Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 4 lutego 2015, 17:19

autor: Piotr Doroń

Dudeski - narciarski endless runner zadebiutował na Androidzie

Studio Static Oceans Corporation wprowadziło do oferty platformy Google Play swoją debiutancką produkcję - narciarskiego endless runnera Dudeski. Produkcja została udostępniona w modelu darmowym i jest pozbawiona jakichkolwiek mikropłatności.

Choć mogłoby się wydawać, że w temacie gier typu endless runner wymyślono już wszystko, twórcy nie przestają nas zadziwiać. Jednym z ciekawszych przykładów ostatnich miesięcy jest Dudeski – narciarski runner z nutką surrealizmu. Produkcja, wydana w marcu ubiegłego roku na iPhone’a i iPada, doczekała się właśnie debiutu na platformie Google Play.

Tytuł zostały wydany w modelu darmowym – co ciekawe, nie uświadczymy w nim żadnych mikrotransakcji. Zważywszy na fakt, że edycja na iOS kosztuje obecnie około 8 złotych, nie jest wykluczone, że odsłona na Androida wkrótce także stanie się płatna. Niemniej, na tę chwilę dzieło Statis Ocean Corp. można pobrać na smartfony i tablety z systemem firmy Google bezpłatnie.

W Dudeski gracz wciela się w narciarza, który zjeżdża po zboczu równie potężnej, co tajemniczej góry Shred Lord. Warto dodać, że robi to na złamanie karku – powodem tego jest pędząca za nim lawina, która zbliża się nieubłaganie wraz z każdą pominiętą narciarską bramką. Jakby tego było mało, na proceduralnie generowanej trasie nie brakuje przeszkód (w postaci krzaków, drzew, skał, lodowych pułapek, a później też yeti), mogących w każdej chwili przerwać podjętą próbę dotarcia do podnóża góry.

Celem rozgrywki jest pokonanie jak największego dystansu. Pomagają w tym różnorakie ulepszenia (np. hełm chroniący przed kolizją, bądź lepsze narty, pozwalające zjeżdżać z większą prędkością) oraz pomocne skróty, które gracz odblokowuje podczas spotkań z zamieszkującymi górę pingwinami. Rolę waluty pełnią znajdowane po drodze szyszki. Sama góra podzielona została na cztery sekcje: Szczyt, Las, Dolinę Yeti oraz Aleję Totemów. Różnią się one wyglądem oraz typem przeszkód, determinujących poziom trudności.

Tytuł w wielu momentach zaskakuje, głównie surrealistycznymi wstawkami, których natężenie rośnie w miarę pokonywania kolejnych metrów góry. Współgrają one doskonale z dwuwymiarową szatą graficzną utrzymaną w oldskulowym stylu.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej