Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 grudnia 2014, 19:59

autor: Michał Kułakowski

Plotka: Grand Theft Auto V – 60 FPS-ów w wersji PC

Według niepotwierdzonych plotek, jeszcze nieukończona pecetowa wersja Grand Theft Auto V już teraz działa bez większych problemów w 60 klatkach na sekundę. Za przygotowanie portu produkcji ma odpowiadać ten sam zespół, który zajmował się bardzo dobrze przyjętą konwersją gry Max Payne 3 na PC.

Do premiery GTA V na PC zostało 1,5 miesiąca

W ubiegłym miesiącu Grand Theft Auto V zadebiutowało na konsolach Xbox One oraz PlayStation 4. Produkcja zaoferowała graczom poprawione tekstury oraz efekty graficzne, a także nowy tryb zabawy FPP. Pod koniec stycznia gra trafi wreszcie także na komputery PC, na co czekają z zapartym tchem fani marki na tej platformie. Niestety, wielu graczy cały czas obawia się o jakość portu. Pecetowa wersja czwartej części serii zasłynęła bowiem za sprawą swojej ubogiej optymalizacji oraz licznych błędów, które uniemożliwiały zabawę osobom posiadającym nawet najlepszy sprzęt. Nie dziwne więc, że wciąż gorąco dyskutowanym pytaniem pozostaje to, czy Grand Theft Auto V spotka podobny los.

Według plotek zebranych przez grecki serwis Alt-Tab, pecetowe GTA V powinno uniknąć błędów poprzednika. Jeden z pracowników Rockstar, który zajmował się sieciowym modułem nowego GTA, miał potwierdzić, że jeszcze nieukończona edycja gry na PC już w tej chwili działa bez problemu w 60 klatkach na sekundę (konsolowe wersje oferują jedynie 30 FPS-ów). Co więcej, przy produkcji portu pracować ma zespół odpowiadający za konwersję gry Max Payne 3, która była wielokrotnie chwalona za swoją wysoką jakość i wydajność. Te niepotwierdzone oficjalnie wieści dają nadzieję na to, że pecetowcy nie będą musieli ponownie borykać się z ogromnymi problemami w dniu premiery, która wyznaczona jest na 27 stycznia. Niestety anonimowy deweloper nie zdradził na jakim komputerze tytuł był testowany, ani tego czy edycja PC otrzyma jakieś bonusowe opcje graficzne, takie jak wyższej jakości tekstury czy obsługa rozdzielczości ponad standardowe 1080p.

Next-genowe Grand Theft Auto V, które będzie podstawą pecetowej edycji gry, zadebiutowało na konsolach PlayStation 4 i Xbox One w listopadzie tego roku. Tytuł wprowadza szereg usprawnień w stosunku do wersji na PlayStation 3 i Xboksa 360. Twórcy zatroszczyli się przede wszystkim o znacznie ulepszoną oprawę graficzną (wsparcie dla rozdzielczości 1080p, bardziej szczegółowe modele postaci, zwiększona odległość rysowania obiektów itd.). Oprócz tego deweloperzy dodali efektowny i dopracowany tryb FPP, ponad 100 nowych utworów muzycznych i do 30 osób powiększyli limit graczy w Grand Theft Auto Online.

  1. Recenzja gry Grand Theft Auto V - nowe konsole mają już GTA V, PC wciąż czeka
  2. Grand Theft Auto V - kompendium wiedzy
  3. Oficjalna strona gry Grand Theft Auto V