Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 marca 2015, 13:06

autor: Kamil Zwijacz

Resident Evil: Revelations 2 na PC-tach oficjalnie z trybem co-op

Po premierze gry Resident Evil: Revelations 2 okazało się, że PC-towa wersja produkcji nie wspiera lokalnego trybu co-op. Po licznych skargach fanów, firma Capcom postanowiła odblokować tę opcję, którą obecnie można testować w wersji beta.

PC-towe Resident Evil: Revelations 2 z trybem co-op. - Resident Evil: Revelations 2 na PC-tach oficjalnie z trybem co-op - wiadomość - 2015-03-04
PC-towe Resident Evil: Revelations 2 z trybem co-op.

Firma Capcom popełniła małą gafę w przypadku PC-towej wersji gry Resident Evil: Revelations 2. Przed premierą produkcji na karcie tytułu w sklepie Steam widniała informacja, że projekt wspierać będzie lokalną kooperację. Po debiucie pierwszego epizodu w zeszłym tygodniu okazało się, że była to pomyłka i deweloper nawet nie planował takiej opcji w komputerowej edycji. Z problemem dość szybko uporał się jeden z moderów, o czym pisaliśmy kilka dni temu. Natomiast wczoraj poinformowano, że ze względu na odzew fanów, postanowiono odblokować lokalnego co-opa.

Obecnie znajduje się on jeszcze w wersji beta. By włączyć ten tryb należy kliknąć prawym przyciskiem myszy na Resident Evil: Revelations 2 znajdujące się w steamowej bibliotece. Następnie wybieramy „Właściwości – Beta”, w polu „Wprowadź kod dostępu do bety” wklejamy „bhr2qasplitmaster00” i klikamy przycisk „Sprawdź kod”. Nieco wyżej znajduje się rozwijana lista, z której wybieramy „qa_split_master” i to właściwie wszystko. Gra zostanie zaktualizowana, a podczas zabawy w trybie kampanii lub szturmie wystarczy, że drugi gracz wciśnie przycisk start na kontrolerze (tryb współpracy działa poprawnie tylko przy użyciu dwóch padów XInput, np. tych od konsol Xbox 360 / Xbox One).

Oczywiście należy pamiętać, że podczas rozgrywki mogą występować rozmaite problemy, gdyż tryb nie został jeszcze dopracowany w 100%. Mimo wszystko sytuacja jest dość ciekawa, gdyż jak widać zaimplementowanie lokalnego co-opa nie było zbyt wielkim problemem. Dlaczego więc nie zrobiono tego od razu, tylko dopiero na „prośbę” niezadowolonych fanów? Tego nie wiemy, ale ważne, że PC-towcy również mogą się bawić na jednym ekranie.

Przy okazji przypominam, że wczoraj ukazał się drugi epizod produkcji. Trzeci pojawi się w następny wtorek, a czwarty za dwa tygodnie. W Polsce tytuł zadebiutuje w pudełkowej wersji, zawierającej wszystkie epizody, 20 marca na konsolach PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 3, Xbox 360 oraz komputerach PC.