Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 maja 2014, 18:48

autor: Kamil Zwijacz

Dron nad Polską w służbie... fotorealistycznej grafiki w Get Even

Wybraliśmy się do siedziby studia The Farm 51, pracującego obecnie nad strzelanką FPP Get Even. Nasza wyprawa miała na celu m.in. przybliżenie Wam technologii skanowania rzeczywistych obiektów zastosowanej w polskim projekcie. Szczegóły na jej temat, a także inne ciekawostki, znajdziecie w opublikowanej zapowiedzi oraz obejrzycie na dwóch materiałach wideo.

Zapowiedziana w grudniu 2013 roku polska strzelanka FPP Get Even, to jeden z ciekawszych projektów powstających w kraju nad Wisłą. Tytuł autorstwa studia The Farm 51 (twórcy m.in. Deadfall Adventures, NecroVision i Painkiller Hell & Damnation) budzi spore emocje głównie przez zastosowaną technologię skanowania rzeczywistych obiektów, które później znajdą odzwierciedlenie w grze, zapewniając wręcz fotorealistyczną oprawę graficzną. By dowiedzieć się czegoś więcej, postanowiliśmy wybrać się do deweloperów i wydobyć od nich informacje nie tylko na temat wizualiów (chociaż i tego zabraknąć nie mogło), ale także dotyczące samej rozgrywki, założeń oraz inspiracji. Efekty wyprawy Heda znajdziecie w dwóch materiałach wideo oraz w obszernej zapowiedzi.

Jednym z narzędzi z jakich korzystają twórcy jest dron służący do fotografowania wysokich i trudno dostępnych miejsc (1). Cały obiekt jest dokładnie okrążany i fotografowany z każdej strony (2). Oprogramowanie na bazie zdjęć generuje model 3D, na który nakładana jest tekstura z powstałych zdjęć (4). To oczywiście dość uproszczony opis fotogrametrii, która jest wbrew pozorom dość skomplikowanym i czasochłonnym procesem. Powstały model należy jeszcze odpowiednio obrobić m.in. ograniczyć liczbę polygonów oraz rozmiar tekstur, aby nie zajmował zbyt dużo zasobów w pamięci.

Get Even to strzelanka FPP autorstwa studia The Farm 51. W produkcji wcielimy się w bohatera o imieniu Black, który jest agentem rządowym, usuwającym niewygodne informacje, także z umysłów swoich ofiar. Produkcja zadebiutuje na rynku w 2015 roku na konsolach Xbox One, PlayStation 4 oraz komputerach PC.