Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 czerwca 2015, 20:40

autor: Adrian Werner

Twórcy serii Bayonetta opracują kontynuację gry akcji Nier

Firma Square Enix poinformowała, że trwają prace nad kontynuacją gry akcji Nier. Opracowanie projektu powierzono tym razem autorom cyklu Bayonetta, czyli studiu PlatinumGames, ale zaangażowano także dyrektora kreatywnego pierwszej części.

Square Enix sprawiło nam sporą niespodziankę, zapowiadając na swojej konferencji kontynuację gry akcji Nier. Projekt jest na bardzo wczesnym etapie produkcji i nawet nie posiada jeszcze pełnego tytułu. Co jednak ciekawe, tym razem opracowanie tytułu powierzono studiu PlatinumGames, znanemu m.in. z Vanquish czy serii Bayonetta. Na razie potwierdzono wyłącznie wersję na konsolę PlayStation 4.

Zmiana dewelopera ma dać marce zastrzyk nowej energii. PlatinumGames wyrobiło sobie opinię specjalistów od efektownych, a jednocześnie pełnych głębi systemów walki i Square Enix ma nadzieję, że twórcy wyniosą na nowy poziom ten właśnie aspekt marki Nier.

Twórcy serii Bayonetta opracują kontynuację gry akcji Nier - ilustracja #1

Jednocześnie wydawca nie chce utracić unikalnych elementów marki, takich jak nietypowy klimat i mocno zagmatwana fabuła, więc dyrektorem projektu został Taro Yoko, czyli człowiek, który pełnił tę samą rolę m.in. przy produkcji pierwszej odsłony Nier oraz grze Drakengard. Dzięki temu fani mogą być spokojni, że zmiana dewelopera nie spowoduje, że otrzymamy grę, w która w niczym nie przypomina poprzednika.

Niestety, projekt jest na tak wczesnym etapie produkcji, że twórcy nie mogli jeszcze podzielić się żadnymi konkretami odnośnie fabuły czy mechanizmów rozgrywki. Zapewniono jedynie, że nowy Nier nie będzie czystą grą akcji i zgodnie z tradycjami serii zaoferuje elementy przygodowe. Więcej informacji poznamy jesienią tego roku.

  1. PlatinumGames – oficjalna strona studia

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej