Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 20 stycznia 2015, 15:41

autor: Adrian Werner

Shadowmatic to niebanalna gra logiczna o zabawie cieniami

Po kilku latach produkcji doczekaliśmy się wreszcie premiery Shadowmatic, czyli gry logicznej o zabawie cieniami.

Rynek mobilny okazał się żyznym poletkiem dla produkcji nietypowych, oferujących świeże spojrzenie na reprezentowane przez nie gatunki. Najnowszym przykładem tego godnego pochwały trendu jest gra logiczna Shadowmatic, w której zadaniem gracza jest manipulowanie obiektami w celu uzyskania konkretnych cieni.

Autorzy nie zawracali sobie głowy próbami stworzenia jakiejkolwiek składnej warstwy fabularnej. Zamiast tego jest to czysta gra logiczna, w której musimy rozwiązać zestaw ponad siedemdziesięciu zagadek podzielonych na dziewięć etapów w postaci różnorodnych pomieszczeń. Każde z nich ma unikalny klimat, budowany przez pełną detali grafikę oraz dopracowane tło muzyczne.

Zasady rządzące rozgrywką są nietypowe, ale jednocześnie całkiem proste. Rozpoczynając wyzwanie otrzymujemy do zabawy jakiś obiekt, który oświetlany jest w taki sposób, aby jego cień był wyraźnie rzucany na ścianę. Naszym zadaniem jest takie manipulowanie tym przedmiotem, aby cień uzyskał rozpoznawalny kształt jakiegoś obiektu lub zwierzęcia.

Na początku bawimy się pojedynczymi przedmiotami, ale z czasem ich ilość zaczyna rosnąć i tym samym zwiększeniu ulega poziom trudności w uzyskiwaniu pożądanych cieni. Autorzy dobrze zbalansowali ten aspekt rozgrywki i nigdy nie jesteśmy rzucani na zbyt głęboką wodę. Zamiast tego zagadki powoli stają się coraz bardziej skomplikowane, wymuszając tym samym coraz bardziej abstrakcyjne myślenie, co sprawia, że gra szybko się nie nudzi.

Shadowmatic to pierwsza gra studia Triada. Firma działa od 1993 roku, ale to tej pory zajmowała się wyłącznie pracą przy filmach i produkcjach telewizyjny. Obecnie dostępna jest jedynie wersja na urządzenia mobilne z iOS, ale twórcy pracują także nad wydaniem na Androida.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej