futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 6 marca 2014, 11:10

autor: Marcin Skierski

DirectX 12 - firma Microsoft ujawni nowe biblioteki 20 marca na GDC 2014

20 marca w trakcie imprezy Game Developers Conference 2014 odbędzie się wykład poświęcony bibliotekom DirectX 12. Anju Gosalia z firmy Microsoft przedstawi wtedy pierwsze szczegóły na temat nowej wersji technologii wykorzystywanej m.in. przez gry wideo.

Firma Microsoft ujawniła, że 20 marca o godzinie 19:00 polskiego czasu odbędzie się prezentacja na imprezie Game Developers Conference w San Francisco, której głównym tematem będzie DirectX 12. Wykład „DirectX: Ewolucja platformy graficznej Microsoftu” poprowadzi Anju Gosalia, specjalista amerykańskiego koncernu w tej kwestii. Wówczas mamy poznać więcej szczegółów na temat nowej wersji bibliotek. Być może dowiemy się także, na kiedy planowana jest ich premiera. Z kolei 21 marca o godzinie 1:00 w nocy odbędzie się prezentacja „DirectX: Przyszłość Direct3D”, którą poprowadzi Max McMullen z firmy Microsoft. Nie zapowiedziano wprawdzie, że wówczas wspomniany zostanie DirectX 12, ale za to McMullen przedstawi planowane zmiany w Direct3D (jeden z komponentów DirectX, odpowiedzialny za operacje związane z wyświetlaniem grafiki 3D), mające sprawić, że „gry nowej generacji będą działały szybciej niż kiedykolwiek wcześniej”.

Prezentacja bibliotek DirectX 12 odbędzie się 20 marca na GDC 2014

Impreza Game Developers Conference odbędzie się w dniach 17-21 marca w hali Moscone Center w San Francisco. Co roku można na niej posłuchać ciekawych wykładów dotyczących dewelopingu gier i nie tylko. W tym roku spodziewamy się przede wszystkim omówienia technologii, które będą cieszyły nasze oczy w produkcjach wydawanych w nadchodzących latach.

DirectX 12 - firma Microsoft ujawni nowe biblioteki 20 marca na GDC 2014 - ilustracja #2DirectX to biblioteki wspomagające przede wszystkim generowanie grafiki w grach wideo i innych aplikacjach multimedialnych. Pierwsza wersja DirectX została wydana pod koniec sierpnia 1995 roku. W październiku 2013 roku ukazała się edycja oznaczona numerem 11.2, przystosowana m.in. do działania na systemie operacyjnym Windows 8.1. Data premiery DirectX 12 nie jest znana.