futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 27 lipca 2014, 16:36

Nvidia wreszcie wypowiada się na temat technologii Mantle

W rozmowie z magazynem Maximum PC przedstawiciele Nvidii odnieśli się do opracowywanej przez AMD technologii Mantle. Jak można się było spodziewać, firma nie ma zamiaru wspierać swojego największego konkurenta, jednocześnie podważając korzyści płynące z korzystania z nowego API.

Choć AMD zaprezentowało swoją technologię Mantle już prawie rok temu i od tamtego czasu zdołało przynajmniej raz udowodnić, że warto zwrócić uwagę na ich nowe API (interfejs do programowania aplikacji), do tej pory przedstawiciele Nvidii nie wypowiadali się na temat innowacji wprowadzanych na rynek przez ich głównego konkurenta. Pierwszy komentarz zdołali uzyskać dopiero redaktorzy magazynu Maximum PC, którzy poruszyli kwestię Mantle w rozmowie z Tomem Petersenem oraz Revem Lebaradianem.

Całą rozmowę możecie zobaczyć powyżej, jeśli jednak nie macie chęci poświęcać prawie dwóch godzin na obejrzenie całości, fragment z Mantle rozpoczyna się już od 16 minuty. Przedstawiciele Nvidii oświadczyli że to, co robi AMD jest ich sprawą i jeśli widzą potencjał w nowym interfejsie, powinni się nim zająć, ponieważ „najważniejszym celem jest korzyść gracza”. Nvidia nie ma jednak zamiaru wspierać tej technologii, ponieważ nie widzi w niej dużych korzyści. Wręcz przeciwnie – według pytanych Mantle wymusi na deweloperach dodatkową pracę w zamian za stosunkowo niewielki skok wydajnościowy, a przejście na niskopoziomowy interfejs wykluczy wykorzystywanie niektórych poprzednio używanych rozwiązań.

Benchmark Star Swarm ma za zadanie wyraźnie pokazywać wyższość Mantle nad DirectX. - Nvidia wreszcie wypowiada się na temat technologii Mantle - wiadomość - 2014-07-27
Benchmark Star Swarm ma za zadanie wyraźnie pokazywać wyższość Mantle nad DirectX.

Jednocześnie dosłownie kilkadziesiąt sekund później Rev Lebaradian przyznał, że nadchodzący DirectX 12 także będzie posiadał wiele cech niskopoziomowego API. Jeden z prowadzących wywiad redaktorów skwitował to stwierdzeniem, że zarówno Nvidia, jak i AMD próbuje stworzyć podobną technologię, nie wspierając przy tym swojego konkurenta, na czym cierpią gracze. Odpowiedź chyba podsumowuje dobrze całą rywalizację dwóch największych producentów kart graficznych – czy możemy oczekiwać od BMW, żeby oddało swoje wynalazki Mercedesowi?

Przypomnijmy, że Mantle w założeniu ma dzięki swojej niskopoziomowości ułatwić deweloperom tworzenie gier nowej generacji, a także w pełni wykorzystywać możliwości kart graficznych o architekturze Graphics Core Next. W pracach nad nową technologią AMD brali udział programiści z EA DICE, zaś od września wsparcie dla Mantle zapewniły takie tytuły jak Battlefield 4 czy Thief.

  1. Oficjalna strona internetowa Nvidii
  2. Oficjalna strona internetowa AMD
  3. Oficjalna strona internetowa magazynu Maximum PC

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej