami iOS i Android. Oba wydania korzystają z modelu darmowego z mikropłatnościami i są kompatybilne z edycją przeglądarkową, pozwalając na wspólną zabawę użytkownikom różnych platform.

Gra posiada symboliczną oprawę graficzną, a akcja ukazana jest z kamery umieszczonej wysoko nad alter-ego gracza, które tutaj na początku zabawy ma postać pojedynczej komórki. Naszym zadaniem jest ją rozwijać, sprawiając aby stawała się coraz większa, a jedynym sposobem na to jest pożeranie komórek innych graczy lub porozrzucanych po mapach kawałków pożywnego granulatu.

Większe komórki pożerają podczas kontaktu mniejsze, ale żeby nie było zbyt łatwo, ceną za rozmiar jest utrata prędkości. Dlatego niezwykle przydatna jest opcja rozdzielenia komórki na dwie równe części (w sumie w ten sposób możemy dojść do kontrolowania maksymalnie szesnastu kawałków), dzięki czemu poruszają się one znacznie szybciej, pozwalając na dorwanie mniejszych przeciwników.

Rozgrywkę uatrakcyjnia kilka dodatkowych zasad. Komórka musi być minimum 10% większa niż jej ofiara, aby możliwe było pożarcie celu, a po podzieleniu na połowę, każda połówka musi być o 30% większa od swojego posiłku. Ponadto z każdą sekunda komórki tracą powoli rozmiar, przez co cały czas muszą pozostawać w ruchu i szukać pożywienia. Co więcej, po mapach krążą kontrolowane przez sztuczną inteligencję różnorodne wirusy i kontakt z nimi potrafi mieć nieprzyjemne konsekwencje.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej