Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 czerwca 2014, 14:45

autor: Michał Kułakowski

Divinity: Grzech Pierworodny - edytor oraz mod Cow Simulator 2014

Aby pokazać możliwości rozbudowanego edytora poziomów gry Divinity: Grzech Pierworodny, deweloperzy przygotowali kilka modów, które wykorzystują możliwości programu. Jednym z nich jest Cow Simulator 2014, pozwalający wcielić się w rozrabiającą krowę.

Oficjalna premiera kooperacyjnego cRPG Divinity: Grzech Pierworodny nastąpi 30 czerwca. W najnowszym trailerze tytułu, zamiast na fabule czy rozgrywce, twórcy skupiają się na edytorze produkcji, mającym być jedną z atrakcji dla osób, które uporają się z kampanią fabularną. Aby przedstawić graczom cały wachlarz możliwości silnika Divinity Engine oraz zestawu narzędzi deweloperskich, zespół ze studia Larian przygotował kilka szalonych modów. Jeden z nich, ochrzczony tytułem Cow Simulator 2014, pozwala nam pokierować niesforną krową i zamienić spokojną farmę w prawdziwe piekło.

Jak widzimy na zwiastunie, edytor umożliwia nam nie tylko tworzenie własnych scenariuszy RPG, ale również budowę minigier, korzystających z autorskich zestawów zasad. Jeżeli dodamy do tego fakt, że Divinity: Grzech Pierworodny używa dość zaawansowanej technologii symulowania fizyki, tytuł może okazać się prawdziwym rajem dla kreatywnych amatorów oraz profesjonalnych twórców modyfikacji. Szybki dostęp do nowych modów ułatwi również fakt, że produkcja współpracuje z modułem Steamworks. Co ciekawe, z uroków Cow Simulator 2014 oraz przygotowanej z jego myślą planszy mogą skorzystać już osoby, które zakupiły Grzech Pierworodny w programie wczesnego dostępu. Mod jest dostępny z poziomu edytora i można go swobodnie zmieniać, dodając kolejne elementy.

Z niecierpliwością czekamy na epicką kooperacyjną przygodę fantasy z krowami w roli głównej

Divinity: Grzech Pierworodny jest kolejną odsłoną uznanej serii gier spod szyldu Divinity, będącą jednocześnie prequelem Divine Divinity. Produkcja została sfinansowana w kwietniu 2013 roku, w serwisie Kickstarter. Twórcy prosili graczy o 400 tys. dolarów na dokończenie projektu, ostatecznie otrzymali ponad 900 tys dolarów. Za tytuł odpowiedzialne jest belgijskie studio Larian. Firma została założona w 1996 roku, ale w świadomości graczy zaistniała dopiero po premierze pierwszej części Divinity, która miała miejsce w 2002 roku. Ostatnią produkcją dewelopera było Divinity: Dragon Commander. Grzech Pierworodny ukaże się również oficjalnie w Polsce. Premiera zlokalizowanej wersji pudełkowej została zaplanowana na 18 lipca.

  1. Wszystko, co chcieliście wiedzieć o Divinity: Original Sin - czy będzie to RPG grzechu wart?
  2. Oficjalna strona Divinity: Grzech Pierworodny