Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 24 lipca 2014, 12:52

autor: Adrian Werner

Modern Combat 5: Blackout – premiera FPSa na iOS i Androidzie

Do sprzedaży na App Store, Google Play i Windows Phone Store trafiła gra Modern Combat 5: Blackout, czyli najnowsza odsłona popularnego cyklu mobilnych FPS-ów studia Gameloft.

Większość gier mobilnych wydawana jest maksymalnie kilka tygodni po ich ujawnieniu. Niewiele jest tytułów, na które czekamy z zapartym tchem przez ponad rok. Takim rzadkim przypadkiem jest Modern Combat 5: Blackout, mający według autorów ustanowić nowe standardy wśród FPS-ów na tabletach i smartfonach. Teraz produkcja wreszcie trafiła do sprzedaży i każdy może osobiście sprawdzić, czy pełnia pokładane w niej nadzieje.

  1. Modern Combat 5: Blackout na App Store
  2. Modern Combat 5: Blackout na Google Play
  3. Modern Combat 5: Blackout na Windows Phone Store

Gra dostępna jest obecnie w wersjach na systemy iOS i Android w cenie ok. 22 złotych. Warto wspomnieć, że tytuł należy do kategorii premium. Oznacza to, że płacimy raz i uzyskujemy dostęp do całej zawartości, a autorzy nie przewidzieli żadnych, nawet opcjonalnych mikropłatności.

Modern Combat 5: Blackout oferuje kampanię dla pojedynczego gracza wzorowaną na serii Call of Duty. Twórcy przygotowali sześć rozdziałów, które rzucają nas po różnorodnych zakątkach globu i są gęsto wypełnione efektownymi filmowymi sekwencjami, jakich nie powstydziłyby się hollywoodzkie superprodukcje. Poza mocno oskryptowanymi poziomami dostępne są także specjalne misje typu Spec Ops, zapewniające większą swobodę działania.

Kampania robi spore wrażenie, ale o żywotności tego tytułu zadecyduje przede wszystkim tryb multiplayer i na razie wiele wskazuje na to, że studiu Gameloft udało się dostarczyć to, na co czekali gracze. Użytkownicy mogą wybierać między kilkoma klasami, a potem dopasować je do własnego stylu rozgrywki dzięki systemowi rozwoju. Dostępnych jest wiele trybów, map i rodzajów uzbrojenia, a brak mikropłatności sprawia, że o zwycięstwach decydują jedynie umiejętności, a nie stan konta.

Pierwsze recenzje gry są bardzo pozytywne i praktycznie jedyną dużą wadą jest konieczność stałego połączenia z Internetem nawet podczas samotnej zabawy. Wynika to z tego, że system rozwoju jest wspólny dla trybu kampanii oraz multiplayer i autorzy chcieli ograniczyć możliwość oszukiwania.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej